Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

S4 2,2t paukuttaa putkessa tyhjäkäynillä

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • S4 2,2t paukuttaa putkessa tyhjäkäynillä

    Moottori käy tasaisesti mutta pakoputkesta kuuluu satunnaisesti "puff" vika pysyy vaikka kierroksia nostaa. HC päästöt ovat myös korkeat.
    Ajossa vikaa ei huomaa. Vika alkaa kun moottori lämmöt on noin 60 astetta.

    Jo tehdyt jutut:

    -ei vikakoodeja
    -imuvuotoja ei ole / ahto
    -öljyt vaihdettu
    -tulpat vaihdettu kokeiltu kolmia erin tulppia
    -moottoriin vaihdettu 1.8t puola kitti ( ajettu 10tkm )
    -suuttimet penkitetty ( ajettu 10tkm )
    -lambda vaihdettu ( ajettu 20tkm )
    -polttoaineen paine pysyy vaikka auton sammuttaa. Paineet kohdillaan
    -eri ecu:a kokeiltu
    -maf putsattu
    -isv putsattu
    -imulämmön anturi putsattu

    Muuta tietoa aiheesta

    -vakioilmansuodatin kotelo / putsari
    -Laaja kaista lambdan mukaan seos vaihtelee 0.98-1.00 välillä
    -ajettu 225tkm ( ehkä )
    -ahtaa oikeat arvot
    -Hc arvo oli tyhjäkäynillä n.150 ( mitattu korjaamolla hyvällä mittarilla), aikasemmin päästöt ovat olleet luokkaa hc 50-70, putkessa paukuttelua ei ole ollut.

    #2
    Pari veikkausta: Alkava pakoventtiili vuoto tai joku uusista puolista sökö.

    Comment


      #3
      Tulpanhatut/johdot?
      Kipinäjuttu se on.

      E: enpä hokannut tuota puolakonversiota eli nehän on siis tuoreet. Onko tarpeeksi veistelty että on pohjassa?
      Viimeksi muokannut porkkis; 9.1.2008, 22:25. Perustelu: sokee

      Comment


      • #4
        Kipinä vika. 1.8T on vain neljä puolaa. Pitää siis lisätä yksi puola.

        Comment


        • #5
          Viisi puolaa on moottoriin asennettu..

          Voi olla että yksi puola rupeaa pätkimään, kun lämpiää. moottoria
          rasittaessa ei ilmene pätkimistä.
          Tulpissa ei näy eroja väreissä.
          Puolat ovat pohjassa.

          Venttilii juttua epäilen itsekkin, mutta oman kokemuksen mukaan
          pitäisi paukutuksen olla säännöilisempää venttiili viassa.
          Paukuttelun väli voi olla 5sek. - 30sek.
          Ohivuoto mittauksessa ei suhissu imu tai pako puolelle

          aikeissa oli ottaa seuraavaksi kansi ylös. Ellei keksi että vika on oikeesti ja
          toivottavasti on muualla

          Comment


            #6
            Kuseva/vajaasti toimiva suutin veikattu.

            Comment


              #7
              Suuttimen holkista löytynyt halkeama (imuvuoto). Maanantaina selviää poistuuko vika.

              Comment


                #8
                Kokeilepa myös nypätä ISV:n johto irti. Vaikuttaako poksutteluun?

                Comment


                • #9
                  No niin suuttimen holkki vaihdettu. Ei vaikutusta.
                  Isv:n johto myös irroitettu, ei vaikuttanut poksutteluun.

                  Seuraavaksi varmaan pitää hakee kaksi uutta puolaa ja kokeilla vaihtaa ne eri paikoille.

                  Comment

                  Working...
                  X