Pitää kysyä jätkiltä vähän mielipiteitä tämmöisestä merkillisestä viasta/ominaisuudesta...
Siis aamuksi luvattiin 10 asteen pakkasia -> laitoin lämmittimen päälle 1½ tuntia ennen kun oli tarkoitus lähteä liikkeelle. Aamulla havaitsin kuitenkin ulkolämpötilan olevan vain -5 astetta.
Moottori oli lämmennyt juuri kuin oli tarkoituskin. Ensimmäisellä starttauksella meni käyntiin, mutta sammui heti. "Merkillistä, näin se on tehnyt kerran ennenkin, mutta ei siinä mitään, viimeksi se meni käyntiin toisella". Mutta ei tällä kertaa ei sitten millään. Sain sahata 10-15s ennenkuin lähti käyntiin, vasta hieman sen jälkeen kun olin alkanut painamaan kaasua. Käyttäytyi juuri kun Fiat 127 ennenvanhaan. Kun auto sitten oli käynnissä, kaikki käyttäytyi normaalisti.
Oma teoriani: Olin pitänyt auton liian pitkään lämmittimessä, jolloin moottori ori lämmennyt liikaa -> boksi uskoi moottorin olevan lämmin, ja moottori ei käyttänut kylmäkäynnistysominaisuuksiaan.
Mielipiteitä/faktaa kaivataan...
Siis aamuksi luvattiin 10 asteen pakkasia -> laitoin lämmittimen päälle 1½ tuntia ennen kun oli tarkoitus lähteä liikkeelle. Aamulla havaitsin kuitenkin ulkolämpötilan olevan vain -5 astetta.
Moottori oli lämmennyt juuri kuin oli tarkoituskin. Ensimmäisellä starttauksella meni käyntiin, mutta sammui heti. "Merkillistä, näin se on tehnyt kerran ennenkin, mutta ei siinä mitään, viimeksi se meni käyntiin toisella". Mutta ei tällä kertaa ei sitten millään. Sain sahata 10-15s ennenkuin lähti käyntiin, vasta hieman sen jälkeen kun olin alkanut painamaan kaasua. Käyttäytyi juuri kun Fiat 127 ennenvanhaan. Kun auto sitten oli käynnissä, kaikki käyttäytyi normaalisti.
Oma teoriani: Olin pitänyt auton liian pitkään lämmittimessä, jolloin moottori ori lämmennyt liikaa -> boksi uskoi moottorin olevan lämmin, ja moottori ei käyttänut kylmäkäynnistysominaisuuksiaan.
Mielipiteitä/faktaa kaivataan...
Comment