Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi 80 2.0e b3 -vm90 (ke-jetronic) sytkän ennakon säätö

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi 80 2.0e b3 -vm90 (ke-jetronic) sytkän ennakon säätö

    Haulla en osannu löytää tähän vanhempaan ohjeita, olisko jollakin ihan muistissa. Tyhjäkäynnin päästöt aika pielessä ja virranjakajaa on käytetty irti muuta vikaa etsiessä. 8 venttiilinen moottori on kyseessä, ymmärsinkö oikein että abk on uudempaa mallia

    #2
    ABK on uudempi, Siemensin Digifantintilla.
    Sytkän säätöasia kiinnostaa minuakin, se kun on todennäköisesti samanlainen myös isokorisessa

    löysin aiempaa keskustelu K-Jeteistä.

    https://www.audiclub.fi/audifinns/fo...nic#post852882
    Viimeksi muokannut arto s; 26.7.2020, 11:03.

    Comment


    • #3
      Digifant ja k/ke-jetronic ei sitten ole mitään sukua keskenään. Digifant on solenoidi suuttimilla "common rail", täyssähköinen suihkutus järjestelmä.
      ABK:ssa on sähköinen ilmamäärän mittaus kun k/ke-jetroniceissa se on mekaaninen, määränjakajan yhteydessä.

      Digifant sytytyksen säätö: Sinisen anturin liitin irti ja 6 astetta @ 2000rpm, +/-2 astetta.
      Viimeksi muokannut evinrude; 26.7.2020, 17:23. Perustelu: Lisätty ohje.

      Comment


        #4
        Juuri kuten yllä mainittu.

        Itselläni on parikin Satasta, joissa on KE-JET, joten tuo sytkän säätö kiinnostaisi senkin puolesta, jos niihin tarvii jossain välissä puuttua.

        Comment


        • #5
          Tänään käytin tutulla jolla oli kokemusta kyseisestä mööpelistä. Jokin pc ohjelma oli käytössä josta vinkkejä katseli ja suoraan säätö tyhjäkäynnillä 850 rpm ja 6 astetta. Myöhäsellä oli jonkin verran ja seosruuvia vähän aukipäin, niin nyt on päästöt kohdallaan tyhjäkäynnillä ja kierroksilla. Huomenna leimalle.

          Comment


            #6
            Ihan vaan jakajasta kääntäen lamppuun 6 astetta näyttöä? Ei tarvinnut irrotella mitään antureita tai muuta sadetanssia?

            Comment


              #7
              http://audi.humanspeakers.com/timing.htm

              Tuossa juttua KE:n ennakon säädöstä. Liekkö pätee tähän?

              Comment


              • #8
                Nyt näyttää edelleen menevän puurot ja vellit sekaisin. ABK-moottori ei ole k/ke-jetronic vaan Digifant jota ei ole ollut suomeen tuotavissa type 44:ssä.
                K/Ke-jet sytytyksen säädössä ei ole mitään poikkeavaa. Säädetään jakajaa kääntämällä, Ohjeet löytyy säätöarvokirjoista(moottori kohtaisia).

                Comment


                  #9
                  Viimeisimmissä KE-jeteissä pitää muistaakseni laittaa sytkänsäätö vakio moodiin sulakkeella releen päälle. Tai tarkalleen ottaen tuohan ei ole jetronicin tyypistä kiinni vaan sytkänohjauksen tyypistä.

                  Comment


                  • #10
                    tuohan ei ole jetronicin tyypistä kiinni vaan sytkänohjauksen tyypistä.
                    Näinkin se on, tuon tyyppistä sytytysjärjestelmää ei kuitenkaan ole muiden kuin jetronicien kanssa.

                    Comment

                    Working...
                    X