Bensankatkuista huomenta täältä tallista. En ihan vastaavaa postausta löytänyt kun yritin hakea, niin tein sitten uuden, mutta toki saa siirtää jos joku löytää, puhelimella vähän kömpelömpi etsiä.
Eli, potilas Saarinen, B5 vm. 00, alkanut ilmaantumaan tehottomuutta. Tutkittu by-pass, n75, imupuolen letkut, ilmanputsarinkotelo puhdistettu, suodatin vaihdettu.
1,2 ja 3 vaihteella meno on ihan ok, 4 ja 5 melkoista puutumista esim motarilla kun 90kmh alkaa polkee kaasua, niin sitä saa kyllä polkea ennenkun herää (5 vaihde).
3 vaihteelta kun vedosta heittää 4 niin kuuluu sellanen MUH eli ihan kun imasis pakokaasuja/ilmaa takaisin päin jostain? Bypass pitää hyvin ääntä 1,2 ja 3, mutta sitten muilla vaihteilla katoaa vaikka antaisikin enemmän happea. Lisäksi Ahtopainemittari (kuva ohessa) ei ole ns. Pohjalla. Akun kun irrotin niin meni melkein pohjalle, mutta palasi sitten tuohon. Aamun testeillä ahtoi 0,5-0,6bar, mutta veto oli silti melko löysän oloista.
Turbo tuohon vaihdettu joskus alle 100tkm sitten. N75, pannukakku, tt by-pass ja pcv vaihdettu alle 2v sitten. Katilta eteenpäin juuri uusittu putkisto 2.5" yhdellä vaimentimella. Nokka/kampiakselin asentotunnistimet vaihdettu alle 100tkm sitten. (3-5v)Katsastuksessa pakokaasuarvot olivat kuulemma todella hyvät. Vikakoodeja ei luettu.
Pakokaasuhöyryistä johtuen en saanut kovin selkeästi tätä raapustettua, mutta toivottavasti vähän avaisi ja saisi jotain infoa.
Muita oireita: Jäähdytinnestetaso tippuu vakiosti vähän alle Min, ilmastoinnin ollessa käytössä ohjaus alkaa "murisemaan" ja kadottaa hydrauliikkaöljystä suurimman osan tuona aikana ja murina katoaa kun lisää öljyä?
Ja jos tampereella sattuu asumaan joku ystävällinen kuka haluaisi vilkaista korvausta vastaan, niin olisin kiitollinen. Selviäisi ongelma ehkä hieman paremmin, mutta kaikki apu on tarpeen, tieto/taito loppuu kesken. Onneksi kaljakauppa on lähellä.
Kiitos ja hyvää viikonloppua!
Eli, potilas Saarinen, B5 vm. 00, alkanut ilmaantumaan tehottomuutta. Tutkittu by-pass, n75, imupuolen letkut, ilmanputsarinkotelo puhdistettu, suodatin vaihdettu.
1,2 ja 3 vaihteella meno on ihan ok, 4 ja 5 melkoista puutumista esim motarilla kun 90kmh alkaa polkee kaasua, niin sitä saa kyllä polkea ennenkun herää (5 vaihde).
3 vaihteelta kun vedosta heittää 4 niin kuuluu sellanen MUH eli ihan kun imasis pakokaasuja/ilmaa takaisin päin jostain? Bypass pitää hyvin ääntä 1,2 ja 3, mutta sitten muilla vaihteilla katoaa vaikka antaisikin enemmän happea. Lisäksi Ahtopainemittari (kuva ohessa) ei ole ns. Pohjalla. Akun kun irrotin niin meni melkein pohjalle, mutta palasi sitten tuohon. Aamun testeillä ahtoi 0,5-0,6bar, mutta veto oli silti melko löysän oloista.
Turbo tuohon vaihdettu joskus alle 100tkm sitten. N75, pannukakku, tt by-pass ja pcv vaihdettu alle 2v sitten. Katilta eteenpäin juuri uusittu putkisto 2.5" yhdellä vaimentimella. Nokka/kampiakselin asentotunnistimet vaihdettu alle 100tkm sitten. (3-5v)Katsastuksessa pakokaasuarvot olivat kuulemma todella hyvät. Vikakoodeja ei luettu.
Pakokaasuhöyryistä johtuen en saanut kovin selkeästi tätä raapustettua, mutta toivottavasti vähän avaisi ja saisi jotain infoa.
Muita oireita: Jäähdytinnestetaso tippuu vakiosti vähän alle Min, ilmastoinnin ollessa käytössä ohjaus alkaa "murisemaan" ja kadottaa hydrauliikkaöljystä suurimman osan tuona aikana ja murina katoaa kun lisää öljyä?
Ja jos tampereella sattuu asumaan joku ystävällinen kuka haluaisi vilkaista korvausta vastaan, niin olisin kiitollinen. Selviäisi ongelma ehkä hieman paremmin, mutta kaikki apu on tarpeen, tieto/taito loppuu kesken. Onneksi kaljakauppa on lähellä.
Kiitos ja hyvää viikonloppua!
Comment