Olisikohan jollain korjausehdotusta tai vinkkiä mistä aloittaa, kun ilmeisimminkin Multitronic -vaihteiston (265 tkm) vian johdosta auton moottorin kierrokset jäävät usein noin 1400-1600 rpm paikkeille ja vasta jarrua enemmän painaessa tai vapaalle (N) vaihtamalla palautuvat normaalille 900 rpm tasolle?
Ongelma esiintyy usein kosteammilla keleillä, jolloin myös tyhjäkäynti on käynnistäessä korkea (~1200 rpm) sekä hieman pidemmän tasaisen moottoritieajon jälkeen. Ongelman ollessa päällä vaihteisto tuntuu myös jotenkin nykivän/nypyttävän, jota se ei normaalisti tee ja lisäksi ahtopainetta tuntuu olevan liikaa, koska päästää sitä pihalle. Vaihteiden vaihto on myös laatikossa laiskaa ja tuntuu, että yleensä mennään liian suurilla vaihteilla, eikä vaihteisto tahdo helpolla vaihtaa pienemmälle. Lisäksi autoa lämpimänä käynnistäessä myös kuulostaa siltä, että startti jäisi hetkeksi päälle eli olisiko tämäkin joku vaihteiston vikaantumiseen liittyvä asia, kylmäkäynnistyksessä kun ei ole mitään ongelmia.
Auton ja vaihteiston vikakoodit on luettu useampaan otteeseen VCDS:llä, eikä vaihteistosta ole koskaan tullut mitään vikakoodeja.
Ongelma esiintyy usein kosteammilla keleillä, jolloin myös tyhjäkäynti on käynnistäessä korkea (~1200 rpm) sekä hieman pidemmän tasaisen moottoritieajon jälkeen. Ongelman ollessa päällä vaihteisto tuntuu myös jotenkin nykivän/nypyttävän, jota se ei normaalisti tee ja lisäksi ahtopainetta tuntuu olevan liikaa, koska päästää sitä pihalle. Vaihteiden vaihto on myös laatikossa laiskaa ja tuntuu, että yleensä mennään liian suurilla vaihteilla, eikä vaihteisto tahdo helpolla vaihtaa pienemmälle. Lisäksi autoa lämpimänä käynnistäessä myös kuulostaa siltä, että startti jäisi hetkeksi päälle eli olisiko tämäkin joku vaihteiston vikaantumiseen liittyvä asia, kylmäkäynnistyksessä kun ei ole mitään ongelmia.
Auton ja vaihteiston vikakoodit on luettu useampaan otteeseen VCDS:llä, eikä vaihteistosta ole koskaan tullut mitään vikakoodeja.
Comment