Hankin kysein vehkeen kesällä, jolloin mitään ongelmia ei ollut. Päätin kuitenkin loppukesästä vaihdattaa laatikkoöljyt huuhtelemalla, laatikossa nyt teboilin fluid s öljyt. Syksyn myötä huomasin, että kylmällä koneella tasakaasulla ajaessa 40-100kmh vauhdissa kierrokset heittelevät 100-200 rpm. Talven mittaan ongelmaa on esiintynyt enemmän ja lisäksi välillä moottorijarrutuksella vauhtia hidastaessa laatikko pudottaa vaihteen alaspäin kunnon tärähdyksen säestyksellä. Pitäisikö huolestua?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
A4 B7 2.0 TFSI quattro tiptronic leijuvat kierrokset ja tärähtävät vaihdot
Collapse
X
-
ZF:n laatikot osaa olla kranttuja öjyn suhteen, joten niinhin ei juuri kannattaisi muuta laittaa kuin ZF:n öljyä. Jotkut ovat kehuneet myös Valvolinen ja BG:n öljyjä toimiviksi. Tuo kierrosten humpaaminen johtuu siitä, että joko turbiinilukkoa ohjaava propo sekoilee tai turbiini luistaa. Molemmat saattaa johtua "väärästä" öljystä. Töksähtelevä käytös vaihteen vaihtuessa voi myös johtua öljystä, tai sitten loppupuolella olevasta MAF:sta tai lambdasta, tai kaikista yhdessä.
-
Mulla on Valvolinen tavara toiminut 36tkm hyvin 5HP19:ssä. 5HP24:ssa Febin tavara joko ei toimi, tai laatikko on finaalissa, juurikin humppaamista ja lähdöissä ei aina vetoa löydy ensimmäisellä yrittämällä.. Molemmissa uudet maf:t ja lambdat. Olisi mielenkiintoista kokeilla, onko esim Febi vs Valvoline öljyjen välillä käytännön eroa ennen lootan lähettämistä etelään huoltoon, mut en tiijä onko rahan arvoista. Muutaman vuoden miettinyt jo asiaa enkä osaa päättää :D
Sen vain osaan edelliseen siis lisätä, että Valvolinen öljyt on ehjän laatikon kanssa (otoskoko 1kpl) olleet toimivia.
Comment
Comment