Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Moottorikannake Tee-se-itse aiheet

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Moottorikannake Tee-se-itse aiheet

    Moi,
    Mulla on ongelma moottorikannakkeiden kanssa, yllättäen koska moottoria kyseistä ei korissa ole koskaan tehty. Mutta millaisiin säännöksiin on otettava huomioo kun noita tekee, voinko siirtää vakioita alemmas että tulee sanomista? Latalla adapteria tai vaihtaa pienemmät kuten vaikka B5/S4 uretaanit tai muu vaihtoehto. Hyväksytäänkö katsastaessa. AAT diesel kannakkeet on aika kookkaat ja kuskin puolella tulee tilanpuute, vänkärin puolella voisi myös siirtoa kokeilla ja jääkiekkolätkällä jämeröittää tai tuo uretaani vaihtoehto. Onko mielipiteitä tai ohjeita? Moottorin kyljestä on vaihtoehtoja, mutta nekin on muokattava tai rakennettava. Täsä on kyse C4/100 TDI ->VR6T konversiosta eli mitää ei o ostettavissa.

    Jos korvaan alkuperäiset metallisella omarakenteella, sehän lujempi kuin alumiininen valettu kannake, eli onko esitettävä lujuuslaskelma vai onko katsastusmiehellä järki päässä ja toteaa että rauta on lujempaa kuin valettu alumiini? https://www.wheels.fi/muutoskatsastu...aihto-saannot/
    Viimeksi muokannut VWarre-00; 24.5.2020, 15:55.

  • #2
    Siellähän se sanotaan. Lujuuksista on esitettävä selvitys.
    Täällä foorumilla yleisesti kehoitetaan olemaan yhteydessä konttoriin jossa muutos aiotaan katsastaa. Tämäkin kysymys selviää siellä.

    .Täsä on kyse C4/100 TDI ->VR6T konversiosta eli mitää ei o ostettavissa
    VR6 on tehty neloskoneen "korvaajaksi", neloskoneisen apurunko ja kiinnikkeet saattaisi auttaa. Neloskone makaa apurungossa kun vitonen runkoaisoissa.
    Viimeksi muokannut evinrude; 24.5.2020, 18:15.

    Comment


    • #3
      Muuten hyvä idea tuo apurunko mutta vielä hankalampi toteuttaa kuskinpuolella kannake kun matka kasvaa 20cm etupuolelle. Eli palkkiin aion toteuttaa nuo, pitää kävästä kesälomalla kiusaamassa kuvien ja kannakkeiden kanssa konttoria.

      Edit: onko foorumilaisilla neloskoneellista ? Laittais kuvat kannakkeista?
      Viimeksi muokannut VWarre-00; 24.5.2020, 20:48.

      Comment


      • #4
        Jos en väärin muista, ainakin kannattaa tutkia, niin porsche/audi/volkkari on käyttänyt VR6:sta pitkittäisenä koneena katumaastureissa. Muistaakseni ainakin näistä laatikon adaptereita/vauhtipyöriä on swapeissa käyty. Kannakkeista en muista, mutta kannattaa tutkia.

        Comment


        • #5
          Joo ne on tutkittu ja muutenki mittailtu, ei vaan istu C4 koriin. B5/B6/B7 koppaan bolt-on menee ainakin Phaeton ja VR5 korvat 24V veeran lohkoon aika pienellä vaivalla. Vauhtis on billet ja jo tasapainotuksessa. 12V on vaikeempi niinku mulla, ei o euroopassa vielä billet kannakkeita.
          Viimeksi muokannut VWarre-00; 27.5.2020, 14:59.

          Comment


          • #6
            Neloskoneellisen Audin 2.0E kannakkeet ei oikeen sovellu mitenkään.http://autofans.info/Audi/katalog.ph...dtafel2=199020 vänkärin puoli on järkyttävän iso ja kuskin puoli ei vaan sovi koska öljyjalka ja jäähdytin on tuossa. Eli sen saa kuopata.
            Viimeksi muokannut VWarre-00; 4.6.2020, 22:47.

            Comment

            Working...
            X