Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

coupen lämpö asiaa

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • coupen lämpö asiaa

    elikkä coupe quattro 7A koneella..ensimmäinen talvi menossa.

    tämmösellä n.-10C:n pakkasella matka ajossa(n.80km/h), jäähdytinnesteen viisari ei 50asteesta nouse, samoin öljynlämpö pysyttelee 60asteessa...
    kaupunki ajossa jäähdytinnesteen saa nousemaan polkemalla johonki 60asteeseen, mutta tosissaan on kylmä ajella matka-ajoa..

    veikkaisin termostaatti vikaa, vai onko muka normaalia?

  • #2
    kyl taitaa olla termari jumis

    Comment


    • #3
      Melko varmasti jumissa tai se tiiviste lähtenyt kalppimaan ja laskee siitä läpi kokoajan, niinku tossa mun ysikympissä oli käynynnä.

      Comment


      • #4
        entäpäs sen termostaatin vaihto tähän 7A koneeseen? onko edessä isompikin purku operaatio?

        kiitoksia vastanneille..

        Comment


        • #5
          HEIJ COUPEN OMISTAJAT!! onnistuuko termostaatin vaihto kun ensin irroittaa hydrauliikkapumpun, käsittääkseni termostaatti sijaitsee siinä letku lähdössä mikä on pumpun takana, jos en väärässä ole?

          Comment


            #6
            Siellähän se.

            Comment


            • #7
              Minkäslainen homma oli tuo termarin vaihto? Onko yksinkertainen vai pitääkö purkaa paljonkin tavaraa pois eestä?

              Comment


                #8
                Kyllä siitää joutuu joko laturia tai tehostimen pumppua löysäämään edestä pois.

                Comment


                  #9
                  Sieltä alavesiletkun suunnasta sitä kannattaa lähestyä. Ilmanohjuri antaa kyllä sen verran periksi, että onnistuu. Ahdasta toki on.
                  Itselläkin vaihteeksi edessä tuo homma enkä yhtään odota innolla.

                  Comment


                  • #10
                    no näyttäs siltä että hydrauliikka pumppu on vain parilla pultilla kiinni..
                    taipuuko ne hydrauliikka letkut yhtään että sais sitä pumppua vähän tieltä poies?

                    Comment


                      #11
                      "Kuinka vaihdat termarin" kuvien kera:

                      http://20v.org/coolanttutorial.htm

                      Comment


                      • #12
                        no tuommosia ohjeita juuri kaipailinkin :) tuossa tuo näyttää kyllä liian helpolta :D
                        mut kiitoksia samille.

                        Comment


                        • #13
                          No nyt kaivataan pikaista apua!!
                          Kyllä termostaatin vaihto onnistui, ja koneen lämmöt nousee nätisti, MUTTA?!
                          PUHALLIN EI PUHALLA OLLENKAAN lämmintä ilmaa hyttiin, ei ilmastointi päällä eikä ilman ilmastointia, autossa siis automaatti-ilmastointi, mikä meni mönkään??

                          Comment


                            #14
                            Olisko jäänyt ilmaa sopivaan paikkaan ja olisi syntynyt ilmalukko?

                            Comment


                              #15
                              Ilmi selvä ilmalukko. Keula jyrkkään ylämäkeen, kone kuumaksi ja sen jälkeen availemaan vuorotellen rintapellin edessä olevaa ilmaruuvia sekä syylarin päällä olevaa ruuvia. Korkeista käyntikierroksista on oleellista apua asiassa.

                              Comment


                                #16
                                Onkos ilmattu lämppärin kennolle menevästä letkusta?

                                Kannattaa varoa, se saattaa helposti jäädä vuotamaan tai hajota.

                                Comment


                                • #17
                                  no joo ilmalukkoa ajattelin, mutta tilanne korjaantuikin kun ajelin kaupungilla raskaalla kaasujalalla hetken, niin alkoi lämmintä tulla hytin puolellekkin :)
                                  kiitoksia vaivautuneille.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Noniin, itse äsken vaihdoin uuden termostaatin, ja vika ei korjaantunutkaan. Lämmöt edelleen aika alaalla, kaupungissa jos vähän aikaa ajelee niin lämmöt saa sinne 90 mutta kun lähtee motarille niin laskee tosi nopeesti sinne 60-70. Mitäs seuraavaks?

                                    Comment


                                      #19
                                      Suojaa multifunken anturi ajoviimalta, jos kerta kaupungissa näyttää järkeviä lukemia.

                                      Comment

                                      Working...
                                      X