profiilin auton tyhjäkäynti siis seilaa 1200rpm ja sammumisen välillä aina silon tällöin oikeastaan todella harvoin. mistä lähteä hakemaan vikaa?? ja sitten vielä tyhmähkö kysymys kun ei ole tietoa että mikä venttiili on n75?? ja mikä on MAF? (ilmamassamittari?)
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
a4 (b5) tyhjäkäynti seilaa
Collapse
X
-
Minulla seilaili samalla tyylillä vapaahengitteisessä ADR-mallissa syksyllä. Varsinkin silloin, kun esimerkiksi moottoritieajelun päätteeksi pysähtyy taajamassa liikennevaloihin, niin kierrokset heijailivat jonkin verran tasoittuen myöhemmin.
Uusin lambdan paljonpuhutulla Boschin planaarilambdalla a la VPV-Motorracing. Puuhastelun päätteeksi sopeutus ja vot peli toimii hienosti. Moottorijarrutuksen yhteydessä esiintynyt nykiminenkin katosi samalla kertaa.
Comment
-
tuli sellainen mieleen että onkohan mahdollista että tuo kävisi kolmella mukilla?? tekee myös pientä nypytystä noin 2000-2500rpm. mutta itse en usko koska oikeastaa minkään näköistä tehohäviöö ei ole. yhden putoaminen pois pelistähän vaikuttaa menoon todella huomattavasti?? ja miten toi kaasuläppäkotelon putsaus sit tehdään??Viimeksi muokannut olli.t; 7.1.2008, 23:40.
Comment
-
rinkelipietro
A4 1,8 -97 tyhjäkäyntiongelma
Minulla taannoin seuraavat oireet:
-Tyhjäkäynti kateissa, eli kävi kyllä jos painoi kaasua mutta kun nosti kaasupolkimen niin sammui
-Tasakaasulla ajaessa lopetti vetämisen kun ei enää kiihdyttänyt
Em. "tasakaasuoire" saattoi ilmentyä vain ajoittain mutta tyhjäkäyntipulma päällä lähinnä jatkuvasti.
VAG-COM: 2 eri kaasuläppäkokoonpanoon viittaavaa vikakoodia
(Sisuunnuin viimein rakentamaan piuhan kun Hertsikan VW olisi veloittanut 52Eur koodien luvusta...!!??)
Korjaus:
-Kaasuläppäkokoonpano irti.
-Läppäosaston puhdistus
-Potikka-/moottorikannen irroitus + sisällä olleiden liukujen & kontaktien puhdistus
-Em:t takaisin paikoilleen
>> Ei virhekoodeja & viat poissa. Eikä oo sen jälkeen (>1000km) ilmennyt vikoja eikä virhekoodeja.
En tiedä, kumpi itse asiassa auttoi, läppäkoneiston vai "sähköosaston" putsaus. Eikä oo oikeestaan paljon väliä kun kerran tuli kuntoon...
Suosittelen siis kokeilemaan, ei maksa juuri kuin vaivan joten eipä paljoa pitäs harmittaa vaikkei tulis kuntoonkaan!
Lisätietoja:
-Autossani on vaijerikaasu.
-Potikka-/moottorikannen sisällä on siis takaisinkytkentäpotikka läpän asennolle & sähkömoottori kaasuläpän asennon tyhjäkäyntikorjailuun
-Läppäosaston puhdistus jollakin tehokkaalla liuotinaineella tai ns. jarrukliinerillä
-Sähköosaston puhdistus sopivalla ns. sähkö-/elektroniikkalaitteiden , (liukuvien) koskettimien puhdistusaineella. Kontakt-PRF tai vastaava...
Olen täältä saanut niin monet vinkit, että pistän mielelläni hyvän kiertämään.
Toivottavasti tästä stoorista on jollekin apua.
Comment
Comment