Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Q7 4.2V8TDI vaihteiston toiminta

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Q7 4.2V8TDI vaihteiston toiminta

    Puolen vuotta ihmetellyt tämän 4L Q7 V84.2TDI:n laatikon sielunelämää. Suodatin ja öljyt huuhteluvaihdettu noin 330 tkm kohjdalla. Sen jälkeen suoritettu sopeutusajo, minkä jälkeen vaihteet kytkeytyy järkevämmin. Jäljellä on kuitenkin (ainakin A6 3.0TDI verrattuna) sellainen hohhailuhetki aina liikkeelle lähdöissä ja risteystilanteissa. Aloittaa vetämään kunnolla vasta 1400 rpm tienoilla. A6:t lähtee vetämään tasaisesti melkein tyhjäkäynniltä alkaen, tässä tuntuu, että ei oikein mitään tapahdu ennen kuin kierrokset nousee tuonne 1400-1800rpm tienoille.
    Onkohan tämä sama ominaisuus muillakin vai vaatiiko laatikko jo rahan käyttöä?

    #2
    Oliko tuossa 8-lovinen loota ? Itsellä on kokemusta parista semmosesta, joista toinen jopa ihan uusi ja välillä tosiaan tuo lähteminen on erikoista. Ei aluksi lähde mihinkään ja sitten ampuu liikaa, varsinkin semi ripeä lähtö on välillä hankalaa. Päästösofta juuri pienensi tätä ongelmaa eli paransi, joten kahden suht uuden lootan kokemuksella sanoisin ennemmin moottorioohjauksen huonoksi toiminnaksi tuota.

    A8 4.2 vehkeestä kokemukset.

    Comment


      #3
      Tässä on 6-pykäläinen Aisin. Toisaalta pysyy maantiellä sitten 6-vaihde päällä 1300-1400 rpm asti ennen kuin vaihtaa pienemmälle (80-90 km/h). Kylmänähän nämä luistaa aina. Näihin saa kyllä venttiilistöön uusia luistiosia, onkohan niitä kukaan kokeillut?

      Comment


        #4
        Lämpimillä keleillä ja varsinkin jos on ollut kärry perässä niin laatikon ääni muistuttaa kaivinkoneen (tai vesileikkurin) hydraulipumppua etenkin 2-4-vaihteilla silloin kun turbiini ei ole vielä lukittu. Sitten kun saa vauhtiin niin ei kuulu mitään erikoisempaa, ei luista ja vaihtaa esim 6-5-6-vaihdot normaalisti.

        Comment


        • #5
          Jotain öljynmäärään ja öljynkiertoon liittyvää se on. Varmasti oikeat öljyt ja oem suodatin & öljypohja laatikossa?

          https://www.audiworld.com/forums/q7-...4-2-a-2933482/
          Tuossa oli kans ihmetelty aisinin ulinoita ja saatu ne loppumaan lyhentämällä hivenen tuota suodattimen kärsää, joka makasi todennäköisesti liian lähellä öljypohjaa.

          Comment


            #6
            Mittailun lämpötiloja ja turbiinilukon ja kierroslukujen tilaa vcds:llä emännän ajaessa. Lämpötila 73-78C eli normaali eikä luista muulloin kuin kevyessä kiihdytyksessä pienemmillä vaihteilla kuten sen kuuluukin. Tuo hydraulimourunta on aika ajoin kuultavissa, mutta ehkä se sitten kuuluu ominaisuuksiin eikä vikoihin(?).

            Comment

            Working...
            X