Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 1.8 ADR, moottorinlämmitin ahistaa!

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A4 1.8 ADR, moottorinlämmitin ahistaa!

    Olen vienyt paikalliselle huoltoliikkeelle autoni kolmena eri päivänä, jotta he asentaisivat 1998 vm. a4:seen Calixin letkulämmittimen, mutta ei kuulemma onnistu. Tilasivat siihen jonku lisäasennussarjanki mutta ei. Ei ole kuulemma mitään mihin yhdistää lämmittimen letkut..?

    Audi on tuotu Saksasta (ei pitäisi olla merkitystä) viime vuonna.

    Onko kenelläkään ratkaisua tai vastaavia kokemuksia ja voisko esim. Defalla olla ratkaisu ongelmaan?

  • #2
    Ite laitoin defan lämmittimen aeb koneeseen. Luulis että letkut ym ovat samanlaiset. Toinen pää vesipumppuun ja toinen öljylauhduttimen vesiletkuun. Menihän sen asentamisessa reilu tunti.

    Comment


    • #3
      Itse hommasin moottorilämmitintä viime syksynä ADR-koneiseen Audi A4:eeni. Oli muuten ikimuistoinen tapahtumasarja: kaikki meni pieleen useampaan otteeseen.
      Soitin DEFAN ja CALIXIN edustajillle (maahantuojille), kun paikallinen tarvikeliike tunaroi käytännöllisesti katsoen kaiken mahdollisen.

      Mutta opin seuraavaa:
      -Ota ehdottomasti DEFAn letkulämmitin. ADR-koneiseen ei saa perinteisestä lohkolämmitintä, eikä säteilylämmitintä saa asentaa missään nimessä (alakerta patarautaa).
      -CALIXIN lämmitin tulee eri kohtaan kuin DEFAN lämmitin ja CALIXIIN pitää lisätä erillinen kiertovesipumppu (maksaa aivan tolkuttomasti). Kysytty maahantuojalta.

      Oma tarinani on seuraava:
      -menin tilaamaan DEFAn letkulämmitintä Audiini
      -hankin ensin kuitenkin (uskoin tyhmänä huoltoliikkeen myyjää) CALIXin letkulämmittimien. Huomasin asentaessa, että siihen tarvitaan semmoinen lisäasennussarja.
      -tilasin sitten sen lisäasennusarjan (klemmareita ja letkunpätkiä)
      -tilattuani ne soitin CALIXIN maahantuojalle, jolle kerroin huoleni näihin lämmittimiin. Se kun tulee niin ylös, etten uskonut sen oikein lämmittävän nestettä. Sieltä sain vahvistuksen asiaan ja tiedon, että siihen pitää hankkia sähkökäyttöinen vesipumppu.
      -kysyin varaosalikkeestä sen ja johto+relesarjan hintaa. Siinä vaiheessa vihelsin pelin poikki.
      -Myyjä sanoi tilaavansa autooni DEFAN säteilylämmittimen. He hyvittäisivät aiemmin hankkimani tuotteet.
      -epäilin taas tuota myyjää ja soitin DEFAN maahantuojalle. (netistä ei löydy ADR-koneeseen säteilylämmitintä). Sieltä sain tiedon, ettei ko. koneeseen saa missään nimessä asentaa säteilylämmitintä ja heilllä ei ole autooni kuin letkulämmitin, jossa ei ole ongelmia.
      -taas soitto liikkeeseen, ja muutos tilaukseen, joka on nyt se mitä alunperin menin sinne tilaamaan.
      -sitten viimeinen virhe: Otin asennuksen samasta puljusta laiskuuttani. Autoa noudettaessa mämmikourat olivat tehneet kolme tuntia työtä lämppäriä asentaessa.
      -kotona huomasin, ettei autooni tullut enää sisälle lämmiintä. Ja siitä alkoi ilmaushelvetti
      autoni parissa. Joka parin kuukauden päästä selvisi, että lämmittimen kenno oli likainen.

      Tarinan opetus on: ota DEFA ja asenna se itse tai jossain erittäin tutussa paikassa.

      Comment


        #4
        Mutta onkos ADR:ssä öljynlauhdutin??

        Comment


        • #5
          Tuolla ohjeet DEFAN lämppärin asennukseen (siellä puhutaan öljynlauhduttimestakin): http://www.defa.com/doc/700/759.pdf
          copy&paste osoiteriville ja paina enter.

          Löyty netistä noin 30 sekunnissa

          Comment

          Working...
          X