Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi RS3, P0000 vikakoodi

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

• Audi RS3, P0000 vikakoodi

Moro,

Osaisikos joku paremmin tekniikkaa tunteva keksiä ongelman syyn. Tässä vähän taustaa.

Minulla on ollut vuoden 2011 Audi RS3 runsaat kolme vuotta. Autossa oli ostettaessa ABT softa, jostain syystä autoon tuli käsittääkseni sen takia aika ajoin vikavalo, joka liittyi vikakoodin mukaan polttoainetankin alipainehäiriöön. Muuten kyseinen ’vika’ ei oireillut ajettaessa yms yhtään. Audin huollon ajatus ongelman ratkaisuun oli moottorin ohjauslaitteen vaihto...vaihdettiin kaverin kanssa sen jälkeen aktiivihiilisäiliö, sen jälkeen vikavalo pysyi poissa muutaman kuukauden.

ABT oli aika laiska, väänsi kunnolla vasta korkeammilla kierroksilla. Päätin sen takia kokeilla Celtic Tuningin softaa, josko sen avulla pääsisi tuosta vikavalosta eroon ja auton ’herkemmäksi’. No kyseinen aiempi vika katosi, tosin tilalle tuli ilmoitus ’Engine management, contact workshop’ autoa startattaessa. Sekään ei aiheuta auton toimintaan mitään ongelmaa eikä edes vikavaloa. Vikakoodina on tuo P0000, joka ei Celtic tuningin softan asentajan mukaan liity mitenkään itse softaan, se tulee auton kautta.

Olisiko kenelläkään ajatusta, että mitä pitäisi kokeilla seuraavaksi. Sain yhtenä ehdotuksena käydä Audin huollossa palauttamassa tehdasasetukset takaisin ja päivittää kaikki ohjelmat, ei pelkästään moottorin ohjauslaitteeseen.

Muita ideoita? :)

Ross-tech osoittaa sormella softantekijää, (tai ecm softaa muuten) kun tuolla koodilla hakee.
    Omalla kokemuksella ainakin celtic tuningin diesel softa oli surkea. Tiedä sitten bensa vehkeistä, jos osaisivat niitä paremmin.
    Veikkaisin että tulis kuntoon ajamalla tehdas softa sisään.

Comment

Näihin on sisäänrakennettu viritystunnistus tehtaalta. Tehdassoftallakaan auto ei enää ole vikakooditon tai pääse eroon tuosta engine management-herjasta mittaristossa. Ainoastaan täysin uudella eculla tai ko. auton täydellä varmuuskopiolla vakiotilanteesta.

Noh hätä ei ole tämän näköinen. Esimerkiksi minä kyllä osaan hoitaa vehkeet kuntoon ja koodittomiksi, jos kiinnostaa > erikoismoottori.fi

Alkuperäinen kirjoittaja Codex Näytä viesti
      Vikakoodina on tuo P0000, joka ei Celtic tuningin softan asentajan mukaan liity mitenkään itse softaan, se tulee auton kautta.
      Sait siis huumoritkin kaupan päälle. Olen törmännyt monessa vastaavassa autossa P0000:aan, joka johtuu siitä, että vikataulukot on särjetty. Ilmeisesti joku sama ohjelmapohja kiertää virittäjältä toiselle ja tekijä vaan nostelee käsiä, kun ei ymmärrä mistä on kyse.

EVAP-vikakoodi näissä on todella yleinen. Sitä en kyllä lupaa poistaa, koska se voidaan tulkita päästölaitteisiin kajoamiseksi.

Comment

Alkuperäinen kirjoittaja Codex Näytä viesti
        Moro,

Osaisikos joku paremmin tekniikkaa tunteva keksiä ongelman syyn. Tässä vähän taustaa.

Minulla on ollut vuoden 2011 Audi RS3 runsaat kolme vuotta. Autossa oli ostettaessa ABT softa, jostain syystä autoon tuli käsittääkseni sen takia aika ajoin vikavalo, joka liittyi vikakoodin mukaan polttoainetankin alipainehäiriöön. Muuten kyseinen ’vika’ ei oireillut ajettaessa yms yhtään. Audin huollon ajatus ongelman ratkaisuun oli moottorin ohjauslaitteen vaihto...vaihdettiin kaverin kanssa sen jälkeen aktiivihiilisäiliö, sen jälkeen vikavalo pysyi poissa muutaman kuukauden.

ABT oli aika laiska, väänsi kunnolla vasta korkeammilla kierroksilla. Päätin sen takia kokeilla Celtic Tuningin softaa, josko sen avulla pääsisi tuosta vikavalosta eroon ja auton ’herkemmäksi’. No kyseinen aiempi vika katosi, tosin tilalle tuli ilmoitus ’Engine management, contact workshop’ autoa startattaessa. Sekään ei aiheuta auton toimintaan mitään ongelmaa eikä edes vikavaloa. Vikakoodina on tuo P0000, joka ei Celtic tuningin softan asentajan mukaan liity mitenkään itse softaan, se tulee auton kautta.

Olisiko kenelläkään ajatusta, että mitä pitäisi kokeilla seuraavaksi. Sain yhtenä ehdotuksena käydä Audin huollossa palauttamassa tehdasasetukset takaisin ja päivittää kaikki ohjelmat, ei pelkästään moottorin ohjauslaitteeseen.

Muita ideoita? :)
        Kiitos päivän nauruista softien osalta.
        EVAP vian voi korjata ihan oikeastikin, jos siis ei tuolla pöntöllä tullut kuntoon. Vaihdat siitä pöntöltä lähtevän letkun venttiileineen joka menee koneen suuntaan ( tulee yhdessä osassa) niin loppuu herjat.

Ja lopun korjaa laadukas softa.

Comment

Kiitos kommenteista, jatketaan askartelua, ehkä tämä tästä vielä korjaantuu. :)

Comment

Working...
          X