Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A6 3.2 sylinterikannen irroitus paikallaan, onko mahdollista ilman että jako sekoaa?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A6 3.2 sylinterikannen irroitus paikallaan, onko mahdollista ilman että jako sekoaa?

    Eli tosiaan, kone käynnistyy ihan ok, käy tyhjäkäyntiä ihan ok, mut hetken kun ajanut, niin tippuu sylinteri/sylintereitä pois pelistä ja hetken päästä alkaa moottorin vikavalo vilkkumaan. Vikakoodeja en ole vielä lukenut, mut tässä joku päivä nekin vielä sitten. Mitään ideoita moisesta? Koneella ajettu 350tkm ja jakopää tehty 200tkm kohdalla. 2v sitten vaihdettu kaikki tulpat ja puolat uusiin.

  • #2
    Ennen vikakoodien lukua vähän turha arvailla.

    Comment


    • #3
      Address 01: Engine (AUK) Labels:. 06E-910-559-BKH.clb
      Part No SW: 4F1 910 559 HW: 4F1 907 559
      Component: 3.2l V6 FSI 0040
      Revision: --H15--- Serial number:
      Coding: 01050003190F0920
      Shop #: WSC 02335 785 00200
      VCID: 6889BA449E7FBF17617-803C

      4 Faults Found:
      18502 - Intake Manifold Tuning Valve (Bank 1)
      P2070 - 000 - Stuck Open - Intermittent
      Freeze Frame:
      Fault Status: 00100001
      Fault Priority: 2
      Fault Frequency: 3
      Reset counter: 165
      Mileage: 359486 km
      Time Indication: 0
      Date: 2021.06.19
      Time: 13:24:32

      Freeze Frame:
      RPM: 704 /min
      Mass Air / Rev.: 283.4 mg/str
      Temperature: 91.5°C
      Idle
      Absolute Pres.: 750.1 mbar
      Speed: 7.0 km/h

      16689 - Cylinder 5
      P0305 - 000 - Misfire Detected - Intermittent - MIL ON
      Freeze Frame:
      Fault Status: 10100001
      Fault Priority: 6
      Fault Frequency: 15
      Reset counter: 193
      Mileage: 359806 km
      Time Indication: 0
      Date: 2021.07.10
      Time: 10:46:22

      Freeze Frame:
      RPM: 2144 /min
      Mass Air / Rev.: 474.2 mg/str
      Temperature: 85.5°C
      Part Throttle
      Load: 76.5 %
      Speed: 24.0 km/h

      16500 - Engine Coolant Temp. Sensor (G62)
      P0116 - 000 - Implausible Signal - Intermittent
      Freeze Frame:
      Fault Status: 00000100
      Fault Priority: 4
      Fault Frequency: 1
      Reset counter: 200
      Mileage: 359887 km
      Time Indication: 0
      Date: 2021.07.16
      Time: 16:11:42

      Freeze Frame:
      RPM: 640 /min
      Mass Air / Rev.: 185.3 mg/str
      Temperature: 100.5°C
      Idle
      Voltage: 12.65 V
      Speed: 0.0 km/h

      19502 - Starter Relay 1
      P3046 - 000 - Electr. Malfunction in Circuit (Relay Stuck / Does not Switch)
      Freeze Frame:
      Fault Status: 01100001
      Fault Priority: 2
      Fault Frequency: 1
      Reset counter: 204
      Mileage: 359913 km
      Time Indication: 0
      Date: 2021.07.21
      Time: 13:58:39

      Freeze Frame:
      RPM: 640 /min
      Mass Air / Rev.: 294.3 mg/str
      Temperature: 58.5°C
      Start
      Voltage: 11.32 V
      Speed: 0.0 km/h

      Readiness: 0000 0000

      Comment


      • #4
        Moottorin lämpöanturin vaihto uuteen Boschilaiseen, sen jälkeen tutkii muita vikoja.

        Comment


        • #5
          Tuli mittailtua puristuspaineita jne ja todettua, että 5. ja 6. sylinteriin vuotaa jäähdytysnestettä. Joten, seuraava kyssäri onkin, että oisko kukaan tehnyt kannen irroitusta moottorin ollessa paikallaan? Onko mahdollista jos lukitsee toisen puolen nokat?

          Attached Files

          Comment


          • #6
            Jos tuo on lähellekään samalla lohkolla kuin 2.4 bdw, niin lukitussarja kiinni, ja kansi lähtee kyllä...tilaahan tuossa ei juuri ylimääräisiä ole, mutta omastani olen kyllä irrottanut.
            Sama lukitussarja näyttää menevän tuohon 3.2 lohkoonkin.

            Comment


            • #7
              Mistäköhän moista lukitustappisarjaa kannattais lähtee etsimään?

              Comment


              • #8
                Ajoitustyökalusarja Audi 2.4 & 3.2 FSI

                Comment


                • #9
                  Kävisköhän tämä?

                  https://ppmarket.fi/ajoitustyokalusa...-2-4-2-5-2-fsi

                  Comment


                  • #10
                    Eiköhän tuo ole sama setti, ainakin samoilla moottorikoodeilla näyttää olevan.

                    Comment

                    Working...
                    X