Eli autona tosiaan 2011 2.0 TFSI. Jätti tienposkeen vasta, kun nelossylinterin suutin oli hajonnut ja valskannut bensaa sylinteriin, josta sitä oli päässyt öljyn sekaan. Huollossa sanoivat, että öljynpinta oli aavistuksen noussut ja suosittelivat ajamaan pidemmän lenkin että se bensa palaisi pois. Jotain imusarjaan liittyvää vikakoodia siellä oli kans joskus ollut. Huollosta kun lähdin, niin kilometrin ajon jälkeen sytytti pakokaasujärjestelmän merkkivalon. Auto kuitenkin toimii täysin normaalisti, mitä nyt tuossa äsken savutti mielestäni normaalia enemmän. n. 150 kilometria siis ajettu tuon huollon jälkeen, enkä ole ainakaan hoksannut että oisi savuttanut aiemmin. Nyt oli reilusti viileämpi keli mitä on ollut (+3), en tiedä voiko tuolla olla tekemistä sen kanssa. Valkeaa/harmaata pakokaasua tuprutteli.
Menossa alkuviikosta vikakoodien lukuun, mutta lähinnä kaipailisin mielenrauhaa, että uskaltaako tuolla rauhassa ajella ettei jätä taas tielle tai etten tee vakavempaa vahinkoa moottorille yms? Ei siis ilmene tehottomuutta, eikä mitään muutakaan omituista mitä nyt tuo vähän runsaampi savutus viime ajokerralla tyhjäkäynnillä. Voiko tuo merkkivalo vain johtua siitä, että siellä on vielä epäpuhtauksia öljyn seassa, ja siellä on jotkut anturit sekaisin? En tiedä onko tällä väliä, mutta autoon on tehty se kuuluisa öljyremontti joskus kauan ennen kuin auto siirtyi minun omistukseeni.
Menossa alkuviikosta vikakoodien lukuun, mutta lähinnä kaipailisin mielenrauhaa, että uskaltaako tuolla rauhassa ajella ettei jätä taas tielle tai etten tee vakavempaa vahinkoa moottorille yms? Ei siis ilmene tehottomuutta, eikä mitään muutakaan omituista mitä nyt tuo vähän runsaampi savutus viime ajokerralla tyhjäkäynnillä. Voiko tuo merkkivalo vain johtua siitä, että siellä on vielä epäpuhtauksia öljyn seassa, ja siellä on jotkut anturit sekaisin? En tiedä onko tällä väliä, mutta autoon on tehty se kuuluisa öljyremontti joskus kauan ennen kuin auto siirtyi minun omistukseeni.
Comment