Tuntuu, että jotkut varaosat/huoltosarjat netistä tilattuna on mitä satuu eikä aivan osu kohilleen.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Multitronic öljynvaihto
Collapse
X
-
Alkuperäinen kirjoittaja jannekk Näytä viesti
Commaa en kyllä voi suositella turbiiniautomaattiinkaan. Ei toimi ei.
Öljynjäähdyttimelle tulevassa öljylinjassa on suodatinpatruuna. Sille ei näytä olevan osanumeroa, mutta sen tiedän, että vanhempiin noita on vaihdettu. Omaan 02 vuosimallin multitroniciin sitä ei, sen 360 tkm aikana kun se minulla oli, ei vaihdettu kertaakaan.
Uudemmissa näyttää olevan myös laatikossa suodatin (osanro 7; 01J301517D), kannattaa asia varmistaa vaikka marmorilta, että onko sinun multitronicissa myös.
Comment
-
Yksi asia repesi oikein kunnolla mietityttämään-Kävin läpi autoni lisävaruste luetteloa(koodeja jotka saa muutettua ja katsottua sitten mitä varusteita tehtaalla on uutena autoon laiteltu ja lisäilty.
Koodi :PRCode: 0G7 = Tiptronic. tämä viimeisin hankintani on -03 A4 2.5 V6 TDI ja laatikkona on Multitronic? Onkohan tähän tarraan joka on laitettu tehtaalla huoltovihkoon käynyt jonkinlainen virhe? olisi kyllä outoa sillä se on tulostetarra /tietokoneen tulostama)
vai kuinka koodin mukaan laatikkona olisi Tiptronic,hämmästyttää,kummastuttaa 55-vuotiasta pientä kulkijaa...
Comment
-
- 1 like
Comment
-
Vaihteiston lämpötilan on oltava alle 30°C, jos on enemmän, niin sitten pitää antaa jäähtyä ja sen jälkeen täytetään niin, että alkaa valua ulos. Sitten kone käyntiin, jarrua painaen käytetään kaikilla alueilla, kierrokset noin 2500 rpm. Tämä toistetaan muutaman kerran. Käytetään niin kauan, että vaihteiston lämpötila on 35°C ja tarkistetaan alkaako valua ulos. Jos valuu hieman, niin öljyä on oikea määrä. Jos ei, niin lisätään.
Comment
-
01J multritonicin öljyn vaihdosta vm 2002 a6seen, onko febin öljy hyvä valinta? Tietäiskö joku tyhjennys ja täyttöpropulle osanumeroa kun ei tahdo mistään löytyä, liekkö saa muualta kuin merkkiliikkeestä?
Vielä kysyisin täytöstä, katsotaanko se auto käynnissä ja onko se johonkin 42c lämpöön öljyt ja kun täyttöroppua avaa niin sieltä pitäisi pikkulorona valua? Heti roppu kiinni?
Jos ei tule ollenkaan niin lisää öljyä. Pitäisikö sen antaa minkä aikaa valua jos lorona tulee, tai entä jos sieltä puskee kovempaakin?
Voisiko joku varmistaa onko tyhjennysropun avain m16 xzn jossa keskellä reikä?
Edit: Jos joku kaipailee niin osanumerot 01J (multitronic)
Täyttöproppu: N10037105
Tyhjennysproppu: Wht 001 937Viimeksi muokannut a1pp4; 9.10.2023, 10:31.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja A6tonen Näytä viestiSellainen satanen saattaa sitten koitua kohtaloksi myöhemmin, jolloin summaan voi laittaa nollan perään ja ensimmäistäkin numeroa viilailla isommaksi.
Suodatin kannattaa vaihtaa aina.
Comment
-
Tuohon vaihtoon sen verran vinkkiä, että kannattaa varata korkeareunainen astia alle, vaikka sankko, ja nostaa sekin lähelle proppua, ainakin kuumat öljyt tulee pulppuamalla ja roiskimalla ulos. Febi:n 27975 sisään ja muuttui niin paljon laatikon käytös uusilla öljyillä, että jatkossa vaihdan 40tkm välein, ei niin paljon maksa. 4.5 litraa meni.
Comment
-
Mullakin oli ajatus että vaihdan öljyt+suodattimen,mutta jäi se suod. vaihtamatta. Onpa typerästi tehty tuo suodattimen vaihto!!! Vois vaikka olla niin kuin A4 CVT-vaihteistossa suodatin kahdella pultilla laatikon päällä.No kuitenkin Commat sisään ja laatikko pelaa loistavasti. Tärinää ja vapinaa jota aikaisemmin ihmettelin, että tulee vaihteistosta mutta ei. Mun autossa oli moottorin "kumityynyt" paskana,josta johtui helvetillinen ravistus.
Comment
Comment