Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A6 C6 2.4 tikitys kierroksien mukaan

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

• A6 C6 2.4 tikitys kierroksien mukaan

Eli tuollainen c6 korinen 2.4 manuaali. Ajettu 280tkm. Nyt kovemmilla pakkasilla alkanut kuulumaan moottorin lämpötilasta riippumatta tikitystä kierrosten mukaan. Äänen huomaa parhaiten kun on veto päällä vaihteesta riippumatta noin 2000-3000rpm kohdalla. Isommalla kaasulla ääni lakkaa ja lakkaa myös kun ei paina ollenkaan. Kuulee myös paikallaan ollessaan kun painaa sopivan verran kaasua. Tikitys on mielestäni ruiskun tai venttiilien nostimien kaltainen ääni. Huomasin myös, että äänen saa hetkeksi poistumaan, kun auto saa hetken olla lämpimässä tallissa ja sieltä lähtiessä alkaa kuulumaan vasta kun ilmeisesti kylmä viima jonkin kohdan kylmentää. Onko kenelläkään heittää ideoita mistä voisi ääni kuulua?

Aivan samaa tekee CAGB TDI:kin. Näin vainoharhainen kun olen ni aattelin jo et joko tässäkin kansi räjähtää kohta. Vaan kun lämpee ni katoaa..jäykähköt öljyt vai mikä lie. T: yhden kansivian kokenut

Comment

Kokeilin viimasuojankin laittaa mutta ei auttanut... Tikitys tulee varmasti jostain osasta mikä ei lämpiä koneen mukana. Ainakin imusarja tuntuisi aina viileältä ja siinä olevat ruiskut myös.

Comment

Tuskin se imusarja talvella kovin lämpimäksi pääseekään, viileää ilmaahan se kone itseensä imee.
        Pakosarjavuoto, suutin tai venttiilinnostin. Milloin on öljyt vaihdettu viimeksi ja mitä laatua?

Comment

Viikko sitten laitoin uudet öljyt. Mobil ESP 5W30. Pakosarjan en usko olevan syyllinen kun ääni kerran loppuu, jos auto saa hetken olla lämpimässä. Suutinta kovasti epäilen itse juurikin tämän kylmyyden takia. Ja muutenkin olen kuullut, että suuttimet näissä ovat joskus kovaäänisiä. Varsinkin kun auto on jo kilometrejä ja vuosia nähnyt.

Comment

Working...
          X