Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

1,8t AEB kakistelua

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    1,8t AEB kakistelua

    tarvitsisin mielipiteitä/kokemuksia tällaiseen ongelmaan. Kyseinen autoni a4-96/aeb vakio. kiihtyy osakaasulla tasaisesti ahtopaineiden ollessa n. 0,2-0,3bar. mutta kun laittaa lämää hiukan enemmän paineet luonnollisesti nousee n 0,6 bar:iin, kakistelee etenkin 2000-3500 rpm. siitä ylöspäin mennään kyllä iloisesti aina tappiin asti(7000rpm). tuntuu ettei saisi soppaa kylliksi kun ahtopainetta nostattaa pienillä kierroksilla. polttoaine suodatin, bypass ja tulpat on vaihdettu. mistä voisin aloittaa tarkastelun?

    #2
    Polttoaineen paineensäädin, pumppu...nuo osais liittyä tuohon oireeseen.
    Mites alipaineletkut?

    Comment


      #3
      mites tuon bensanpaineen sais yksinkertaisimmin mitattua? ja paljonko lie vähimmäisarvo?
      tankin huohotusjärjestelmä on tarkistettu ja ahtoputket paineistettu-ehjät on. oisko joku erityinen letku joka pitäs tarkastaa?

      Comment


      • #4
        Bensapaineensäätimelle menevä letku oli omassa jo aika hyvin haurastunut, vaikkei vielä vuotanutkaan. Letku menee imusarjalta bensapaineensäätimelle siellä rintapellin puoleisessa päässä konetta. Olisko 10-15cm pitkä letkunpätkä. Se kannattaa ainakin aluksi tarkistaa.

        Onko tarkistettu, ettei se ilmanputsarikotelolta turbolle menevä letku vuoda, sekin on kuulemma joissakin autoissa haljennut.

        Sittenhän on vielä se huohotinputki imusarjan alla, mutta ei omassa autossa ainakaan aiheuttanut tuollaista hyytymistä. Välillä vaan tuntui siltä, kuin olisi kierrokset jäänyt hieman päälle vaihdetta vaihtaessa kun kiihdytti ripeämmin.

        Comment


          #5
          tarkastin letkut ja vaihdoin tuon b-paineensäätimelle menevän letkun. ei nähdäkseni vaikutusta.

          Comment


            #6
            lambda se siellä vaan kummitteli. nyt pelaa taas :)

            Comment


            • #7
              Joo, omassakin vaikutti lambdan vaihto aika selkeästi kaasuunvastaavuuteen ja kaasun herkkyyteen osakaasualueella. Vedon aaltoilukin alakierroksilla väheni.

              Ihan noin pahoja oireita ei kuitenkaan omassa autossa vielä ollut vaikka lambdalla oli ajettu 220tkm ja sen valmistusviikko oli 51/96

              Comment


                #8
                juu ei tuo lambda mullakaan rikki ollut. liittimessä vaan kosketushäikkää. antoi nääs vikakoodin. varmaan moottoripesulla jotain vaikutusta asiaan. kannattaa tarkistaa ensin liitännät/piuhat ennenku rupee vaihtaa. kun se on melko hinnakas ainaki laakkoselta. Minkä ikäinen lie tuo anturi noin keskimäärin?

                Comment


                • #9
                  n.150e on Bosch servisessä.

                  Comment

                  Working...
                  X