Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Outo jäähdytinneste vuoto d2 s8 audissa

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Outo jäähdytinneste vuoto d2 s8 audissa

    Eli tälläinen ongelma, kun auto tiputtaa jäähdytinnestettä oudosta putkesta joka sijaitsee jäähdyttimen alareunassa kuskinpaikalta katsottuna vasemmalta tulevien letkujen alapuolella.
    Putki on muovinen n.3cm pitkä ja n.1cm vahvuinen ja paikkakunnan huoltamolla ei oltu koskaan nähty vastaavaa ja eikä edes Rovaniemen pörhön korjaamopäällikkö osannut puhelimessa sanoa mistä putkesta on kysymys ja mikä sen tarkoitus on.
    Lisäksi varaosamyyjän minulle tulostamissa "räjäytyskuvissa" ei yhdessäkään näkynyt tuollaista putkea joten sen tarkoitus jää kyllä pimentoon tietämättömälle...
    Eli kysymys kuuluu voiko/saako tuon putken tukkia vai onko jostain muualta mennyt joku osa rikki joka pitää korvata uudella?
    Tiputus tuntuisi ehkä hieman kasvavan, kun auto on kauemmin letkulämmittimen roikassa varskinkin näin suuremmissa pakkasissa mutta vuoto ei, kuitenkaan ole lämmittimen omissa letkuissa.

    Selitys on kieltämättä kehnonlainen mutta en sitä osaa oikein tämän paremmin selittää.
    Kiitän, kuitenkin etukäteen sitä/niitä henkilöitä joilta saan avun ongelmaani.

    #2
    Siis eikai tuo ole jäähdyttimen tyhjennyspropun poistoletkun liitospätkä? En kyllä ole omastani katsonut onko siinä sellaista, edellisessä kutosessa kyllä oli.
    Tuo kuvaus vaan sopisi siihen jos se todellakin on vain "avoinainen" putkenpätkän pää

    Jos näin on niin propun o-rengas on todennäköisesti vaurioitunut tai sitten proppu on vain löysällä?

    Comment


    • #3
      Ei tosiaan ole satavarmaa tietoa mikä se putki voisi olla ja mikä sen tarkoitus on.
      Täytyy yrittää vielä tutkia mikä sen idea oikein on.

      Comment


      • #4
        Tyhjennysputkihan se sitten olikin.
        Neste alkoi valumaan,kun syvällä putkessa olevaa muovia painoi ohuella rautatikulla.
        Ja vuodon letkulämmittimen käytön yhteydessä selittää tuo, kun järjestelmässä ei ollut painetta auton ollessa sammuksissa ja neste, kuitenkin kiersi lämmittimen ansiosta ja tuo putken sisällä ollut muovi ei painanut kunnolla putken ulostuloa...
        Tehtiin pieni patentti kahdella klemmarilla ja letkun pätkällä jotta jäähdyttimen/syylärin saa sitten, kuitenkin tyhjennettyä helposti jos se joskus tarvitsee tehdä...

        Comment


        • #5
          Huomasin omassa autossani samanlaista tiputusta.. Pystyisitkö kertomaan hieman tuosta tekemästäsi patentista?

          Comment


          • #6
            Johan toki!
            Eli pätkä n.6cm semmosta sopivan paksuista vahvistettua kumiletkua (kangaspunos yms.?)
            Ja se letku pujotettiin siihen tyhjennysputken päälle, sitten ihan tavallinen pultti pyöritettiin sinne letkun sisään toisesta päästä ja siihen vielä klemmarit letkun päälle että varmasti pysyy vuodot poissa, ja että tuon patentin saa helposti poiskin sitten, kun tarvis tulee...

            Ei varmasti ole mikään merkkihuollon kikkakolmonen mutta ainakin tuli halvemmaksi mitä merkkihuollossa seikkailu. :)

            Comment


            • #7
              Ok. Eli oikeastaan aika sama miten tekee, kunhan putki tulee tukittua..?

              Comment


              • #8
                Niin no jos sen haluaa joskus auki vielä niin tuon minun käyttämä viritelmä on minusta silloin parempi.
                Ehdotti minulle yksi tuttu että laittaisin silikoonia mutta en sentään siihen ruvennut.
                Ja vuoto on nyt pysynyt poissa sen jälkeen eikä nestettä ole tarvinnut lisätä.

                Comment


                • #9
                  Joo, ehkä kannattaa tehdä tosiaan sellainen patentti, että sen saa myös tarvittaessa auki, Kiitokset.

                  Comment

                  Working...
                  X