Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Jäähtymisongelmia?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Jäähtymisongelmia?

    Autossani Audi A6 nousee lämmöt tappiin. Onkohan syynä termostaatti vai lämpötila-anturi, vai jokin muu? Pari kilometriä ajettuani lämmöt laskee nopeasti normaaliksi.

  • #2
    Näin pikaiseltaan voisi kuvitella, että termari jumittelee.

    Comment


    • #3
      Missä tilanteessa ne lämmöt nousee? Jos nousee hiljaa ajaessa/paikallaan seistessä mutta laskee ajossa, niin eiköhän vika ole flektin lämpökytkimessä.

      Comment


      • #4
        Lähtiessä kylmällä moottorilla liikkeelle.Nestettä ei ole hävinnyt.

        Comment


        • #5
          Jäähtymisongelmia?

          Audini A6 lämmöt noussut 110-120 C. Tässä lämmössä oli n. 500 m, jonka jälkeen lämpö laski sekuntiviisari nopeudella normaaliksi. Tätä se on tehnyt ajoittaen.

          Pörhöllä vaihdettiin termostaatti ja tarkistettiin lämpöanturi. Sama lämmönnousu jatkuu tiheämmin nyt. Välillä lämmöt nousee heti liikkeelle lähdön jälkeen nopeasti 90 C asteeseen.

          Lämpöjen ollessa ylhäällä jäähdytin on kylmä etuosasta.

          Autossa on uusi vesipumppu.
          Mikä vikana?

          Toinen kysymys: Mitä näissä kirjoituksissa tarkoitetaan, kun puhutaan s2 3b, B5, b6,Ur 4 s?

          Comment


          • #6
            Jäähdytin tukoksessa tai sitten se uusi vesipumppu ei kierrätä vettä.

            Nuo lyhenteet viittaavat Audin malleihin ja/tai moottorikoodeihin..

            Comment


            • #7
              Laittaisitko profiiliin myös auton vuosimallin ja moottorin tiedot, avittais diagnoosia kummasti.

              Comment


              • #8
                Mitä näissä kirjoituksissa tarkoitetaan, kun puhutaan s2 3b, B5, b6,Ur 4 s?
                3B on Audi S2:n (ja Audi 200:n) moottori, B5 ja B6 A4:n korimalleja, UrS4 taas Audi 100 C4 korimalliin perustuva ensimmäisen sukupolven S4.
                Haullakin noi löytyy varmasti.

                Comment


                • #9
                  Kuulostaa täysin siltä, että vesipumpun vesiratas luistaisi akselilla. Pumpun ratas on muovia ja tyypillisesti rikkoutuva osa. Valmistus vika?

                  Eihän lämpöanturin vaihdossa jäänyt ilmakuplaa anturin kohdalle?

                  Comment


                  • #10
                    Auto on vm. 2000, 1.8 l
                    Lämpöanturia ei vaihdettu, sähköisesti tarkistettiin.

                    Comment


                    • #11
                      Veikkaus rikkinäiselle vesipumpun siipipyörälle. Halki ja luistaa akselilla.

                      Comment


                      • #12
                        Toivottavasti mittaristo pelaa,vai onko ongelmaa ollut a6 mallissa.Mullahan piti (a4 )vaihtaa mittaristo,sen sekoilun vuoksi.Muistaakseni lämmöt seikkaili ja vähä muutkin.Ongelmaa ollut juuri tuon ikäsissä,mutta en tiedä onko a6-malleissa.Veikkaus mittaristolle....jos ei veikkaa,ei voi voittaa....

                        Comment


                        • #13
                          Kyllähän nuo mittaristo-ongelmat ovat Audin kuin Audin ominaisuus.

                          Comment

                          Working...