Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Kylmäkäynti

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Kylmäkäynti

    A4 1.8t, kylmänä käynnistää, niin hyvin lähtee käyntiin nostaa kierrokset n. 1000rpm, mutta samantien meinaa sammua, eli kierrokset tippuu johonkin 300-500rpm tienoille, mutta ei sammukkaan vaan nostaa taas n. 1000 kierrokseen. Saattaa tehdä tämän melkein sammumisen parikin kertaa käynnistyksen jälkeen. Olisiko vikaa mahdollisesti automaattiryypyssä? se tulee itsellä ekana mieleen, vai minkäslainen systeemi tuossa koneessa onkaan? Sama huono käynti jatkui liikkeessä, kun ajoin autoa lämpimäksi tänään aamulla. Valoihin kun pysähtyi niin samanlailla tiputti kiekkoja alle tyhjäkäynnin hetkellisesti. Tätä jatkui siihen asti kunnes kone lämpesi normaali lämpöiseksi, lämpöisenä tyhjäkäynti oli normaali tasainen n.850rpm. Olisi hyvä saada homma korjattua, ei kovin hyvää koneella varmaankaan.

  • #2
    Ei kellään mitään hajua? ffp:n puolella joku veikkaili moottorin lämpötila-anturia...

    Comment


    • #3
      sama tuli mulla mieleen. ecu ei saa anturilta oikeaa moottorin lämpötilaa.

      Comment


        #4
        Ainakin A3:ssa noita lämpöantureita vaihdettu varsin paljonkin, kuulemma.

        Comment


        • #5
          Noniin, vikakoodeissahan tuo moottorin lämpötila-anturi olikin, joten se vaihdettiin...mutta vika ei täysin poistunut. Samanlailla kylmänä käynnistäessä pari kertaa heilauttaa kierroksia alas, mutta enää ei tarvi ajaa lämpösäksi asti konetta, ennenkuin lopettaa kiekkojen sahaamisen, vaan vain hetken ajettua ei enää tee tuota. Vag-comilla luin nyt uudestaan koodit, ja nyt oli jäänyt/tullut (entiset vikakoodit poistettiin anturin vaihdon yhteydessä) seuraavat koodit:

          00561 - Mixture Adaptation
          13-00 - Adaptation Limit (Mul) Not Reached
          16505 - Throttle Position Sensor (G69): Implausible Signal
          P0121 - 35-10 - - - Intermittent

          Olisiko kenelläkään ideaa mistä moiset johtuu? Itse pähkäilin että alempi voisi aiheuttaa ylemmän, ja aiheuttaa kyseisen ongelman?

          Comment


            #6
            Lambda, bensapaine, vuotava suutin, imu/ahtovuoto ekaan

            Kaasuläppätunnistimeen viallinen tai väärin säädetty potikka tai johtovika, liitinvika..

            Comment


              #7
              Juurikin vastaavaa oiretta omassa 96 1.8T:ssä. Mahtaisiko olla saman asian peruja sellainen toinen juttu, että joskus kytkintä painaessa jää kierrokset korkealle vaikka kaasua ei painaisikaan. Sitten näpäyttää poljinta kerran niin putoavat tyhjäkäynnille. Koodeja ei ollut, ainakaan muutama viikko sitten kun sattuneesta syystä airpäkin valo syttyi ja se nollattiin, noita on esiintynyt koko talven.

              Comment


              • #8
                Murtsi: tuossa ratkaisu omaan ongelmaani--->

                http://www.audiclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=6989

                Noniin kävin juuri kokeilemassa autoa kylmänä käyntiin, ja kyllä! käyntiongelma oli poissa. Eli se johtui tästä vuotavasta letkusta. Tasaisesti ja nätisti kävi tyhjäkäyntiä.

                Comment


                  #9
                  Tuossa hain ratkaisua omaan ongelmaan ja huomasin tämän topicin. Ongelma on nimittäin samanlainen kuin Johto'lla. Kierrokset tippuu huomattavan alas kun päästää tyhjäkäynnille. Auto ei kuitenkaan sammu. Ongelma alkoi viikonloppuna. Liittynee jotenkin Webastoon, jonka asensin viime viikolla. Ei kuitenkaan alkanut heti asennuksen jälkeen vaan n. 5 käyttökerran jälkeen. Ennen Webastoa vikaa ei ollut.

                  Onko Webastolla "sormensa pelissä" vai onkohan kyseessä vain huono sattuma(=vika juuri asennuksen jälkeen)??

                  Comment

                  Working...
                  X