Terve,
Tänään aloin ihmettelemään melko voimakasta tärinää aina voimakkaamman kiihdytyksen jälkeen.
Itse kiihdytyksessä ei juuri tuntunut, mutta sen jälkeen n. 10km moottoritiellä täristeli melkoisesti. Eniten vaihteella 5 ja hieman vähemmän pienemmillä vaihteilla 80km/h ajaessa. Kun kaasun nosti, tärinät hävisivät. Palasivat kun kaasua painoi taas. Kun tärinät olivat täysin loppuneet tuon 10 km ajon jälkeen, kokeilin uudestaan. Voimakas kiihdytys tuonne 80 km/h vauhtiin ja sama juttu. Alkoi tärisemään sen jälkeen vaikka palasi normaaliajoon. Hävisi muutaman kilometrin jälkeen.
Moottorin tukikumi on antanut virheilmoituksen VCDS ohjelmaan jo vuosien ajan, voisiko olla, että se on nyt totaalisesti hajonnut ja pakko vaihtaa?
Vai olisiko enemmin syytä tutkia automaattilaatikon öljyn määrä?
Y.t. Niki
Audi 5D A6 AVANT QUATTRO 2.5TDI AUTOMATIC-4B-4X4/276
Rekisteröity: 2003
Tyyppi: 2.5 TDI quattro
Polttoaine: Dieselöljy
Sylinterit: 6 (2496cm3)
Teho: 132kW / 180hv
Tänään aloin ihmettelemään melko voimakasta tärinää aina voimakkaamman kiihdytyksen jälkeen.
Itse kiihdytyksessä ei juuri tuntunut, mutta sen jälkeen n. 10km moottoritiellä täristeli melkoisesti. Eniten vaihteella 5 ja hieman vähemmän pienemmillä vaihteilla 80km/h ajaessa. Kun kaasun nosti, tärinät hävisivät. Palasivat kun kaasua painoi taas. Kun tärinät olivat täysin loppuneet tuon 10 km ajon jälkeen, kokeilin uudestaan. Voimakas kiihdytys tuonne 80 km/h vauhtiin ja sama juttu. Alkoi tärisemään sen jälkeen vaikka palasi normaaliajoon. Hävisi muutaman kilometrin jälkeen.
Moottorin tukikumi on antanut virheilmoituksen VCDS ohjelmaan jo vuosien ajan, voisiko olla, että se on nyt totaalisesti hajonnut ja pakko vaihtaa?
Vai olisiko enemmin syytä tutkia automaattilaatikon öljyn määrä?
Y.t. Niki
Audi 5D A6 AVANT QUATTRO 2.5TDI AUTOMATIC-4B-4X4/276
Rekisteröity: 2003
Tyyppi: 2.5 TDI quattro
Polttoaine: Dieselöljy
Sylinterit: 6 (2496cm3)
Teho: 132kW / 180hv
Comment