Eli olis tarkoitus panepesurilla/liuotinpesu laskea konehuoneeseen vettä, ilmeisesti ei kannata täysillä paineilla laskea menemään, vaikka ei mikään hirveen tehokas pesuri olekkaan, mutta onko siellä jotain erikoisia paikkoja mitä kannattaa suojailla, tai muuten vaan vähän varovaisemmin ottaa......
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
ABC V6 moottorin peseminen
Collapse
X
-
Kannattaa oottaa, että se kone viilenee ennen ku laittaa liuottimia sinne muuten ne palaa pintoihin kiinni eikä lähe millään veke. Saattaa se kone vähän nykii jos lähtee just pestynä ajaan, mutta loppuu nykiminen ku paikat kuivuu. Kannattaa varmaan joitain sähköjuttuju vähän varoo siel ettei ihan vierestä päästä paineella niihin.
-
Eikös Auto Glymillä ole konehuoneen pesuaine, joka kaadetaan kohteeseen
ja jonkun ajan päästä huuhdellaan ihan hanan voimalla, letkua käyttäen pois. Jää tuo painepesurin laaja roiskiminen pois ja on
helpompi varoa sähköosia.
Itse en ole vielä litkun tehoa kokeillut, mutta kuuleman mukaan
toimii. Kokemuksia?
Comment
-
Yleisenä huomiona: mikä tahansa rasvaa liuottava ja tarpeeksi mieto aine kylmään konehuoneeseen, odottelu ja huuhtominen mahdollisimman kuumalla vedellä puhdistaa mainiosti.
Painepesurillakin lähtee lika paljon paremmin lämpimällä vedellä. Tietty valmistajalla saattaa olla mielipide käytettävän veden ylimmästä sallitusta lämpötilasta. Kun ei tarvitse piiskata kylmänjäykkää massaa paineella, voi ruiskuttaa kauempaa tai säätää painetta pienemmäksi.
Comment
-
Miten ne ammattilaiset sen pesee? Ei huomannut kysyä kun meillä oli A6 joitakin aikoja sitten täydellisessä käsittelyssä.
Äijä sanoi, että katos konehuonekin, hän pesi senkin.
Kävi vähän kylmät kun ajattelin kanssa, että nyt on kaikkea kivaa tiedossa.
Mutta ei mitään ilmennyt ja se oli todellakin puhdas.
Comment
-
Lötkön koneen pesen useamman kerran vuodessa. Kun kone on hieman lämmin, liuotin toimii paremmin ja vesi haihtuu paremmin.
Pesun jälkeen ei käynnissä ole ongelmaa, mutta seuraavana aamuna yleensä sytytys pätkii pahasti. Vähintään virranjakajan kansi pitää muistaa kuivata ja käsitellä kosteudenpoistajalla pesun jälkeen.
Onhan siellä paljon komponentteja, jotka eivät painevedestä pidä. Syylärin lamellit muun muassa ovat aika herkkiä taipumaan. Dieselgolffissa aikanaan rupesi öljynpaineen merkkivalo palamaan koneen pesun jälkeen ja sammui vasta aikojen päästä, sen verran otti öljykello itseensä.
Comment
-
"ihan hanan voimalla, letkua käyttäen pois"
Itsekin olen suunnitellut pesua, mutta en ole vielä uskaltanut.
Sain neuvoja kaverilta:
Koneen on oltava kylmä ennen "myrkyn" laittoa
Pesuaine saisi olla biologisesti hajoavaa= viherpiipertäjien litkua
Käytä vain hanavettä yläosaan. Alapuolta voi pestä painepesurillakin
Irrota ( varovasti) kaikki liittimet pesun jälkeen ja ruiskuta niihin CRC tai vastaavaa kosteudenpoistajaa
Mitään osaa ei tarvitse erikseen suojata
Comment
-
Dieselgolffissa aikanaan rupesi öljynpaineen merkkivalo palamaan koneen pesun jälkeen ja sammui vasta aikojen päästä, sen verran otti öljykello itseensä.
myös toimintansa. Tapauksia on ollut, kun ei moottorin pesun jäljiltä suostu edes käyntiin lähtemään, käy vajaalla jne., vaikka kaikki liittimet sun muut
palikat on rasvattu. Näissäkin tapauksissa käytettiin painepesuria surutta
mitään suojaamatta.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja A6tonen Näytä viestiMiten ne ammattilaiset sen pesee? Ei huomannut kysyä kun meillä oli A6 joitakin aikoja sitten täydellisessä käsittelyssä.
Äijä sanoi, että katos konehuonekin, hän pesi senkin.
Kävi vähän kylmät kun ajattelin kanssa, että nyt on kaikkea kivaa tiedossa.
Mutta ei mitään ilmennyt ja se oli todellakin puhdas.
Itse tekisin ja tulen tekemään että haen kaupasta crystal liuotinpesua (parhaaksi havaittu halvemmista (motonet 2.95e litra)) Ja hinkkaan hammasharjan ym harjan kanssa koneen ympäriinsä varoen sähköosia niin paljon kuin pystyn jonka jälkeen suihkin vielä kerroksen ympäriinsä knoetta ja annan vaikuttaa pari minuuttia jonka jälkeen huuhtelu vedellä vaikka vielä sienen kanssa.
Comment
Comment