Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

RS6 C5, vaihtomoottoria asentamaan

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • RS6 C5, vaihtomoottoria asentamaan

    Topikin autolla nyt kuudes kesäsesonki takana. Talvella 2019 - 2020 laitettiin polttoaineen saanti kuntoon ja syyskesällä 2020 vaihdettiin polttoaineeksi E85. Lisää tehoa löytyi ja auto alkoi olla sen verran nopea, että kauppakassiksi ei enempää tehoa tarvi ?. Kone kuitenkin kilahti syksyn viimeisellä ajoreissulla. Kilometrejä peruskoneelle kertyi 312 tkm, eli tuo tapahtuma oli odotettavissa. Positiivista, että meni syksyn viimeisellä eikä kevään ensimmäisellä ajelulla.

    Vaihtokone on jo hankittu, 138 tkm ajettu ja sillä on jopa jonkinlainen takuu. Kone käydään kuitenkin läpi ennen paikalleen nostoa ja nyt tarvittaisiin vinkkejä mitä sille kannattaisi tehdä kun vielä on irrallaan ja helposti työstettävänä. Männänrenkaat, kannentiiviste, kestävämmät kiertokanget ja uudet laakerit? Kokemuksia osista ja hankintapaikoista otetaan myös kiitollisena vastaan.

    Turbot, pakosarjat, downpipet, vaihdelaatikko, alusta, välijäähdyttimet jne on vaihdettu jo aiemmin. Alkuperäiskuntoisena oli käytännössä jäljellä vain moottori kansista alaspäin.

    #2
    Jakopää tietenkin.

    Comment


    • #3
      Tottakai! Se on hieman helpompi tehdä kun kone on pukilla eikä autossa kiinni.
      Viimeksi muokannut Killeri; 17.11.2020, 11:23. Perustelu: Tarpeeton lainaus poistettu.

      Comment


        #4
        Kaikkin, mutta etenkin 8-cyl turbomoottoreihin liittyen olisi hyvä käydä tiheän kamman kanssa läpi kaikki alipaine-/huohotusjärjestelmän putket, letkut, liitokset yms moottorin ympäriltä, samoin kuin turboihin liittyvät putket ja letkut.

        Comment


        • #5
          Jep, hyvä vinkki, pienetkin vuodot voivat aiheuttavat paljon päänvaivaa. Käyntiongelmia, tehoja hukkuu ja koneen säätäminen ei tahdo onnistua. Vuodon paikallistaminen ja korjaaminen hankalaa kun tilaa ei ole.

          Comment


            #6
            Myös imusarjan alta ne yläkerran öljykanavien takaiskut ja alipainekamat. Moottorin tuet on varmaan noilla metreillä aika väsyneet kanssa. Kaikki perushalvat pisteosat anturit kuten öljynpaineanturi jotka ei tässä kohtaa maksa ns mitään mutta teettää päivän töitä jos joutuu kone paikallaan myöhemmin vaihtamaan.

            Comment

            Working...
            X