tarvitsisin mielipiteitä/kokemuksia tällaiseen ongelmaan. Kyseinen autoni a4-96/aeb vakio. kiihtyy osakaasulla tasaisesti ahtopaineiden ollessa n. 0,2-0,3bar. mutta kun laittaa lämää hiukan enemmän paineet luonnollisesti nousee n 0,6 bar:iin, kakistelee etenkin 2000-3500 rpm. siitä ylöspäin mennään kyllä iloisesti aina tappiin asti(7000rpm). tuntuu ettei saisi soppaa kylliksi kun ahtopainetta nostattaa pienillä kierroksilla. polttoaine suodatin, bypass ja tulpat on vaihdettu. mistä voisin aloittaa tarkastelun?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
1,8t AEB kakistelua
Collapse
X
-
Bensapaineensäätimelle menevä letku oli omassa jo aika hyvin haurastunut, vaikkei vielä vuotanutkaan. Letku menee imusarjalta bensapaineensäätimelle siellä rintapellin puoleisessa päässä konetta. Olisko 10-15cm pitkä letkunpätkä. Se kannattaa ainakin aluksi tarkistaa.
Onko tarkistettu, ettei se ilmanputsarikotelolta turbolle menevä letku vuoda, sekin on kuulemma joissakin autoissa haljennut.
Sittenhän on vielä se huohotinputki imusarjan alla, mutta ei omassa autossa ainakaan aiheuttanut tuollaista hyytymistä. Välillä vaan tuntui siltä, kuin olisi kierrokset jäänyt hieman päälle vaihdetta vaihtaessa kun kiihdytti ripeämmin.
Comment
-
Joo, omassakin vaikutti lambdan vaihto aika selkeästi kaasuunvastaavuuteen ja kaasun herkkyyteen osakaasualueella. Vedon aaltoilukin alakierroksilla väheni.
Ihan noin pahoja oireita ei kuitenkaan omassa autossa vielä ollut vaikka lambdalla oli ajettu 220tkm ja sen valmistusviikko oli 51/96
Comment
-
juu ei tuo lambda mullakaan rikki ollut. liittimessä vaan kosketushäikkää. antoi nääs vikakoodin. varmaan moottoripesulla jotain vaikutusta asiaan. kannattaa tarkistaa ensin liitännät/piuhat ennenku rupee vaihtaa. kun se on melko hinnakas ainaki laakkoselta. Minkä ikäinen lie tuo anturi noin keskimäärin?
Comment
Comment