No niin, nyt sekin on nähty kun kone käy kuumana.
Jos omistat 1.8T koneen jossa ei oel vaihdettu tulpanjohtoja 120 000km välein, suosittelen sen tekoa suht pian. Kyseisessä koneessa on kaksi puolaa, ja ne on johdetty toisille kahdelle tulpalle johtoja pitkin. Ihan OK, mutta kun aikaa kuluu, alkavat nuo tulpanjohdot pikku hiljaa lyödä läpi. Ja mitä tekee ohajusyksikkö, kun haistelee että päästöt kasvaa? Vääntää laihemmalle ja laihemmalle, että saa päästörajoihin.
Kun sitten tällaisella moottorilla ajetaan moottoritienopeuksia (kuka mitenkin) niin tulos on se, että sarjat ja turbot hehkuu punasina. Ja komentti "tää auto haisee pahalle" kertoo melko paljon.
Ei pelotteluksi, vaan ennakoivaksi hoidoksi. En löytänyt että aiheesta olisi keskusteltu ennen, joten siksi threadi.
Jos omistat 1.8T koneen jossa ei oel vaihdettu tulpanjohtoja 120 000km välein, suosittelen sen tekoa suht pian. Kyseisessä koneessa on kaksi puolaa, ja ne on johdetty toisille kahdelle tulpalle johtoja pitkin. Ihan OK, mutta kun aikaa kuluu, alkavat nuo tulpanjohdot pikku hiljaa lyödä läpi. Ja mitä tekee ohajusyksikkö, kun haistelee että päästöt kasvaa? Vääntää laihemmalle ja laihemmalle, että saa päästörajoihin.
Kun sitten tällaisella moottorilla ajetaan moottoritienopeuksia (kuka mitenkin) niin tulos on se, että sarjat ja turbot hehkuu punasina. Ja komentti "tää auto haisee pahalle" kertoo melko paljon.
Ei pelotteluksi, vaan ennakoivaksi hoidoksi. En löytänyt että aiheesta olisi keskusteltu ennen, joten siksi threadi.
Comment