Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

17544 - System too lean - Painetestiä Oulussa?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • 17544 - System too lean - Painetestiä Oulussa?

    Audi sairastaa jotain. Vikakoodit:

    17965 - Charge Pressure Control: Positive Deviation
    P1557 - 35-00 - -
    16711 - Knock Sensor 1 (G61): Signal too Low
    P0327 - 35-10 - - - Intermittent
    17544 - Fuel Trim: Bank 1 (Add): System too Lean
    P1136 - 35-00 - -

    Ilmeisesti haiskahtaa vialliselle MAF:lle tai imuvuodolle? Ulkomaisilla forumeilla kovasti kohtalotovereita, mutta threadeissä ei ole vaivauduttu vastailemaan miten loppusissaan saatu korjattua. Viikonloppuna on tarkoitus tarkistaa MAF:in toiminta Vag-comilla. Onko tuossa 1.8t myllyssä jotain tiettyjä kohtia mistä yleisimmin alkaa vuotamaan imupuolelta?

    Edit:

    Huomasin tuossa viikonloppuna, että varsinkin kylmäkäynnistyksen jälkeen pätkii misfirea ilmeisesti kolmossylinterissä. AWT-koneessa ei taida olla samanlaista oirehtivaa sytkänvahvistinta joka löytyy esim. AEB:sta? Tulpilla on ajettu mitä ilmeisimmin 65tkm, joten voisi ensitöikseen vaihtaa ne.
    Viimeksi muokannut JarnoE; 16.1.2008, 09:39.

    #2
    Entäs lambdan kunto?

    Comment


    • #3
      Itselläkin alkoi tulla samanlaista ongelmaa vastaan.
      Vinkkejä mistä lähteä parsimaan kasaan?

      MAF on uusi, lambdat on 4tkm ajetut. Ahtovuotoja ei pitäisi olla, ainakin ahtaa hyvin. Imuvuotojen selvittämiseen otetaan vinkkejä vastaan.

      Tuota samaa vikakoodia siis ilmoittelee. Nollauksen jälkeen Group 32:sta logitin bensan syötön arvoja ja pahimmillaan "toisen ruudun" korjaus nousi 23,4%. Aina jonkun matkaa voi ajella ja taas tulee keltasta moottorinvikavaloa ruutuun.

      Tässä Ross-Techiltä juttua. "Specifications for normal operation are usually somewhere near +/- 10%."

      A4 B6 1.8TQ AVJ kohteena.
      Viimeksi muokannut Aksu|; 9.1.2008, 05:48.

      Comment


      • #4
        2. vaihde 2000rpm - rajotin. Tässä lukemat:

        rpm Eng.L Inj.t Airmass L Actual L Spec


        2080 16,5 2,46 6,53 0,095 0,15
        2040 17,3 2,46 6,83 0,11 0,16
        2040 16,5 2,46 6,53 0,67 0,16
        2040 21,8 2,87 9,06 0,675 0,155
        2200 34,6 4,51 17,19 0,71 0,155
        2520 80,5 11,89 46,64 0,555 0,22
        3760 140,6 17,63 101,44 0,845 0,76
        5160 137,6 17,63 135,39 0,86 0,84
        5520 130,8 16,81 137,72 0,85 0,83
        6160 123,3 15,58 145,47 0,85 0,82
        6600 52,6 7,38 67,44 0,85 0,815
        5800 13,5 1,64 13,67 0,86 0,725
        4240 11,3 1,64 10,19 0,68 0,77
        4120 12 2,05 9,61 0,79 0,74
        4040 12,8 2,05 10,03 0,095 0,71

        145g näyttäs olevan suurin ilmamassa @ 6160rpm, joten massamittari lienee kunnossa.
        Viimeksi muokannut JarnoE; 11.1.2008, 18:10.

        Comment


        • #5
          Omalta kohdalta taisi selvitä syy: MAF:n ja turbon välinen imuputki turbon päästä halki.

          Katsotaan mitä tapahtuu kun saadaan uutta palikkaa tilalle.

          Comment


          • #6
            Hommasta taas löytynyt jotain uutta ja hämärää. Vag-comilla saadut ahtopaineet ovat maksimissaan nippa nappa 0,3bar. Pyydetyt maksimit 0,5 bar luokkaa, joka ilmeisesti vakiolle 1.8t:lle (150hp) suht normaalit.

            Comment


              #7
              No eikös tuo 145g huippuarvo ole törkeästi yläkanttiin, jos auto on vakio ja vieläpä kulkee "aliahdoilla" syystä tai toisesta.
              Muistaakseni g/s ~ kw.

              Comment


                #8
                Ahtovuoto ja siitä johtuen safemoodissa.

                Eli painetestiä tekemään, sanoisin 90% todennäköisyys että syy tässä. Ja jos ahtovuoto niin virtuaali tuoppi vetoa että y tai f-letku :)

                Comment


                  #9
                  Varmaan onkin ahtovuoto aika kärjessä listalla. Voisin silti lähteä tuohon vetoon mukaan, koska kyseessä on 1.8 eikä sahapukki.

                  Comment


                    #10
                    koska kyseessä on 1.8 eikä sahapukki
                    Ei pitäis yrittää tehdä mitään järkevää työaikana... Virtuaalituoppi meni siis porkkikselle

                    *poistuu punastellen takavasemmalle*

                    Comment


                    • #11
                      Vihjettä missä painetestin saisi tehtyä Oulussa näppärästi? Pörhölle ei tuon takia viitsisi viedä.

                      Comment


                      • #12
                        Omalta kohdalta taisi selvitä syy: MAF:n ja turbon välinen imuputki turbon päästä halki.

                        Katsotaan mitä tapahtuu kun saadaan uutta palikkaa tilalle.
                        Nyt pari päivää ajeltu imuputken vaihdon jälkeen ja tuntuu toimivan. Lambda rauhottui ja tyhjäkäynnillä kylmänä ilmennyt käyntihäiriö poistui.

                        Jos muut painivat saman ongelman kanssa joskus niin:
                        Group 032 ilmoitti lambdan arvoksi toisessa lokerossa yli 20%. Vian aiheuttaja oli imuvuoto, ross-tech ilmoittaa mahdolliseksi vian aiheuttajaksi maf:n.

                        Comment


                        • #13
                          Vika löytyi. "L-letku" halki 5cm matkalta. Ainakaan 200km jälkeen ei vika valo ole enää syttynyt. Ahtoja löytyi nyt maksimissaan 0,58 bar ja maksimi ilmamassa 133g.

                          Painetestiä varten tuli tehtyä työväline 80mm viemärin tulpasta ja tubeless venttiilistä.
                          Viimeksi muokannut JarnoE; 26.1.2008, 17:54.

                          Comment

                          Working...
                          X