Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

S8 -98 laatikon kytkentäviive

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • S8 -98 laatikon kytkentäviive

    autolla ajettu 175tkm, laatikossa mielenkiintoinen ominaisuus:
    kun laittaa pakin päälle, se kytkeytyy pitkällä viiveellä. viive on mielestäni normaali jos laitetaan D päälle.

    öljyt on vaihdettu kahteen kertaan ja ovat hyvän näköiset.
    laatikko ei luista ainaskaan eteenpäin ajettaessa.

    olisko vinkkejä viasta,
    tai
    hyvää laatikkopajaa joka osais pistää laatikon kuntoon.

  • #2
    Määrittele pitkä viive.
    Kyllähän näissä tupaa viivettä olemaan, joka vaan kasvaa kun ilmat kylmenee.

    Comment


    • #3
      Molemmissa tippiautoissa tuo pakin kytkeytyminen viileämmillä ilmoilla oli/on hitaampaa. Johtuu tietty öljyistä.

      Olisko ollu sekunnin kaks ja silleen pehmeästi kytkeytyy. A8:ssa oli aikoinaan liian vähän öljyä laatikossa, se aiheutti pakin "paukahtamisen" päälle. Öljyn vaihto ja oikea määrä korjas tuon.
      Kovin kranttuja muutenkin öljyistä nuo kasin tipit.

      Comment


      • #4
        sanoisin 3-4 sekkaa viive, pari kertaa vaihtanut öljyt. pitäis olla oikea määrä. outoa tietysti kun vaihtaa öljyjä niin laatikossa on alipaine??
        ei tuu öljy junnolla ulos ennenkuin ottaa täyttöropun pois, eli onko tuossa laatikossa jossain ilma-reikä?

        Comment


        • #5
          Eli myös lämpösenä noin?

          Tuohon alipainejuttuun en osaa sanoa mitään. Hassu muistikuva, että vanhemmassa v8:n laatikossa olis laatikon huohotin ollut laatikon päällä?
          Tämä täysin mun muistin varassa, joten missään nimessä en ota vastuuta oikeellisuudesta :)

          Comment


          • #6
            kylmänä pitempi viive, mutta myös lämpösenä huomattava. joskus aikanaan oli toinen saksalainen merkki niin siinä täytyi yli täyttää laatikko että se pelas hyvin, eli nostaa auto jyrkkään kulmaan kun täytti laatikon

            Comment


            • #7
              Jos viive tosiaan 3-4 sekunnin luokkaa, niin minusta se alkaa jo olla liikaa.
              A6:n tippi ei tietenkään ole sama kuin kasin, ja varsinkin ässän, mutta minusta siinä ei viive R:n ja D:n välillä juurikaan eroa.
              Lämpimänä viiveet on vaan pienemmät.

              Mutta ehkä tuota kannattais kysellä joltain asiantuntijalta. Eikös S/RS6:n laatikossa ollu pakissa jotain tyyppivikaa? Onko S8:ssa sama loota?

              Comment


              • #8
                nyt kaivattais yhteistietoja pajaan joka tietää mitä tehdä tuollaiselle laatikolle

                Comment


                • #9
                  Jos ei lähempää löydy hyvää pajaa, niin tossa on yks:
                  Antti Röyhkiö, RAM-Auto (Suomusjärvi, Kitula), 0400-523366.

                  Comment


                  • #10
                    Jos asut Viialassa niin eikös tuo Hämeenkyrön kaveri olisi inhimillisen matkan päässä vielä.

                    En nyt löytänyt tietoja haullakaan, mutta pistäkää joku joka tietää ne taas kerran tänne.

                    Comment


                    • #11
                      Mulla taas tuntuu paljon äkäisemmältä kylmänä tuo pakin kytkeytyminen.

                      Comment


                      • #12
                        nyt on vaihdettu suodatin ja öljyt taas.
                        viive on yhä samanlainen..
                        öljyt oli hyvät eikä laatikon pohjalla ollut mitään ylimääräistä (metallia).
                        ihmeellistä kyllä laatikkoon meni tälläkerralla 2.5 litraa enemmän öljyä kuin tuli ulos???
                        aikaisemmin öljyä mennyt ja tullut sama määrä.
                        pitää kuulostella mitä tapahtuu.
                        laatikko expertti kertoi että ässän laatikko on tehty niin että pakki kytkeytyy normaalia hitaammin (pehmeämmin), ja viive tulisi tuosta syystä.

                        Comment


                        • #13
                          Muuttuko laatikon toiminta mitenkään aikasempaan?
                          Jos menee 2.5l enemmän niin siellä on ollu melkonen vajaus.

                          Comment


                          • #14
                            eipä se mitenkään muuttunut, ihmetyttää kyllä tuo öljyn määrä.
                            vaihdoin tosiaan öljyt lähiaikoina ja silloin öljyä tuli ulos samanverran kun sai laitettua sisään..
                            olisko nyt uudella suodattimella kierrossa enemmän tavaraa = vanha tukossa?

                            Comment


                            • #15
                              RS6:ssa pakki kytkeytyy melko pienellä viipeellä lämpinä, kylmänäkään tuskin edes kahta sekuntia vie. En oikein usko, että ässässä oli tarkoituksellisesti mikään neljän sekunnin viive.

                              Comment


                              • #16
                                Jos en aivan väärin muista, niin noissa askeissa on ollut ko. ongelman aiheuttaja pakin selenoidiventtiili, joka falskaa ja aiheuttaa pitkähkön viiveen pakin kytkeytymiselle ja lopulta sen, ettei mene ollenkaan päälle.
                                Pienellä kaasunavustuksella napaa pakin nopeammin päälle jos venttiilissä jotain tuollaista häikkää.

                                Tämä siis ulkomuistista eikä mitään facktaa...

                                Comment


                                • #17
                                  No tuossa ainakin S6:n (C5) askista juuri tuosta ongelmasta tarinaa:
                                  http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...2&postcount=11

                                  Comment


                                  • #18
                                    Tuli testattua tuossa omassa tuo kytkeytyminen. Ei tuossa ole kyllä minkäänlaista viivettä lämpimänä. Kylmänä ehkä max 1s ja auto alkaa ryömimään. Öljyt vaihdon ja juuri, mutta ei siinä ennenkään ollut minkäänlaisia oireita...

                                    Comment

                                    Working...
                                    X