Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Ilmamäärämittariko hajalla?(AEB)

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Ilmamäärämittariko hajalla?(AEB)

    Moro!

    Nyt kyllä alkaa järki loppua... On uudet bybässit ja N75:set, painevuotoja ei ole mutta...

    16487 - Mass Air Flow Sensor (G70): Signal too High
    P0103 - 35-10 - - - Intermittent

    Tällasen se VAG-COM lykkää. Auto pelaa normaalisti kun kiihdyttää joka vaihteella kunnolla rajoittimelle asti mutta sitten jos esim 4-vaihteella 80 km/h vauhdissa linttaa kaasun pohjaan niin alkaa nykiminen ja välillä suhahtelee oikein kunnolla.
    Testasin että jos ajaa niin että vedättää kunnolla rajoittimelle asti tai muutenvain rauhallisesti niin kyseistä vikakoodia ei ilmaannu. Mutta heti jos matalilla kierroksilla lyö kaasun pohjaan niin koodi ilmestyy.

    Onkohan vika nyt ilmamäärämittarissa kun ei huvikseen kallista osaa viitsisi ostaa...?

    Kiitoksia etukäteen jos joltain näppärältä jotain kommentteja löytyisi.

    Sellanen vaan vielä tuli mieleen että olisiko jollain Vaasan seudulla samanlaista MAF:ia jota saisi kokeilla?
    Viimeksi muokannut tomblo; 11.1.2008, 08:33.

  • #2
    Ahtovuoto mahdollisesti. Reilummalla ahdolla menee seokset sekaisin kun paineet karkaa. Oletko testannut tiiveyttä?

    Comment


      #3
      Ahtovuodot on tarkistettu muvipullo-venttiilii-kompressorihässäkällä ja silloin löytyi vuoto kompressoripesältä lähtevästä ahtoputkesta joka on nyt korjattu.

      Comment


      • #4
        Mahtaako autoa olla vireistetty ja jos kyllä, niin miten?

        Vähän erikoista tuo, että antaa ilmoituksen "too high"...voithan kokeilla piuhan irroitusta maffista ja kokeilla miten sitten käyttäytyy...

        Comment


        • #5
          Omassanikin tekee tuon nykäisyn jos painaa kaasun pohjaan liian pienillä kierroksilla ja isolla vaihteella.
          Mutta ei kylläkään 4:lla 80km/h nopeudessa.
          Ilmeni vasta lastutuksen jälkeen, joten luulen tuon olevan vaan ominaisuus kun vikakoodejakaan ei ole ollut.

          Comment


            #6
            Joo kyllä auto on lastutettu voimaa.com:in lastulla. Voisikohan vika sitten johtua siitä että tulee liikaa ahtopaineita ja niin edelleen...

            Comment


            • #7
              Kuinka paljon sitten max ahdot?

              Comment


                #8
                No sepäs siinä kun ei ole ahtopainemittaria niin ei oikein ole tietoa. Yleensä auto nykäisee ja "yskähtelee" muutaman kerran jos painaa kaasun pohjaan matalilla kierroksilla, suurella vaihteella ja hitaassa vauhdissa ja sitten taas yhtäkkiä veto palautuu ja mennään normaalisti.
                Jos kaasupoljinta hiukan nostaa kun nykiminen alkaa niin meno tasaantuu huomattavasti.

                Comment


                • #9
                  Kannattaa asentaa se ahtopainemittari. Siitä näkee aina että onko jokin vialla esim kun auto tuntuu laiskalta tai liikaa ahtavalta.

                  Comment


                  • #10
                    Mulla oli juurikin samaiset viat omassa (AEB). Vika oli ahtopaineventtiilissä, joka oli rikki ja yks letku sieltä oli puuttunut (hukkaportille menevä vissiin, en tiijä miten mahdollista..) Näiden korjausten jälkeen auto pelasi ilman minkäänlaista nykimistä, mutta oli tehoton. Vaihdoin uuden ilmamäärämittarin ja tehot palasivat takasi. Auto on lastutettu. Ahdot epäkuntoisena n. 1.1bar ja nyt kun on kunnossa, niin n. 0.7bar.

                    ps. Auto on nyt elämänsä kunnossa :D
                    Viimeksi muokannut tomikar; 11.1.2008, 12:36.

                    Comment


                      #11
                      Mihinkähän kohtaan kannattaisi ahtopainemittari asentaa ja minkälainen...? Olisi vaan hyvä tietää jos jollain olisi jotain hyviä paikkoja tiedossa?

                      Comment


                      • #12
                        Auto on lastutettu. Ahdot epäkuntoisena n. 1.1bar ja nyt kun on kunnossa, niin n. 0.7bar.
                        Aika pienet on paineet lastutetuksi. Vakionahan on 0.5-0.6.

                        Mihinkähän kohtaan kannattaisi ahtopainemittari asentaa ja minkälainen...? Olisi vaan hyvä tietää jos jollain olisi jotain hyviä paikkoja tiedossa?
                        Tuolla Pienin ahtopainemittari-ketjussa on tuosta hieman keskustelua.

                        Comment


                        • #13
                          jones: meinaatko? paljo ne sit sais olla?

                          Comment


                          • #14
                            Alkuperäinen kirjoittaja T.Q. Näytä viesti
                            jones: meinaatko? paljo ne sit sais olla?
                            Mulla on ainakin 1-1,2 bar

                            Comment


                            • #15
                              Alkuperäinen kirjoittaja juhop Näytä viesti
                              Mulla on ainakin 1-1,2 bar
                              Sama täällä.

                              Comment


                                #16
                                Kyselläänpäs hieman lisää... Kuuluuko sytytyksenvahvistimesta kuulua nakutusta? Joskus ääni on aikalailla kovankin kuuloinen, aivan kuin joku naputtaisi sitä jollain ruuvimeisselillä?
                                Ajattelin vaan jos vika olisi siinä. Tai sitten vaan täytyy ostaa se uusi ilmamäärämittari ja toivoa parasta...

                                Comment


                                  #17
                                  Ettei se vain ole se tankin bensahöyryjen venttiili joka nakuttaa, eikä sytkävahvistin. Normaalia.

                                  Comment


                                    #18
                                    Sellasta vielä että tietääkö joku mitä eroa on sytyksenvahvistimilla:
                                    4D0 905 351 ja 8D0 905 351? Itselläni on 4-alkuinen ja löysin autopurkaamolta 8-alkuisen...

                                    No nyt testasin sytyksenvahvistimen paristo-yleismittari-testillä... Kaikille 4-sylinterille sen läpi näyttää menevän tavaraa, joten se on kunnossa.

                                    Nyt ei auta ku tilata se uusi "halpa" ilmamäärämittari ja kumarrella kaikkiin mahdollisiin suuntiin toivoen parasta:)
                                    Viimeksi muokannut tomblo; 14.1.2008, 17:03.

                                    Comment


                                    • #19
                                      älä osta sitä "halpaa" mittaria :)

                                      Comment


                                        #20
                                        Ei Tomi liian halpaa ostanut vaan aidon oikean Boschin mun hyllystä :)

                                        Comment


                                        • #21
                                          Aah..Joo :) Itekki oon ollu kyllä tähän asti siihen Boschiin tyytyväinen.

                                          Comment


                                            #22
                                            No niin... Nyt on ilmamäärämittari vaihdettu. Aluksi ajelin ihan rauhallisesti muutamia kilometrejä ja sitten löin kaasun pohjaan alhaisilla kierroksilla ja suurella vaihteella. Sama nykiminen ja suhahtelu alkoi ja sama vikakoodi ilmestyi.
                                            No enpä tästä vielä hermoja kovin pahasti menettäny ja räjäyttäny autoa paskaksi vaan nollasin vikakoodit ja ajelin lisää...
                                            Itseni keräilyn jälkeen koitin taas polkea kunnolla ja kas kummaa ei enää nykimistä vaikka kuinka yritin. Myös vikakoodeissa oli mahtava teksti "No fault codes found".
                                            Luulisin että ECU:N vain piti hetkenaikaa opetella uuden mittarin toimintaa ja tästä johtui alun nykimiset...
                                            Vai kuinka kauan sen oppiminen kestää?

                                            Kyllä nyt voi hyvin mielin ottaa "pari" mallaspitoista juomaa!!

                                            Comment


                                            • #23
                                              Itselläni sellasta vikaa että nykii kovasti kiihyttäessä tuolla 3000-5500 rpm paikkeilla. Autoo ei oo lastutettu ja laitoin ahtomittarin ni näytti 1.1bar ja jos vakiot on kerta 0.5-0.6 ni jottain on täytynyt tapahtua. Käytin kyllä korjaamolla koneessa ni näytti tuota 16487 - Mass Air Flow Sensor (G70): Signal too High vikakoodia. Mutta muuten ajussa auto toimii normaalisti, ei syö liikaa. (n 9.1L/100km) Ja jos tasaisesti kiihdyttää ei nykimistä tapahdu, vain jos pistää tossun lattiaan.

                                              Onko sit ilmamäärämittari "kaput" vai onko edellinen omistaja piilolastuttanut. Onko lambda anturilla mitn tekemistä asian kanssa? Gurut kertokaa...
                                              Viimeksi muokannut Timppa_pimppa; 15.6.2008, 01:37.

                                              Comment

                                              Working...
                                              X