Moi
Auto oli ulkona pakkasessa -18 tai -20 noin 24 tuntia. Ei ollut lohkolämmitintä. Sitten lähdin ajelemaan (-18) ja auto varoitteli kesken matkan öljynmerkkivaloa. Ajettelin, että se on se puolen litran lisäys enkä pysähtynyt. Matka ei ollut pitkä. Tallissa sitten totesin tilanteen, 1.5 litraa öljyä piti lisätä. Öljy oli tullut ulos A2 keulaan menevästä öljyntäyttöletkusta, siinä oli pieni reikä aika ylhäällä letkussa. Reikä on saattanut olla ennenkin.
Kävikö tässä juuri niinkuin on tällä palstalla kerrottu, että ongelma on "kondensiovedestä tukkoon menevä jäätyvä öljypumpun öljysihti" jonka seurauksena öljy haluaa tulla ulos jostakin?
Onko korjaus se, että kuvassa oleva sihti puhdistetaan vai onko jokin toinen paikka mikä kannattaa katsoa?
Sihdin puhdistus vissiin tarkoittaa öljypohjan poistamista?
Öljypohjan poistaminen taitaa vaatia pakoputken yms pois ottoa?
Vaatiiko se jotain erikoistyökaluja?
Kannattaako itse ryhtyä?
Onko jotain muuta mitä kannattaa tehdä samalla? Auton mittarissa on 310 000 km.
Mietin sitä, riittääkö ovat työkalut ja taidot tähän hommaan vai pitääkö viedä jonnekkin korjaamoon Helsingin seudulla.
Onko hätä? Eli jos jatkossa auto olisi lämpimässä tallissa eikä enää ole ulkona pakkasessa pitkää aikaa, niin ehtiikö tämän tehdä kesällä?
t Vesa
Auto oli ulkona pakkasessa -18 tai -20 noin 24 tuntia. Ei ollut lohkolämmitintä. Sitten lähdin ajelemaan (-18) ja auto varoitteli kesken matkan öljynmerkkivaloa. Ajettelin, että se on se puolen litran lisäys enkä pysähtynyt. Matka ei ollut pitkä. Tallissa sitten totesin tilanteen, 1.5 litraa öljyä piti lisätä. Öljy oli tullut ulos A2 keulaan menevästä öljyntäyttöletkusta, siinä oli pieni reikä aika ylhäällä letkussa. Reikä on saattanut olla ennenkin.
Kävikö tässä juuri niinkuin on tällä palstalla kerrottu, että ongelma on "kondensiovedestä tukkoon menevä jäätyvä öljypumpun öljysihti" jonka seurauksena öljy haluaa tulla ulos jostakin?
Onko korjaus se, että kuvassa oleva sihti puhdistetaan vai onko jokin toinen paikka mikä kannattaa katsoa?
Sihdin puhdistus vissiin tarkoittaa öljypohjan poistamista?
Öljypohjan poistaminen taitaa vaatia pakoputken yms pois ottoa?
Vaatiiko se jotain erikoistyökaluja?
Kannattaako itse ryhtyä?
Onko jotain muuta mitä kannattaa tehdä samalla? Auton mittarissa on 310 000 km.
Mietin sitä, riittääkö ovat työkalut ja taidot tähän hommaan vai pitääkö viedä jonnekkin korjaamoon Helsingin seudulla.
Onko hätä? Eli jos jatkossa auto olisi lämpimässä tallissa eikä enää ole ulkona pakkasessa pitkää aikaa, niin ehtiikö tämän tehdä kesällä?
t Vesa
Comment