Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Biturbon laatikon korjaus, missä? (vai itsekö...?)

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Biturbon laatikon korjaus, missä? (vai itsekö...?)

    Olisi yksi laatikkoremontti tuloillaan, ja pitäisi tietää hyvä paikka missä noita osataan korjata. Kakkosen synkrot tuntuvat olevan rikki, kun vaihteen vetää nopeasti isoilta kierroksilta päälle kuuluu melkoinen "varattu" -ääni.

    Tai sitten saattaishan tuon itsekin korjata, mutta koskaan en ole laatikkoa purkanut niin ei oikein ole tuosta remontista hajua. Korjausmanuaali löytyy, mutta ei Kukkoja, tavalliset ulosvetimet kyllä sekä prässi. Minkälainen homma tuota on tehdä itse? Onko monta asiaa mitkä pitää vaan tietää?

    PS: hakuakin käytin, mutta mitään järkevää pajaa en löytänyt.
    Viimeksi muokannut okkim; 29.12.2007, 21:31.

    #2
    Itse. Hommaa sopivat vetimet. Ympäri tarraava laakeriulosvedin on välttämätön, sormimallisella murtuu rattaat. Ei tarvii olla kallis kukko.
    Ihmisten tekemiä vehkeitä. Tsekkaa vaan mikä lukkorengas oli missäkin urassa ja muutenkin osat samalla tavoin takas :)
    Ainakin 01A-askissa on sitten ne lukkorenkaat sellasia "päättömiä" eli ei ole niitä lenkkejä, joista ottaa kiinni, tarvii spesiaalit pihdit.
    Ostoslistalle myös kaikki stefat ja tiivisteet sekä hyvää tasotiivistemassaa tiivisteettömiin pintoihin.

    Comment


      #3
      No vähän kyllä arvasinkin vastauksen ;)

      Mistäpä noita työkaluja kannattaa alkaa etsimään? eBaysta, vai onko Suomessa jotain paikkoja? Jyväskylästä en usko löytyvän mitään.

      Comment


        #4
        jos kuitenkin (tuskin Mikko kuitenkaan) päädyt teettämään niin LMS:llä on todella pitkän linjan aski-spesialisti töissä joka tekee nuo takaperin silmät sidottun unissaa parin vuosikymmenen kokemuksella. Ilmaistahan se ei tietenkään ole mutta Japi todellakin osaa hommansa.

        Comment


        • #5
          Tee vaan niikuin tuossa yllä jo kehoitettiinkin eli itse. Varsin selkeitä korjata ja asiallisilla sovitteilla toteutettuja nämä VAG lootat. Jos sulla on VAG:n korjausmanuska, sitä noudattamalla se kyllä onnistuu (onnistuisihan se kait Laho-aidassakin, miksei siis sinultakin). Jos korjausmanuaali ei "aukea" saat lainaksi tulkinta-apua samoinkun tarvittavat vetimet.

          Comment


            #6
            Kannattaa sitä kuitenkin kysyä myös teetetyn hintaa ja puida sitä suhteessa työkaluhankitoihin käytettyyn aikaan ja rahaan, sekä tietysti itse työhön. Tosin, sitten kun sen kerran tekee, ei muuta kuin odottelee seuraavaa, kun on kaikki jo vanhaa kauraa :)

            Comment


              #7
              Joo kyllä se aina aika kovasti särähtää korvaan jos muualla pitäisi teettää jotain minkä voi itsekin tehdä. Koneistukset ym työt on eri asia koska niihin tarvitaan niin kalliita laitteita ettei kannata ostaa.

              Joo manuaali on, mutta en ole lukenut vielä sitä "sillä silmällä". "Manuaalin oikolukua" voisin kyllä mielelläni ottaa vastaan, kun onhan noissa aina jotain mitä kannattaa tietää etukäteen. Esim kun avaat tämän niin sitten sieltä putoaa kymmenen laakerinpalasta lattialle (niinkuin pappatunturin moottorin avauksessa). Työkaluja voisin lainata, mutta ei kait ne niin kauheasti maksa ettei voisi ostaakin? Kun vaan löytäisi niitä jostain.

              Onko noissa jotain tiukkoja lämpösovitteita joiden kanssa joutuu taistelemaan?

              Comment


                #8
                synkrot on päivittyneet jolloin joutuu ostamaan myös kalliin sliderin (vanha ei sovi uusien synkrojen kanssa). Ilmottele mitä osat tuli lopulta maksamaan jos itse hankit (JHM:llä on paketti vaihto-osille jos tulee jenkeistä halvemmaks). Samalla kannattaa vaihtaa varmaan myös kolmosen ja nelosen synkrot ja slider?

                Comment


                  #9
                  Joo on tullut katsottua tuo JHM:n video, siinä näkyy synkrojen erotkin. Tilaan sieltä kohta shifterin ja muuta vaihteiden siirtoon liittyvää kamaa, mutta pitää selvitellä laatikon osian hinnat ensin täältä.

                  En usko että noita muita "sliding collareita" (mikä se on suomeksi?) tarvii vaihtaa kuin ykkösen ja kakkosen. Nostaa remontin hintaa aika paljon myös. Sittenhän sen näkee kun niihin pääsee käsiksi. Kaikki synkrot kannattaa vaihtaa, nehän ei maksa kovin paljoa.

                  Kyllä se siltä nyt tuntuu että itsehän tuo pitää tehdä. Kun vaan löydän aikaa, olis pari muuta hommaa tässä ensin edessä. Ja taloremppa jatkuu...

                  Comment


                    #10
                    Ja omassa rempassa on edelleen jalkalistat laittamatta.. Kuukaudet kuluu, eikä ne
                    vain ilmesty paikalleen ("auton voi kyllä mennä ruotsista hakemaan parissa
                    päivässä, mutta ne jalkalistat eivät ole edelleen paikallaan").

                    Comment


                      #11
                      Itse kutsuisin tuota slideriä kytkentäholkiksi. Siitä lienee kuitenkin kyse juurikin, jolla ratas sidotaan akseliin.

                      Comment

                      Working...
                      X