TT:llä piti vaan ajaa ja pysyä kaukana konehuoneesta, mutta sinnehän tämä koittaa siltikin saada...
Nyt kaipais sit hieman kokeneempien vinkkejä, että onko tämä ominaisuus vai merkki jostain rikkoontuneesta:
Eli potilaalla on seuraavanlaisia oireita:
Öljynlämpömittari (STRI X-line)ei normiajossa näytä yli 50c lukemia (lukemat alkaa siitä), mutta rajummassa ajossa / pysähtyessä ja esim. 2000 rpm pitäessä nousee pikkuhiljaa tasaisesti ainakin n. 80c. tienoille ja löysätessä laskee taas (tasaisesti&pikkuhiljaa) 50c
Öljynlämpöanturi on öljyjalassa kiinni (ilmeisesti mittarin oma), mutta en tunne öljyjalan sielunelämää tarkemmin, joten voiko se olla "väärässä" paikassa kiinni?
Öljy mitä ilmeisimmin lämpenee kyllä normiajoon verrattuna kuten mittarikin antaa ymmärtää, koska tyhjäkäynnillä sit laukaisi ainakin viimeksi öljynpaineen varoituksen ( **öljypumppu vaihdettu vast. ikään, joten se osio ainakin kunnossa).
Mittariston vedenlämpö mittarikaan ei tietenkään toimi (**orggis anturi juuri vaihdettu, mut mykkä edelleen), joten senkin lämpö on pieni arvoitus... Paikallaan käydessä mitattu korjaamolla nousu n. 70c lämpöön saakka ja mutulla arvioidenkin tuntuu paikallaan 2000 rpm pitäessä lämpenevän niin kone kuin sisälle tuleva ilma verrattuna normiajo hetkeen (jolloin tuntuu mutulla ettei ilma ole niin kuuma kuin pitäisi). (**Termostaatti vaihdettu 2kk sitten (tarvike osa).)
Notta siis ajatelmia alkaa olemaan;
- Öljynlämpöanturi väärässä paikassa / rikki?
- Öljynlämpö mittari rikki?
- Uusittu termostaatti rikki?
- Jotain muuta?
Nyt kaipais sit hieman kokeneempien vinkkejä, että onko tämä ominaisuus vai merkki jostain rikkoontuneesta:
Eli potilaalla on seuraavanlaisia oireita:
Öljynlämpömittari (STRI X-line)ei normiajossa näytä yli 50c lukemia (lukemat alkaa siitä), mutta rajummassa ajossa / pysähtyessä ja esim. 2000 rpm pitäessä nousee pikkuhiljaa tasaisesti ainakin n. 80c. tienoille ja löysätessä laskee taas (tasaisesti&pikkuhiljaa) 50c
Öljynlämpöanturi on öljyjalassa kiinni (ilmeisesti mittarin oma), mutta en tunne öljyjalan sielunelämää tarkemmin, joten voiko se olla "väärässä" paikassa kiinni?
Öljy mitä ilmeisimmin lämpenee kyllä normiajoon verrattuna kuten mittarikin antaa ymmärtää, koska tyhjäkäynnillä sit laukaisi ainakin viimeksi öljynpaineen varoituksen ( **öljypumppu vaihdettu vast. ikään, joten se osio ainakin kunnossa).
Mittariston vedenlämpö mittarikaan ei tietenkään toimi (**orggis anturi juuri vaihdettu, mut mykkä edelleen), joten senkin lämpö on pieni arvoitus... Paikallaan käydessä mitattu korjaamolla nousu n. 70c lämpöön saakka ja mutulla arvioidenkin tuntuu paikallaan 2000 rpm pitäessä lämpenevän niin kone kuin sisälle tuleva ilma verrattuna normiajo hetkeen (jolloin tuntuu mutulla ettei ilma ole niin kuuma kuin pitäisi). (**Termostaatti vaihdettu 2kk sitten (tarvike osa).)
Notta siis ajatelmia alkaa olemaan;
- Öljynlämpöanturi väärässä paikassa / rikki?
- Öljynlämpö mittari rikki?
- Uusittu termostaatti rikki?
- Jotain muuta?