Haulla en osannu löytää tähän vanhempaan ohjeita, olisko jollakin ihan muistissa. Tyhjäkäynnin päästöt aika pielessä ja virranjakajaa on käytetty irti muuta vikaa etsiessä. 8 venttiilinen moottori on kyseessä, ymmärsinkö oikein että abk on uudempaa mallia
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Audi 80 2.0e b3 -vm90 (ke-jetronic) sytkän ennakon säätö
Collapse
X
-
ABK on uudempi, Siemensin Digifantintilla.
Sytkän säätöasia kiinnostaa minuakin, se kun on todennäköisesti samanlainen myös isokorisessa
löysin aiempaa keskustelu K-Jeteistä.
https://www.audiclub.fi/audifinns/fo...nic#post852882
Viimeksi muokannut arto s; 26.7.2020, 11:03.
-
Digifant ja k/ke-jetronic ei sitten ole mitään sukua keskenään. Digifant on solenoidi suuttimilla "common rail", täyssähköinen suihkutus järjestelmä.
ABK:ssa on sähköinen ilmamäärän mittaus kun k/ke-jetroniceissa se on mekaaninen, määränjakajan yhteydessä.
Digifant sytytyksen säätö: Sinisen anturin liitin irti ja 6 astetta @ 2000rpm, +/-2 astetta.
Comment
-
Tänään käytin tutulla jolla oli kokemusta kyseisestä mööpelistä. Jokin pc ohjelma oli käytössä josta vinkkejä katseli ja suoraan säätö tyhjäkäynnillä 850 rpm ja 6 astetta. Myöhäsellä oli jonkin verran ja seosruuvia vähän aukipäin, niin nyt on päästöt kohdallaan tyhjäkäynnillä ja kierroksilla. Huomenna leimalle.
Comment
-
Comment
-
Nyt näyttää edelleen menevän puurot ja vellit sekaisin. ABK-moottori ei ole k/ke-jetronic vaan Digifant jota ei ole ollut suomeen tuotavissa type 44:ssä.
K/Ke-jet sytytyksen säädössä ei ole mitään poikkeavaa. Säädetään jakajaa kääntämällä, Ohjeet löytyy säätöarvokirjoista(moottori kohtaisia).
Comment
Comment