Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

audi 90 vm:1985 käynnistyy huonosti lämpimänä

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • audi 90 vm:1985 käynnistyy huonosti lämpimänä

    elikkä kyseessä on 2,2i turbo koneella oleva audi,käynnistyy erittäin hyvin ku kylmä kone,mutta kun ajaa koneen lämpimäksi ja sammuttaa auton about 20-30min nii ei meinaa lähteä käyntiin kunnolla saa startata jonkun aikaa et lähtee käyntiin ja kone käy yleensä 4 pytyllä vähän aikaa kun käynnistyy.tulpat,puola,virranjakakansi ja pyörijä on vaihettu viellä pitäis tulpanjohdot vaihtaa mutta ei luulis niistä pelkästään olevan kiinni

  • #2
    Kokeile ottaa lisärikastussuuttimen sähköliitin irti. On siellä imusarjassa jossain.

    Itsellä oli liitin talvellakin aina irti, eikä mitään ongelmia.

    Comment


      #3
      Bensanpaineenvaraaja loppu, lisäilmasuutin tukkoinen, lämpöaikakytkin loppu... K-jeteillä on vanhetessaan varsin paljon taipumusta lähteä huonosti käyntiin puolilämpimänä ja lämpimänä pienen odottelun jälkeen.

      Comment


        #4
        Yhtäkkiä sanosin että suuttimet vuotaa. Oma lötkö teki just tuota aikoinaan. Pistin uudet suuttimet ja niin lähti aina käyntiin ku palmun alta, oli kylmä, kuuma tai haalee.

        Comment


        • #5
          elikkä toi bensapaineenvaraaja sijaitsee vissiinkiin auton takana oikeella auton alla?samassa paikkaa vissiin bensasuodatin?

          Comment


            #6
            Sieltähän se löytyy.

            Comment


            • #7
              Mulla ei ole -87:ssa varaajaa ollenkaan ja lähtee ihan hyvin käyntiin.

              Comment


              • #8
                jeps,Elikkä nyt auto ei käynnisty ollenkaan,starttaa ja bensa haisee,välillä vähän lupailee mut ei käynnisty ja kun starttaa nii kuullostaa välillä et joku ottais starttiin vastaan,eilen yöl auto pelitti ihan hyvin,mut tänään ei käynnisty,mist kannattaa ekaks lähtee ettii vikaa?

                Comment


                  #9
                  Tarkasta jako ja sitten sytytyksen ajoitus.

                  Comment


                  • #10
                    elikkä kampiakselin merkki kohalleen ja nokka akseli kanssa vai onko erillainen ku muis toi jaon kattominen?

                    Comment


                    • #11
                      Kyllä mulla toi rikastin teki juurikin kuvatunlaisia ongelmia. Se lämpöanturi ryypylle on varmaan tuossakin lohkon takapuolella ja se maksaa toista sataa euroa. Tietyssä lämpötilassa startatessa se kasteli heti tulpat. Imusarjassa on se suutin, josta saa sähköliittimen irti.. pelitti minulla ilman rikastinta -20C asti.

                      Comment


                      • #12
                        ok,pitää viel kokeilla se ottaa irti,tos tuli mieleen et tohon autoon oli se rikastin laitettu kaasulla toimimaan eli tietyn verran painat kaasua nii siel on kytkin mikä laittaa sen päälle se joka oli konepuolen rakentanu oli laittanu sen rikastimen tolleen ettei kävis laihalla ku kunnolla vedättää.

                        jos toi jako ois pompannu nii tekeekö mitään vahinkoja koneelle?kun kävin sillo ekan kerran starttaamassa nii kone hörähti melkein käyntiin,starttasin uudelleen ja tuntu et joku otti vastaan koneesta tai kuulu sellanen ääni.täl hetkel jos starttaa nii startti pyörii normaalisti jonkun aikaa ja sit pysähtyy ja alottaa taas pyörimisen ,startti pyörii sen saman verran aina ja pysähtyy ja alottaa taas.

                        jakopäänhihnaan kireyttä kokeilin nii kyl sen verran kireel oli et ei luulis ihan helposti hyppäävän pykälien yli.
                        Viimeksi muokannut Sleepy2; 3.2.2008, 21:14. Perustelu: Kappalejakoja lisätty.

                        Comment


                        • #13
                          Säädin sytytyksiä ei vaikutusta,tulpille tulee kipinä ja bensaa kyl pitäis saada ainakiin haisee ku starttaa vähän aikaa.elikkä huomenna jakoa katselemaan,toivottavasti ei ole paljon siirtynyt jos siitä vika

                          Comment


                          • #14
                            No jos bensa haisee ni tulpat mitä luultavimmin kastunu. Et kokeillut sitä lisärikastinta ottaa sitten irti ? Kyllä se auto joissaki tapauksissa on käyntiin lähtenyt vaikka jako ollut yhden pielessä, käynyt vaan huonosti.

                            Comment


                            • #15
                              juu en ottanu viel irti ku en oo sun edellisen viestin jälkee käynny auton luona,mut huomenna kokeilen.
                              Elikkä katoin haulla tota jaon tarkastamista niin katotaanko se nokkapyörän merkki sieltä takanta ja sen pitää olla kansitason kanssa samassa linjassa?
                              Viimeksi muokannut tonzaaas; 3.2.2008, 23:55.

                              Comment


                              • #16
                                Ok nyt kokeilin käynnistää ku otin ton lisärikastimen piuhan irti nii ei mitään merkitystä.
                                Tota jakoa katoin vähäsen mut pitäis saada tietää et tuleeks se nokkapyörän merkki venttiilikopan tasolle vai miten?katoin alamerkkiä nii en oikeen löytäny sitä mis kohtii pitäis sijata?

                                Comment


                                  #17
                                  Vauhtipyörältä löytyy kampiakselin merkki. Nokkapyörän takamerkki venttiilikopan reunan tasoon.

                                  Comment


                                    #18
                                    Muokka edellistä ellei kukaan ole vastannut välissä.
                                    Myös kirjoitustyyliin sopii hieman kiinnittää huomiota.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Onkos toi vauhtipyörässä oleva merkki O-muotonen reikä?nokkapyörän merkki pitäis olla kohillaan nyt mut vauhtipyörässä ei näy mitään,vähän ku pyörittää viel konetta niin tulee toi O-reikä esille.

                                      Comment


                                        #20
                                        Yleensä se on ollut ihan stanssattu numero nolla. Muistat kai myös toki, että kampi-akselin ja nokkapyörän merkit osuvat yhtäaikaa nollaan vain joka toisella kampiakselin kierroksella.

                                        Comment


                                        • #21
                                          Ok.tos ois 1 kuva sielt vauhtipyörästä http://www.fotopankki.fi/tonza85/kuva/1853036460548100
                                          Mihin kohtaa toi o-merkki pitää saada tos kuvas?kun toi O-merkki oli tossa kohdassa niin nokkapyörän edestä katsottu piste oli venttiilikopan kans tasoissa ja takana oleva piste oli jossain alhaalla en kunnolla nähnyt

                                          Comment


                                          • #22
                                            Pitäisi sattua tuohon sentin päässä olevan kielekkeen kohdalle. Pyöräytä kampiakselia vielä kierros, ja tarkista uudelleen.Oisko tuolla olevista kuvista apua:
                                            http://www.sjmautotechnik.com/troubl...g/eng.html#tim

                                            Comment


                                              #23
                                              Tuohan se merkki vauhtipyörässä juuri on. Nokka-akselin merkkiä katsotaan koneen takapäästä eteen päin ja pitää osua venttiilikopan pinnan tasoon. Tuolta Jukan linkistä löytyy hyvät kuvat.

                                              Comment


                                              • #24
                                                Selvä juttu.Mites tossa koneessa jos toi jako on nyt sit hypänny jonkun verran nii onko kansiremontti edessä?

                                                Comment


                                                  #25
                                                  Eipä taida 10V koneessa olla niin lähellä, jos pääse koskettamaan ollenkaan. Puristuspaineiden mittauksella saa jonkulaista selvyyttä asiaan.

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    No hyvä juttu.Käsipelillä ku konettapyöritti nii tuntu kyl et ois puristuksia mut pitää viel mitata ku saa koneen kehräämään

                                                    Comment


                                                      #27
                                                      Puristukset mitataan konetta startilla pyörittäen. Ei saa lähteä kone kehräämään.

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Juu tiedetään,kirjotin vaa et kuhan lähtee käyntiin eka jos lähtee

                                                        Nyt jako on kohillaan ja auto lähti käyntin nopeesti kokeilin,hitonmoinen raksatus kuulu koneesta ku käynnisty elikkä kans remontti tiedossa :(
                                                        Viimeksi muokannut Sleepy2; 5.2.2008, 14:31. Perustelu: Yhdistetty.

                                                        Comment


                                                          #29
                                                          Oliko monta hammasta pelessä? Löytyikö syytä miksi on hypännyt?

                                                          Comment


                                                            #30
                                                            Varmaan edellisen asennuksen yhteydessä mennyt hampaan pieleen tai sitten on peräti väärällä hammastuksella oleva hihna? Vaikea uskoa, että ne noin vain hyppivät ainoastaan yhden tai kaksi hammasta itsekseen.

                                                            Tarkista vielä nyt sytkäkin, ettei se aiheuta raksatusta.

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X