Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

RS2:n pakosarja----> AAN

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • RS2:n pakosarja----> AAN

    Eli varmistus vielä... Omasta vakio pakosarja halki ja hitsailtukin näköjään muutama kerta. rs2:n pakosarja ilmeisesti parempi ja kestävempi? Mutta käykö se ihan suoraan vakiokilkkeitten kanssa? (lukuunottamatta niitä paria pinnapulttia) Ja kun vaihtohommiin pääsee ni samallahan se turbokin joutaa huoltoon. Ilmeisesti lappeenrannan ProTurbo osaa hommansa?

    #2
    Kyllä sen pitäis käydä. Kansikin kun on sama.

    Comment


      #3
      Ilmeisesti lappeenrannan ProTurbo osaa hommansa?
      Hmm foorumeilla pitää olla vähä varovasti kommenttien kanssa, mutta sanotaan sopivan varovasti, että lähetä vaikka lds-turboon tai fin- tai tai :)

      Comment


      • #4
        RS2 pakosarja menee heittämällä AAN, mutta muutaman pinnapultin joutuu vaihtamaan lyhyempään. ADU RS2:n kaikki pakosarjapinnapultit ovat lyhyemmät kuin 3b, aan, aby.

        Itse en pidä noista lyhyistä pinnapulteista ollenkaan ja suosittelen laittamaan vain pakollisiin kohtiin nuo lyhyemmät. Osanumerot pinnapulteille löytyy etkasta.

        Teen juuri pakosarjan pinnapulttien muttereiden jälkikiristystä ja alapuolisten muttereiden kiristys on niin kivaa, kun "rompetta edessä". Melkein haluais tuubisarjan, että olis tilaa ruuvailla enemmän.

        edestäpäin katsottuna 4:s , 5:s ja 6:s alempi pinnapultti mutterilla on viihteellinen tapaus. P¤(¤/&¤&=)/ !!!

        Melkein voisi kokeilla säteittäisurakarhennuksia pinnapulttien paksuihin alusprikkoihin, että asettuu tiukemmin ja pysyisi ehkä paremmin paikallaan lämpölaajenemisessa. Nordlock-prikalla http://www.nord-lock.com/ saa halutun lisätiukkuuden, mutta silloin rs2 pinnapultti jää lyhyeksi alkuperäisellä paksulla tasaisella aluslevyllä. 3b pinnapultti riittää ruhtinaallisesti, mutta mahtuu vain tiettyihin kohtiin

        nelospytyn alemman pinnapultin mutteri oli irronnut kokonaan ja vastaavasti yläpuolella myös löysää.

        irrotettuna keulan ylä T-palkki jossa konepellin lukkovaijeri, lisävesijäähdytin käännetty kuskin puolelle poikittain . Filtterikotelo, ylä paineputki irti sekä pakosarjan lämpösuojat

        hakusanoja
        pakosarjan pinnapultit
        20v pakosarja
        rs2 pakosarjan irroitus ja kiinnitys
        Viimeksi muokannut Tommy200rs; 20.5.2008, 07:35.

        Comment


        • #5
          Muistin yhden vanhan ohjeen RS2 pakosarjan irroituksesta ja kiinnityksestä:

          http://www.s-cars.org/postnuke/modul...rticle&sid=120

          parhaat palat:

          [ 12) The RS2 manifold requires that four studs be removed and replaced with shorter studs. A diagram supplied with the manifold shows which studs are to be removed. Make sure that you remove the correct studs. The studs to be removed are: top row, # 6 counting from the front, and bottom row, # 4, 5, and 6 counting from the front. These studs can be removed with a Sears Craftsman 4458P stud remover.

          http://www.sears.com/shc/s/p_10153_12605_00904458000P

          15) For studs # 4 and 5, use an open end 12 mm combination wrench that has had the open end ground down with a bench grinder, to a .855 in (21,717mm). outside width, then thickness of the open end ground down to .180 in (4,572mm)., and the handle bent at approximately 10 deg. offset, 1.75 in (44,45mm). from the end of the open end. The bending can be accomplished again with an acetylene torch or a Sears mapp gas bottle torch, and a vise. You will need to custom grind the wrench and try it until it fits over the two nuts.

          16) For stud # 6 bottom row, (the most difficult to tighten), you will need to grind another 12 mm combination wrench, to remove some of the outer metal around the outside of the box end. Grind it down as far as you can go without cutting through the box ring, (approximately .650 in (16,51mm) . diameter). Now grind down the thickness of the box ring to about .225 in 5,715mm). Put the box end in a vise, heat and bend the handle at 90 deg., about 1.5 in (38,1mm). from the end of the box end. Keep trying the wrench o*n the nut by looking through the hole in the manifold casting, and by making grinding adjustments as necessary, until it fits over the nut.

          17) First, use the modified open end wrench to tighten # 4, then # 5, bottom row. Next tighten # 6, bottom row, by using the modified box wrench with a large square shanked screw driver, then twisted the wrench in the open end, like a t-handle. Tighten the top #6 nut with an open end 12 mm wrench, and the remaining nuts with a 12 mm deep socket ratchet wrench. ]

          Kuvan perusteella tämä valu - sarjavariantti on helpompi (?) asentaa kuin ADU-versio:
          http://www.034motorsport.com/popup_i...=13133&invis=2'
          http://www.motorgeek.com/phpBB2/viewtopic.php?t=18984

          K-26 laipalla (1:1 RS2 yhteensopiva)
          http://www.wagner-tuning.de/produkte/abgasrs2.php
          T3 laipalla
          http://www.wagner-tuning.de/produkte/abgasrs2T3.php

          Vaihtoehtoisesti voisi kokeilla 10mm koon erikois lämpökesto pakosarjamuttereita, joita saa esimerkiksi Demon Tweaksiltä. ADU:n pinnapultti on hieman lyhyt pituudeltaan (27mm), jos laittaa nordlockin ja paksun lämpöaluslevyn. Toimii paremmin pitkällä 3b pinnapultilla (35mm). (Ahtaimpiin paikkoihin ei edes mahdu tuo pidempi pinnapultti).

          http://www.demon-tweeks.co.uk/produc...+Temp+K%2DNuts
          http://www.demon-tweeks.co.uk/produc...de=all&x=0&y=0

          Onko kellään vastaavaa Elsa-pätkää etenkin tuosta kiinnityksestä koskien noita alapuolen kiristyksiä, Kansi irrallaan onnistuu helpoiten :-)

          Meno parani jälkikiritämisestä. Mitään suhinaa ja säksätystä ei kuulunut ennen kiristystä, joten viheliäinen vika. Seuraavaksi mittaan vielä päästöt.

          edit 27.5
          lämmin sammuneena ollut kone käyntiin hetkeksi ja tyhjäkäynnille
          HC 55
          CO% 0,04%
          CO2% 14,72
          02% 0

          kevyt lämmitys 3000 ja tyhjäkäynnille.
          HC 0-10
          CO% 0,00%
          CO2% 14,78
          02% 0

          ps. orkkis rs2 sarjaa ei kuulemma saa enää ?
          Viimeksi muokannut Tommy200rs; 27.5.2008, 20:25.

          Comment


          • #6
            Olen laittamassa 3B:hen RS2-replica sarjaa ja tällähetkellä purkamassa orkkis pakosarjaa ja ahdinta pois. Melkein kaikki kannen ja pakosarjan väliset mutterit olivat tässäkin tapauksessa todella löysällä, ainakin ylimmäiset joihin pääsi helposti käsiksi ahtimen ollessa vielä kiinni.

            Kuvassa punaisella ympyröidyt mutterit tuottivat ensiyrittämällä päänvaivaa. DP:n ja pakopesän liitoksesta 3 mutteria saa helposti pois, mutta neljäs (vasen ympyrä) on ilkeässä paikassa. Hommasin sellaisen 15mm kaariavaimen jos sillä pääsisi koukkimaan sen löysälle.

            Toisen punaisen ympyrän kohdalla on neljäs ahtimen laipan ja pakosarjan laipan välinen mutteri, joka taas ei aukea ilman että tämä em. mutteri on saatu pois.

            Ahtimen kun saa nyt tuosta irti nostettua pakosarjasta että DP:stä niin silloin luulisi pääsevän myös paremmin käsiksi loppuihin kannen ja pakosarjan muttereihin/pinnapultteihin.
            Attached Files

            Comment


              #7
              Homma on ilkeä ellei ole 12 ja 14mm kannalla varustetut kuparoidut mutterit käytössä. 12 ja 14 lenkit kun ovat pienempiä kuin 13 ja 17. Suosittelen lämpimästi kasaamaan kyseisillä muttereilla. Itse laitoin äskettäin konetta kasatessani vieläpä nordlock-prikoilla, josko vaikka auttaisi tuohon itsestään löystymiseen.

              Comment


              • #8
                Tuli taas temppuiltua auton kimpussa ja nyt homma töksähti vesi- ja ölyletkuihin, eli tilanpuutteen takia mukavia poisotettavia :(

                Putkiston tiputin takapönttöä lukuunottamatta alas jotta sai downpipen työnnettyä pois ahtimesta.

                Downpipen-ahtimen liitoksessa 15mm kannalla ja ahdin-pakosarjan liitoksessa myös 15mm kannalla. Pakosarja kannessa 12mm kannalla.

                Comment


                • #9
                  RS4 biturbon mutterit ovat huhun mukaan (en tarkastanut etkasta) 13mm lenkkikannalla ja 1 mallikappale on paljon tukevamman näköinen verrattuna 12-millisiin pienempiin. Se on myös enemmän runtattu soikeaksi. RS4 pakosarjamutterit tulevat rs4 pakosarjan tiivistesetin mukana eli tehdas haluaa, että niitä käytetään. Saa niitä myös yksittäinkin. Nordlockit tuntuvat pysyvän toistaiseksi.

                  pakosarjan pinnapulttien pituudet
                  ADU 27mm
                  NM/7a 30 mm
                  3B/AAN/ABY/RR 35mm

                  kuvaa asennuspaikasta

                  http://img212.imageshack.us/img212/7...3miud9thh6.jpg
                  http://img517.imageshack.us/img517/4...3o7v8jnlt8.jpg

                  http://www.cshare.de/file/5fb287d90c...tags=1&lang=de
                  http://www.cshare.de/file/dcbe11dd86...tags=2&lang=de
                  http://www.cshare.de/file/3f8dddcda2...tags=3&lang=de

                  Tässä lisää vinkkejä:
                  http://www.audiclub.fi/phpBB2/showthread.php?t=65818
                  Viimeksi muokannut Tommy200rs; 8.8.2008, 20:05.

                  Comment

                  Working...
                  X