Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Multitronic öljynvaihto

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Tuntuu, että jotkut varaosat/huoltosarjat netistä tilattuna on mitä satuu eikä aivan osu kohilleen.

    Comment


    • Pikku tarkennus/varmennus kumpi tuolla lootassa on se täyttö/tarkistusproppu? Tarviiko tuon olla täytön/lisäyksen aikana käynnissä vai proppu kiinni sitten lämöseksinja uudestasn tarkistus?

      Comment


        Luepas uudestaan mitä Jannekk kirjoitti edellisellä sivulla. Kuusiokolo-kantainen on täyttö ja xzn-kantainen tyhjennys, täyttötulppa kannattanee aukaista jo kun laskee vanhoja öljyjä pois niin valuu öljyt nätimmin pihalle.

        Comment


        • Alkuperäinen kirjoittaja jannekk Näytä viesti

          Commaa en kyllä voi suositella turbiiniautomaattiinkaan. Ei toimi ei.




          Öljynjäähdyttimelle tulevassa öljylinjassa on suodatinpatruuna. Sille ei näytä olevan osanumeroa, mutta sen tiedän, että vanhempiin noita on vaihdettu. Omaan 02 vuosimallin multitroniciin sitä ei, sen 360 tkm aikana kun se minulla oli, ei vaihdettu kertaakaan.

          Uudemmissa näyttää olevan myös laatikossa suodatin (osanro 7; 01J301517D), kannattaa asia varmistaa vaikka marmorilta, että onko sinun multitronicissa myös.

          Missähän vuosimallissa menee "raja" tuolle laatikon sisäiselle öljynputsarille..Minulle sanoivat Audi Centerin huollossa että kyllä -04 vm:ssa on putsari laatikon sisällä??

          Comment


          • Yksi asia repesi oikein kunnolla mietityttämään-Kävin läpi autoni lisävaruste luetteloa(koodeja jotka saa muutettua ja katsottua sitten mitä varusteita tehtaalla on uutena autoon laiteltu ja lisäilty.
            Koodi :PRCode: 0G7 = Tiptronic. tämä viimeisin hankintani on -03 A4 2.5 V6 TDI ja laatikkona on Multitronic? Onkohan tähän tarraan joka on laitettu tehtaalla huoltovihkoon käynyt jonkinlainen virhe? olisi kyllä outoa sillä se on tulostetarra /tietokoneen tulostama)
            vai kuinka koodin mukaan laatikkona olisi Tiptronic,hämmästyttää,kummastuttaa 55-vuotiasta pientä kulkijaa...

            Comment


              Tuo 0G7 = Tiptronic tarkoittaa manuaalivaihtomahdollisuutta. Laatikon koodi on siinä moottorin koodin kanssa samalla rivillä.

              Comment


                Niin, vanhastaan on totuttu ajattelemaan tiptronic-laatikkoa turbiinilaatikkona, koska siihen kyseinen käsinvaihto-ominaisuus ensimmäisenä tuli. Multitronicissa on myös tiptronic-toiminnallisuus joka voi olla vähän hämäävää.

                Comment


                  KVESI leslustelua asiasta tässä: https://www.audiclub.fi/audifinns/fo...-vai-tiptronic

                  Comment


                  • Itellä vähän öljynvaihto projekti kesken, olisi sellanen probleema, että mistä netin kautta nuo pohja proput saa uudet. Pitäisi tuohon tämänhetkiseen täyttöpumppun modata täyttöpropusta kiinteä tulppa, kun nykyisellä virityksellä ei mene öljyt kohteeseen..

                    Comment


                      Siinä täyttöaukossa on noin 10-15cm pitkä putki vaihteiston sisälle. Täyttölaitteen putken pitää olla hieman tätä laatikossa olevaa putkea pidempi ja päässä mutka, jotta öljy päätyy oikeaan paikkaan.

                      Comment


                      • Ja täyttö koneen käydessä

                        Comment


                          Vaihteiston lämpötilan on oltava alle 30°C, jos on enemmän, niin sitten pitää antaa jäähtyä ja sen jälkeen täytetään niin, että alkaa valua ulos. Sitten kone käyntiin, jarrua painaen käytetään kaikilla alueilla, kierrokset noin 2500 rpm. Tämä toistetaan muutaman kerran. Käytetään niin kauan, että vaihteiston lämpötila on 35°C ja tarkistetaan alkaako valua ulos. Jos valuu hieman, niin öljyä on oikea määrä. Jos ei, niin lisätään.

                          Comment


                          • Moi
                            Vm07 A4 1.8t bfb multitronic-vaihteistolla.
                            Mitä vetopyörästö öljyä pitäisi käyttää ja paljonko on tilavuus(0.9l vai 1.3l)?
                            Viimeksi muokannut Killeri; 8.3.2022, 11:18. Perustelu: Ei allekirjoituksia.

                            Comment


                            • 01J multritonicin öljyn vaihdosta vm 2002 a6seen, onko febin öljy hyvä valinta? Tietäiskö joku tyhjennys ja täyttöpropulle osanumeroa kun ei tahdo mistään löytyä, liekkö saa muualta kuin merkkiliikkeestä?

                              Vielä kysyisin täytöstä, katsotaanko se auto käynnissä ja onko se johonkin 42c lämpöön öljyt ja kun täyttöroppua avaa niin sieltä pitäisi pikkulorona valua? Heti roppu kiinni?

                              Jos ei tule ollenkaan niin lisää öljyä. Pitäisikö sen antaa minkä aikaa valua jos lorona tulee, tai entä jos sieltä puskee kovempaakin?

                              Voisiko joku varmistaa onko tyhjennysropun avain m16 xzn jossa keskellä reikä?

                              Edit: Jos joku kaipailee niin osanumerot 01J (multitronic)
                              Täyttöproppu: N10037105
                              Tyhjennysproppu: Wht 001 937
                              Viimeksi muokannut a1pp4; 9.10.2023, 10:31.

                              Comment


                              • Alkuperäinen kirjoittaja A6tonen Näytä viesti
                                Sellainen satanen saattaa sitten koitua kohtaloksi myöhemmin, jolloin summaan voi laittaa nollan perään ja ensimmäistäkin numeroa viilailla isommaksi.
                                Suodatin kannattaa vaihtaa aina.
                                Juurikin noin-SIIS AINA !!

                                Comment


                                • Hei, osaako kukaan sanoa tai onko joku käyttänyt jotain muuta öljyä audin multitronic vaihdelaatikossa kuin audin alkuperäistä?

                                  Audi on a6c6 2008 2.7l diesel, BPP,KSY

                                  Comment


                                  • Kyllä siinä samat ohjeet pätee kuin muissakin audin laatikoissa. Ensisijaisesti alkuperäistä, sitten seuraavaksi febi, meyle, ravenol jne. mitä näitä nyt on täällä s-troniceihin ja turbiinivetoisiin vaihdeltu. Comma kannattaa jättää motonetin hyllylle.

                                    Comment


                                    • Tuohon vaihtoon sen verran vinkkiä, että kannattaa varata korkeareunainen astia alle, vaikka sankko, ja nostaa sekin lähelle proppua, ainakin kuumat öljyt tulee pulppuamalla ja roiskimalla ulos. Febi:n 27975 sisään ja muuttui niin paljon laatikon käytös uusilla öljyillä, että jatkossa vaihdan 40tkm välein, ei niin paljon maksa. 4.5 litraa meni.

                                      Comment


                                      • Mullakin oli ajatus että vaihdan öljyt+suodattimen,mutta jäi se suod. vaihtamatta. Onpa typerästi tehty tuo suodattimen vaihto!!! Vois vaikka olla niin kuin A4 CVT-vaihteistossa suodatin kahdella pultilla laatikon päällä.No kuitenkin Commat sisään ja laatikko pelaa loistavasti. Tärinää ja vapinaa jota aikaisemmin ihmettelin, että tulee vaihteistosta mutta ei. Mun autossa oli moottorin "kumityynyt" paskana,josta johtui helvetillinen ravistus.

                                        Comment

                                        Working...
                                        X