Elikkäs tällasta ongelmaa alkanut tulla: Paikallaan ollessa tyhjäkäynti ok mutta kun antaa ihan millin kaasua, että nousee siihen 900-1000 rpm, niin EPC-valo vilahtaa ja kone meinaa "tukehtua" mutta ei sammu. Sama EPC-valon välähdys toistuu lämpimällä koneella myös ajossa etenkin kaupunkinopeuksilla. Kun kierrokset siinä 1500-2000 rpm, EPC-valo vilahtaa ja auto nykähtää - joskus jopa sammuu. Saan tuon helposti toistettua kokeilemalla. Maantienopeuksissa en ole huomannut ongelmia.
Kone pitää myös pientä rallatusta 2000+ rpm.
Öljymäärä on ok, nokka-akselin tunnistin on vaihdettu kahteen kertaan... Ja ketju on vaihdettu vuosi sitten edellisen omistajan aikana.
Itsellä ei ole VCDS-mahdollisuutta mutta omaan tollasen OBD Elevenin jolla sain luettua vikakoodit. Aina antaa samat tiedot:
-Nokka-akselin asentotunnistin ==> anturi, epäuskottava signaali
-P034100
-satunnainen
-moottorin käyntinopeus: 1163,50 1/min
-normitettu kuormitusarvo 23,5 %
-ajoneuvon nopeus 18 km/h
-jännite, liitin 30: 14,088 V
Voiko olla nokka-akseli kulunut, väärät öljyt vai mistä tässä enää etsii vikaa?
Kiitos jo ennakkoon avusta.
Kone pitää myös pientä rallatusta 2000+ rpm.
Öljymäärä on ok, nokka-akselin tunnistin on vaihdettu kahteen kertaan... Ja ketju on vaihdettu vuosi sitten edellisen omistajan aikana.
Itsellä ei ole VCDS-mahdollisuutta mutta omaan tollasen OBD Elevenin jolla sain luettua vikakoodit. Aina antaa samat tiedot:
-Nokka-akselin asentotunnistin ==> anturi, epäuskottava signaali
-P034100
-satunnainen
-moottorin käyntinopeus: 1163,50 1/min
-normitettu kuormitusarvo 23,5 %
-ajoneuvon nopeus 18 km/h
-jännite, liitin 30: 14,088 V
Voiko olla nokka-akseli kulunut, väärät öljyt vai mistä tässä enää etsii vikaa?
Kiitos jo ennakkoon avusta.