Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

2,7Bit "Rytkähtää"?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    2,7Bit "Rytkähtää"?

    Onko tullut vastaan?

    Mitä kannattaisi tarkastaa, kun:

    N.2-4t kierroksilla painaa kaasua hetken ja nostaa niin kone "Rytkäyttää" ts. täräntää - voisiko olla jotain teksemistä By-Passien tms. kanssa?

    Muuta vikaa ei tunnu olevan, kone vetää hyvin ja tehot on tallella - vaikuttaa vaan, että joku "takertelee" kaasua nostaessa...

  • #2
    Todennäköisesti by-passit aukeavat ja tekevät tuon rytkäyksen.
    Kannattaa tarkistaa niiden kunto(kalvo ja letkut ehjät) ja samalla putsata, jos siellä on jotain ylimääräistä.

    Comment


    • #3
      Oma kuutonen tekee just samalla tavalla, ja olen tuota "ominaisuutta" uumoillut tuohon samaan suuntaan, en vaan ole ehtinyt asian eteen mitään vielä tekemään mutta tsekkais itekki ens viikolla noi pässit.

      Comment


        #4
        kolmosella vag-comilla engine block 115 ja täyskiihdytys ja kaasu ylös. Tuolla näkee mitä ne bypassit tekee tai jättää tekemättä. Monesti tulee ahtopiikki kaasun sulkemisen jälkeen jolloin pässit ei aukee ja paineet jää putkeen joka voi oireilla rytkyilemisenä.

        Comment


        • #5
          Sama ongelma oli mulla jonkin aikaa sitten, tuon lisäksi noilla kierroksilla alkoi vähän juputtamaan täyskaasulla; tehot ikäänkuin vähän hävis. Bypassien vaihto auttoi, vaikka tuntuivat ehjiltä.

          Comment


          • #6
            minulla ilmeni samanlaista "rytkäytystä" lastutuksen jälkeen, mutta omassa kulkineessa luulen, kun tehoja n. 300hp ja väännöt lähempänä 500nm, ettei laatikko oikein pidä kovista väännöistä, muistaakseni tästä oli aikaisemminkin juttua täällä. Eli kun isolla vaihteella ajettaessa poljettaa/väännättää=>ahdot esim 0,6bar ja nostaa jalan nopeasti kaasulta, niin nytkähtää tai rytkähtää, miten vain. Pitäis kyllä tehdä asialle jotain, mutta omassa tapauksessani sen pystyy välttämään, kun nostaa polkimen vähän varovaisemmasti ylös.

            Comment


              #7
              Lastu löytyy...

              multakin eli potkua on saman verran. "Rytkäyksen" pystyy välttämään rauhallisella kaasun nostamisella, mutta selvä vikahan toi on - täytyy kattoa kun VAG.Com kaapeli tulee, miltä paineet näyttää... Vahvasti kuitenkin vaikuttaa BY-Passien "jumimiselta" - pelottaa vaan milloin paukkuu muualta, jos ei purakaan paineita.

              Vinkistä taidan ottaa vaarin ja laitella TT:n by-passit - onko kokemuksia?
              Viimeksi muokannut Sleepy2; 1.1.2008, 20:28.

              Comment


              • #8
                ...lisään vielä, että vaihdettiin tt:n pässit lastutuksn yhteydessä n.2kk:tta sitten ja se vika ilmeni kyllä heti piristyksen jälkeen, liekkö vialliset jo uutena, maksoivat kuiten 80/pari..

                Comment


                  #9
                  Moottorin ja vaihdeaskin tuenta kannattaa tsekata, jos ei ongelma häviä rytkymisen suhteen.

                  Comment


                  • #10
                    Milläpä muuten olette viritelleet ton alipaineletkun uuteen pässiin kiinni? tavallista klemmaria hieman huono ruuvata niin syvälle, mahtaako noita "litistettäviä" orkkis klemmoja saada jostain.

                    Comment


                    • #11
                      Milläpä muuten olette viritelleet ton alipaineletkun uuteen pässiin kiinni? tavallista klemmaria hieman huono ruuvata niin syvälle, mahtaako noita "litistettäviä" orkkis klemmoja saada jostain.
                      Väitän ettei tarvi lainkaan klemmoja.
                      Mulla ainakin pysynyt ihan hyvin kun ei ole liian löysä letku.

                      Comment


                        #12
                        Voi hyvinkin pysyä ilman mitään. Itse laitoin pienellä nippusiteellä.

                        Comment


                          #13
                          Mullakin tekee tuo 20vt silloin tällöin tota samaa. Eli kun paineiden noustessa nostaa kaasun ylös, niin silloin rytkähtää. Eli by-pass ei aukea tarpeeksi nopeasti-> liian jäykkä jousi tai jumittaa?

                          Comment


                          • #14
                            Nyt on pässit vaihdettu ja rytkähdys loistaa poissa olollaan. Kuutosella jos oikein yrittää, voi saada vielä tärähtämään, mutta tärähdys ei ole läheskään niin terävä kuin ennen. Toinen pässi vuosi alipaineletkuun kokoajan, ja molemmissa oli HUOMATTAVASTI löysemmät jouset kuin uusissa. Persdyno kertoi myös että alavääntö on tasaisempi ehkä jopa parempi kuin aiemmin ja tyhjäkäynti tasoittui myös, ennen oli nykimistä hitaassa ajossa ja nyt ei ole sitäkään vaivaa.

                            Comment


                              #15
                              Joo...

                              passithan ne oli vialla - otin alipaineletkun irti ja toi ongelma poistui - eli passi kauppaan...

                              Moni on suositellut TT:n passeja ja moni jopa vielä tiukempia - käsittääkseni noi TT:n passit avautuu hieman suuremmalla paine-erolla...

                              Kysymys kuuluukin, mitä hyötyä saan jäykemmillä passeilla: käsittääkseni passin tarkoitus on estää ahtimen "sakkaaminen" päästämällä imupuolen "hullunkierrolle". Eli onko järkeä suurentaa tarvittavaa avautumispainetta ja lisätä kuormitusta kaasuläpälle - lisä ei ole varmaan ratkaiseva, mutta haenkin et mitä hyötyjä tuolla saavutetaan - ei mielestäni vaikuta alavääntöön tai muuhun...

                              Olenkos ymmärtänyt homman oikein?

                              Onko TT:n passien varaosanumeroita käsillä?

                              Comment


                              • #16
                                http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...highlight=710n

                                Comment


                                  #17
                                  Tuo TT:n osa on vahvempi kuin vanha malli, ei siinä kait sen kummempaa eroa ole jäykkyydessä. Anyway, toimii hyvin sillä ilman ongelmia.

                                  Comment

                                  Working...
                                  X