Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Torsen A-nelosissa?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #31
    joo, tuossakin linkissä käsitellään tuota perinteistä a-version torsenia.
    b:ssä on ero se että väliin on rakennettu vielä erillinen lukko.
    tällöin myös nostamalla esim. yhden akselin toisen rattaan ilmaan, vääntöä
    välittyy edelleen myös pitävälle renkaalle. a-torsenissa ei välity.

    jos jollain löytyy linkkejä tuosta b-versiosta niin laittakaas esille.

    Comment


    • #32
      ei tuo b-torsenikaan mikään uus ole, mutta kun audikin käyttää torsenia välitasauspyörästössä niin sielä ei tuolla ole niinkään merkitystä. perän yhteydessä asia onkin varmasti toinen.
      koko neliveto rakennettuna kolmella b-tyypin torsenilla on varmaan paras mitä voi kadulle paikalliset kyläsepät ylipäätään rakentaa. ainakin teoriassa.

      en hirveästi ole siitä infoa silti löytänyt, saati kunnon kuvia tai faktoja esim. mitoista ja soveltuvuuksista. jos jollain löytyy niin pankaas kehiin. tuossa nuo torsenin omat sivut jo tulikin.

      Comment


      • #33
        Mulla oli 200:ssa takana tuo V8 torsenperä, juuri tuo mikä tuossa kuvassa on:)
        Oli niitä kaksikin, eivät kestä, kun kostealla asvaltilla kohtuu tiukassa mutkassa antaa koneelle happea. Rutinan ja paukkeen saattelemana matka katkeaa.

        Comment


        • #34
          mikäs niihin sitten tuli? luulisi kestävän jos kestää vakiona myös v-kasissa.
          tosin jos niitä olet 2 särkenyt, niin paha tässä vastaankaan on väittää. =)

          Comment


          • #35
            laitetaan ne perän laakereiden mitat vielä tänne:

            V8:
            oikea: 41,2x73,4x19,5
            vasen: 45,2x77,8x19,8

            A4Q:
            oikea: 41,2x73,4x19,5
            vasen: 41x68x17,6 !!!

            V8 Kegelrollenlager on sama kuin Typ 89 ja B4 Quattro:ssa

            Oikeat laakerit samat kuin A4:ssa, vasen erilainen.

            Pitoa saa helpommin talviliukkaalle Quaifen kalliilla etulukolla.
            Sekään ei kestä ylettömasti tehoa ja väärinkäyttöä.

            S4 S6 01E Quaife ATB Helical LSD differential
            Manufacturer: AUDI
            Product Code: QDF8Q

            http://www.quaife.co.uk/Differentials

            wayne,
            kuinka paljon happea riittää rikkumaan takatorson ?

            Comment

            Working...
            X