AZR moottori puskee käryä pakoputkesta, ja öljyltä se hajun ja hitaan haihtumisen puolesta vaikuttaa. Kylmällä koneella pakokaasu normaalia, mutta koneen lämmetessa kärytys pikkuhiljaa voimistuu ja on käyntilämpöisenä jo huomattavaa.
Olisko vinkkkiä mitä testiä voisi tehdä ja mistä etsiä vikaa syyn selvittämiseksi ennen niin mukavaa koneen poisnostoa ja purkua?
Koneen historia on seuraava;
- jäähdytysveden kulumisesta ja sekoittumisesta pakokaasuun johtuen juuri tehty kansiremontti. Kansiremontissa vaihdettiin molemman kannet uusiin käytettyihin, jotka liikkessä käytiin läpi ja koeponnistettiin. Vanhoissa kansissa oli halkeamat kaikkien pakoventtiilien välissä, mutta niidenkään koeponnistuksissa ei havaittu vuotoja. Kansipahvista ei löytynyt selviä merkkejä vuotamisesta.
- kaikki tiivisteet vaihdettu. Osina käytetty alkuperäisiä osia.
- kaikki letkut on tarkastettu ja vähänkin kuluneet on vaihdettu.
- Moottorille oli aikaisemmin n. 3000 km ennen kansiremonttia tehty puristuspainetesti, jossa ei havaittu merkittävää kulumista.
- Alkuperäisiin turboihin vaihdettu keskiosat alan liikkeessä n. 10 000 km ennen kansiremonttia. Turbojen akseleiden välykset on normaalit ja pyörivät herkästi.
Olisko vinkkkiä mitä testiä voisi tehdä ja mistä etsiä vikaa syyn selvittämiseksi ennen niin mukavaa koneen poisnostoa ja purkua?
Koneen historia on seuraava;
- jäähdytysveden kulumisesta ja sekoittumisesta pakokaasuun johtuen juuri tehty kansiremontti. Kansiremontissa vaihdettiin molemman kannet uusiin käytettyihin, jotka liikkessä käytiin läpi ja koeponnistettiin. Vanhoissa kansissa oli halkeamat kaikkien pakoventtiilien välissä, mutta niidenkään koeponnistuksissa ei havaittu vuotoja. Kansipahvista ei löytynyt selviä merkkejä vuotamisesta.
- kaikki tiivisteet vaihdettu. Osina käytetty alkuperäisiä osia.
- kaikki letkut on tarkastettu ja vähänkin kuluneet on vaihdettu.
- Moottorille oli aikaisemmin n. 3000 km ennen kansiremonttia tehty puristuspainetesti, jossa ei havaittu merkittävää kulumista.
- Alkuperäisiin turboihin vaihdettu keskiosat alan liikkeessä n. 10 000 km ennen kansiremonttia. Turbojen akseleiden välykset on normaalit ja pyörivät herkästi.
Comment