Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi A3 FSI 2.0l p0341 vikakoodi vm2006

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi A3 FSI 2.0l p0341 vikakoodi vm2006

    Ostin ko. Auton ketju katkenneena.
    Uusittu männänrenkaat ja kiertokammenlaakerit, jakopään hihna vesipumppuineen, vvt pyörä,nokkkien välinen ketju ja kiristin.
    hihnan ajoitus merkit kohdillaan. Nokat asennettu asennus raudoilla kohdilleen.
    Käynnistyy nätisti mutta heittää otsikossa mainitun vikakoodin. Ajoitus Merkit tarkistettu kahteen kertaan samoin nokat "raudoilla" .
    testattu myös toisella nokkaakselin asento tunnistimella(tarvike). Vika koodi pysyy ennallaan. 5voltin virta tulee ko. Anturin pistokkeeseen.Nyt öljypohja auki sihdin tukos epäilyn vuoksi (ei tukossa).

    Mistä seuraavaksi vikaa etsimään?

    #2
    Googletin p0341 ja löysin videon, missä piti tarkistaa kampikinakselin asentotunnistin … Liekö tuo käypästä tässä kohtaa.

    Comment


      #3
      Sinnehän se viittaa: http://wiki.ross-tech.com/wiki/index...5/P0341/000833

      Comment


      • #4
        Eikö camshaft ole nokkakseli ja crankshaft kampiakseli?
        tuo kyseinen vikakoodi viittaa camshaftiin.

        Comment


          #5
          Kyllä näin se on, ilmeisesti koodi on satunnainen muuten ei käynnistyisi. Hall anturi vaihtoon vaan. Hellä tai Bosch.

          Comment


          • #6


            Käynnistyy ja pukkaa heti koodin päälle.

            Comment


              #7
              Alkuperäinen kirjoittaja Samppa70 Näytä viesti
              Eikö camshaft ole nokkakseli ja crankshaft kampiakseli?
              tuo kyseinen vikakoodi viittaa camshaftiin.
              Oho, empä edes huomannut tuota Petrin kirjoitusvirhettä linkkiä laittaessani.

              Comment


              • #8
                No niin vikahan korjaantui kun laitto uudet nokkaakselit. Katsastus suoritettu moitteetta mutta 500km ajon jälkeen moottorihäiriö valo päälle vikakoodilla:
                p0332 Knock/combustion vibration sensor 2 circuit low Banks 2
                Kuittauksen jälkeen syttyy uudestaan muutaman ajo kilonmetrin jälkeen.
                liitin paikoillaan

                Comment


                • #9
                  No lopultahan vika paikallistoimikunta liitin vikaan?

                  Comment


                  • #10
                    Hei
                    mihin liittimeen vika paikallistui?
                    itsellä samaa p0341 vikakoodia heittää ja kaikki pitäisi olla kunnossa?‍?

                    Comment


                    • #11
                      Jos en nyt ihan väärin muista niin imusarjan/lohkon välissä vaihdelaatikon puoleisessa päässä.

                      Comment


                        #12
                        Alkuperäinen kirjoittaja Veko11 Näytä viesti
                        Hei
                        mihin liittimeen vika paikallistui?
                        itsellä samaa p0341 vikakoodia heittää ja kaikki pitäisi olla kunnossa?‍?
                        Miin siis se alkuperäinen nokka-akselin asentotunnistinvika ilmeisesti korjaantui nokan vaihdolla. Onko vika ollut silloin nokassa vai onko samalla kajottu anturiin, mene ja tiedä.

                        Jos anturi johdotuksineen, sekä ajoitus ovat oikeasti kunnossa, öljynpaineen tarkistus ei ole huono juttu. Jos nämä ovat samaa sukua hihnavetoisille 2.0tfsi-koneille (EA113), voi nokan säätimeltä olla öljynpaine karkuteillä. Samalla yläkerrassa on paineet alhaalla ja siitä ei seuraa ainakaan hyvää.

                        Joku moottoriöljyn sekaan työnnettävä huuhteluaine ja öljynvaihto perään saattaa auttaa, jos ei olla jo myöhässä.

                        Comment


                        • #13
                          Tämähän oli ketju poikki kone niin molemmat nokat meni vaihtoon ennenkuin kuin korjaantui. Silmämääräisesti näytti että riittää kun vaihtaa imunokan mutta molemmat oli kabut koska vika ei korjaantunut muuten. Hetken ajamisen jälkeen n500km vika ilmaantui uudestaan huonon liitin kontaktin vuoksi.nyt ajeltu 15tonnia ongelmitta.

                          Comment


                          • #14
                            Joo auto kävi oikealla korjaamolla tarkastettavana jakopään hihna ja nokkien välinen ketju ihan oikein asennettu. Epäilivät uutta tarvikenokkaa että viallinen, tai nokan säädin rikki, myös anturit testattu ja pitäisi olla kunnossa.

                            liittimiä olen itse tarkastellut ja ihan kunnossa pitäisi olla,
                            ajattelin öljynpaineita mittailla seuraavaksi
                            missä arvoissa pitäisi suurinpiirtein pyöriä tyhjäkäynnillä ja tietyllä kierrosalueilla?

                            Comment


                              #15
                              Vanhemmissa ollut tyhjäkäynnillä noin 2 bar ja kierroksilla noin 5..6 bar vähän lämmöistä ja öljyistä riippuen.

                              Comment


                              • #16
                                Palaan tässä vielä tuohon minun ongelmaan.
                                öljynpaineet oli viitearvojen sisässä.
                                Sitten vaihdoin takaisin alkuperäisen nokka-akselin ja vikakoodi p0341 hävisi ja auto näyttää nyt toimivan normaalisti?? eli freccian tarvikenokka susikamaa, vertailtiin niitä alkuperäisen kanssa ja pieni ero taisi olla hihnapyörän kiilauran paikoituksessa.

                                Comment


                                  #17
                                  Sehän heittää silloin akselin rattaan asentoa toiseen nähden, eli aika selkeä homma.

                                  Comment

                                  Working...
                                  X