Kyseinen tapaus saattaa olla tuttu heille, jotka seuraa audiholicsia. ajattelin, että voisin täält hakea apua ehkä hieman rakentavammin. Tuppaa nuo keskustelut katoamaan kun tuntuu olevan muillakin ongelmia. asiaan..
Pitkä tarina, mutta luulen sen ehkä olevan tärkeä. Hyppää loppuun jos et jaksa lukea. Lukija päättäköön.
Hommasin vuosi takaperin tuon auton ja aluksi se tuntui toimivan ihan ok. Autolla ajettu 350tkm ja jakopää juuri huollettu. Ostin sen ihan tietoisesti, että siinä on tehtävää.
Autoon alkoi nopeasti ilmestymään erilaisia ongelmia, joita koitan vieläkin paikata.
Kaikki lähti siitä, kun auto antoi lambdaan liittyvää vikaa. Taisi olla p0134 imblausible ja intermittent. Tässä yhteydessä tuli vaihdettua lambda. Ilmeni, että ongelma ei ollut uusi. Valo syttyi noin 200km välein.
Talvi kerkesi tulla ja sillon ilmeni ettei auto puhaltanut lämpöistä ilmaa sisälle. Jäähdyttimen pesut ja huuhtelut johti siihen, että kannesta löytyi vesivuoto…
Tässä kohtaa ajattelin tuon lambda virheen johtuvan tästä.
Kone auki ja kansi huoltoon. Samalla tuli rempattua kannen venttilikoneistokin ja ketju vaihdettua. Kannen tiivisteet, ruuvit jne. tuli vaihdettua myös, kuten kuuluukin
Purku johti siihen, että vanhat tiivisteet vesijärjestelmästä alkoi vuotamaan. Nämä tuli vaihdettua, samoin termostaatti jolloin sain vihdoin koneen vesitilan tiiviiksi. Samalla vaihtu lämpötila anturit, joilla ajattelin olevan vaikutusta satunnaiseen käynnistysongelmaan
Käynnistys alkoi oireilemaan entistä pahemmin, joten tuli vaihdettua reilusti sensoreita: Maf, 2. Lambda, map, imuilman lämpöanturi ja varmaan jotain muutakin, mitä en muista enää. Ajo parani, mutta ongelmat eivät kadonneet.
Noh yksi letkun kiristin oli jäänyt pois pcv venttiilistä. Kun laitoin sen paikalleen, niin sitten ongelmat alkoi muuttumaan rajummiksi.
Nyt alkoi vaikuttamaan siltä, että bensalinjassa olisi häikkää. Pumppu oli vaihdettu hiljattain, joten vahdoin bensasuodattimen, jolla ei ollut vaikutusta. Yhden liittimen lukotus oli sökö, mutta en ajatellut sillä olevan vaikutusta, kun ei vuoda..
ilmeni, että suuttimet vuotaa ja ne tuli vaihdettua. Vaikutus oli melkoinen. Valitettavasti alkoi kuitenkin vain korostamaan ongelmia..
Nykytila:
Nyt tilanne on se, että kylmällä käynnistyy, mutta käy tosi huonosti. Ihan kuin koittaisi saada ilmaa, mutta jostain syystä alkaa kuristamaan ilmaa, jolloin meinaa kone sakkaa. Tämä yleensä vain silloin kun koittaa ryypyttää.
Lämpöisellä lähtee yleensä paremmin käyntiin, mutta välillä ajossa ihan tasaisella kaasulla alkaa ilmeisesti katkomaan. Tuntuu kuin olisi kengurun selässä.. teki tätä samaa aiemmin, mutta sitä tuskin huomasi. Tuntui kuin olisi alloilla ajellut.
Obd11 lukija ei juuri nyt ole saatavilla koska lainassa, mutta viimeksi kun katsoin niin se sama labda valo paloi.
Muutamia ajatuksia:
Jos jollakulla on espoossa (nöykkiön lähellä) toimivaa kaasuläppää lainattavissa, niin voisin yhden ongelman sulkea pois listalta.
Pitkä tarina, mutta luulen sen ehkä olevan tärkeä. Hyppää loppuun jos et jaksa lukea. Lukija päättäköön.
Hommasin vuosi takaperin tuon auton ja aluksi se tuntui toimivan ihan ok. Autolla ajettu 350tkm ja jakopää juuri huollettu. Ostin sen ihan tietoisesti, että siinä on tehtävää.
Autoon alkoi nopeasti ilmestymään erilaisia ongelmia, joita koitan vieläkin paikata.
Kaikki lähti siitä, kun auto antoi lambdaan liittyvää vikaa. Taisi olla p0134 imblausible ja intermittent. Tässä yhteydessä tuli vaihdettua lambda. Ilmeni, että ongelma ei ollut uusi. Valo syttyi noin 200km välein.
Talvi kerkesi tulla ja sillon ilmeni ettei auto puhaltanut lämpöistä ilmaa sisälle. Jäähdyttimen pesut ja huuhtelut johti siihen, että kannesta löytyi vesivuoto…
Tässä kohtaa ajattelin tuon lambda virheen johtuvan tästä.
Kone auki ja kansi huoltoon. Samalla tuli rempattua kannen venttilikoneistokin ja ketju vaihdettua. Kannen tiivisteet, ruuvit jne. tuli vaihdettua myös, kuten kuuluukin
Purku johti siihen, että vanhat tiivisteet vesijärjestelmästä alkoi vuotamaan. Nämä tuli vaihdettua, samoin termostaatti jolloin sain vihdoin koneen vesitilan tiiviiksi. Samalla vaihtu lämpötila anturit, joilla ajattelin olevan vaikutusta satunnaiseen käynnistysongelmaan
Käynnistys alkoi oireilemaan entistä pahemmin, joten tuli vaihdettua reilusti sensoreita: Maf, 2. Lambda, map, imuilman lämpöanturi ja varmaan jotain muutakin, mitä en muista enää. Ajo parani, mutta ongelmat eivät kadonneet.
Noh yksi letkun kiristin oli jäänyt pois pcv venttiilistä. Kun laitoin sen paikalleen, niin sitten ongelmat alkoi muuttumaan rajummiksi.
Nyt alkoi vaikuttamaan siltä, että bensalinjassa olisi häikkää. Pumppu oli vaihdettu hiljattain, joten vahdoin bensasuodattimen, jolla ei ollut vaikutusta. Yhden liittimen lukotus oli sökö, mutta en ajatellut sillä olevan vaikutusta, kun ei vuoda..
ilmeni, että suuttimet vuotaa ja ne tuli vaihdettua. Vaikutus oli melkoinen. Valitettavasti alkoi kuitenkin vain korostamaan ongelmia..
Nykytila:
Nyt tilanne on se, että kylmällä käynnistyy, mutta käy tosi huonosti. Ihan kuin koittaisi saada ilmaa, mutta jostain syystä alkaa kuristamaan ilmaa, jolloin meinaa kone sakkaa. Tämä yleensä vain silloin kun koittaa ryypyttää.
Lämpöisellä lähtee yleensä paremmin käyntiin, mutta välillä ajossa ihan tasaisella kaasulla alkaa ilmeisesti katkomaan. Tuntuu kuin olisi kengurun selässä.. teki tätä samaa aiemmin, mutta sitä tuskin huomasi. Tuntui kuin olisi alloilla ajellut.
Obd11 lukija ei juuri nyt ole saatavilla koska lainassa, mutta viimeksi kun katsoin niin se sama labda valo paloi.
Muutamia ajatuksia:
- sähköjohtimet, puolan ja/tai mahdollisesti jotain muitakin.
- kaasuläppä (tän sais poissuljettua lainaosalla)
- sai ja combi valve yhdistelmä (tämän saan osittain tarkastettua lukijalla)
- jossain vielä ilmavuoto (pitää väsäillä laippa jolla saa puhallettua painetta kompurasta)
Jos jollakulla on espoossa (nöykkiön lähellä) toimivaa kaasuläppää lainattavissa, niin voisin yhden ongelman sulkea pois listalta.
Comment