Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Jetta mk2 1989 1.6 kaasarikone käy huonosti

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Jetta mk2 1989 1.6 kaasarikone käy huonosti

    Kone käy todella huonosti, ei ota kierroksia eikä ole vääntöä. Max kierrokset joku 3000rpm ja jos yrittää lähteä liikkelle niin voima loppui välittömästi. Bensa haisee ja käy rikkaalla. Imusarjan päällä on myös bensaa.

    Auto seissyt n. 2,5v ja nyt lopputalvesta tähän pari kertaa siirrelty ees taas projektin edetessä. Alkoi käymään huonosti n. 2vk sitten ja kuulosti joltain vanhalta Kuplan boxerilta. Nyt yhtäkkiä startatessa ei meinaa käydä ollenkaan. Bensa ei ole vanhaa ja suodatin on välissä, ei pääsis roska kaasariin saakka eikä se tuollaista tekiskään.

    Tulpat on ok ja melko uudet. Virranjakaja näytti siistiltä ja kuivalta, ei ole säädettävissä myöskään.

    Kaasarin otin jo irti ja puran sen jos jotaon selkeis. Kaasari Pierburg.

    Ideoita tai kokemuksia?

  • #2
    Pierburgissa on ihanasti paljon hajoavia osia. Kotosalle aikanaan hommasin ihan ranta-autoksi moisen ja nyt makaa kuusen alla kun sitä ei saanut järkevään hintaan järkevällä ajankäytöllä kuntoon. Tarkasta nyt ensin se kaasarin ja imusarjan välinen kumi. Saako käytettyä lämpimäksi/lähteekö ryyppy pois päältä? Sehän on jonkin bimetallihärpäkkeen perässä muistaakseni ja usein aiheuttaa harmaita hiuksia myös..

    Comment


    • #3
      Pitää tsekata toi ryyppyhomma. Se toimi normaalisti silloinkin kun tää kävi kuten vanha boxer. Oli kierrokset vähän korkeammalla aluksi ja hetken päästä vakioitui.

      Ei muutu vaikka kävis kauan. Eikä käy ees tyhjäkäyntiä. Kaasupoljin pohjassa max 3000rpm ja väännöt 5nm :D Sammuu heti jos päästää kytkimestä.

      Comment


      • #4
        Tarkasta jako ja sytytyksen ajoitus.

        Comment


        • #5
          Sytkän tsekkasin, mutta jakajan kantta ei ainakaan voi säätää. Siinä on lovi jossa se on kiinni, ei saa pyöritettyä kuten vanhoissa. Jakoa en tsekannut kun hihna on hyvin kireä. Katson sen kanssa. Jako oireelta se tuntuu, mutta tekiskö se sitä että käy rikkaalla ja uittaa? Ei oo nää kaasaripelit yhtään tuttuja. Uusi aluevaltaus kun ei VCDS ole käytettävissä :D

          Comment


          • #6
            ei jakajan kantta, mutta pohjaa voi kääntää, kiinni yhdellä (muistaakseni) 13mm pultilla. Se pohja voi olla juminut aikojen myötä, mutta kuuluu kyllä kääntyä. Mutta, jos se on toiminut ja pari viikkoa sitten alkanut oireilla niin voisko sit vaan olla pierburggi jotenkin tukossa?

            Comment


            • #7
              Laitoin Pierburgin nyt lihoiksi ja tilaan tiivistesarjan jossa uudet kalvot ja tiivisteet. Pesen sen myös hyvin ja puhaltelen kanavat auki. Katsotaan kuinka käy.

              Kiitos vinkistä jakajan pohjan suhteen.

              Comment


              • #8
                Jako tsekattu. Kaikki ok. Koitettu säätää sytkää. Ei auta. Kaasari putsattu ja vaihdettu uudet tiivisteet, kalvot ka letkut. Nyt kun laitoin uudet tulpat niin sylinterit 1 ja 2 tulppa on aivan kirkas. 3-4 sylkkien tulpan on nokisia ja pää värjäytynyt siniseksi.

                Missä vois olla vika?

                Comment


                • #9
                  Pari venttiiliä palanut? Saatko tehtyä puristustestin?


                  Comment


                  • #10
                    Saan kun lainaan vermeitä. Alkoi yhtäkkiä käymään kolmella (kuulosti siltä). Sitten ei toiminut enää ollenkaan. Nyt kun laitoin jaon kohdilleen niin toimii taas jotenkuten kuten ennenkin, mutta kuulostaa Käyvän kolmella.

                    Comment


                    • #11
                      Tarkasta ettei jarrutehostin tai sen putki/letku vuoda. Oliko siinä jaossa häikkää vai ei ?

                      Comment


                      • #12
                        Jako oli vähän pielessä, se teki sen olotilan laskun siitä kolmen pytyn koneesta todella surkeaksi. Nyt sen verran kohentunut että kuulostaa taas käyvän kolmella. Tarkastan tuon jarrutehostimen ja letkun kanssa.

                        Tilasin kanssa uuden virranjakajan sekä uudet johdot ja hatut.

                        Ensviikolla vasta meen jatkamaan. Viestittelen kuinka kävi.

                        Comment


                        • #13
                          Ei parantunut uusilla osilla. Mittasin ohivuodot ja pientä ohivuotoa joka sylkässä. Revein kannen irti ja remppaan sen huomenna. Sunnuntaina kiinni.

                          Sitten on tehty:
                          - Kaasarin pesu, uudet tiivisteet ja kalvot
                          - Alipaineletkut tarkastettu
                          - Jako tarkastettu/korjattu
                          - Sytkä säädetty
                          - Virranjakaja uusittu
                          - Tulpanjohdot ja hatut uusittu
                          - Tulpat uusittu
                          - Venttiilit läpätty ja tiivisteet uusittu
                          - Kipinän tulo joka tulpalle tarkastettu

                          Uskon, ettei toimi kansirempankaan jälkeen hyvin. Tuntuu käyvän kolmella ja kuulostaa Kuplavolkkarilta.. 1-2 sylkkien tulpat kirkkaat ja 3-4 sylkkien mustat ja todella nokiset (uudet tulpat).

                          Mistä etsiä vikaa, ellei kansiremppakaan auta? Paljon parjattu Pierburg tuskin tekee sytkäongelmaa.....

                          Comment


                          • #14
                            Varmaan tarkastit myös sen imusarjan ja kaasuttimen välissä olevan tiivisteen? Se paksu kuminen. Jos vetää välistä sopivasti ilmaa, niin vaikuttaa varmasti pyttykohtaiseen bensaan ja voi haprastua juuri seistessään.

                            Comment


                            • #15
                              Kumissa halkeamia, mutta sisäpuolelle ei näy mitään halkeamaa tms. Ja jos se vuotaisi niin kierrokset olis kyllä tyhjäkäynnillä normaalia suuremmalla.

                              Miten sytkäkiven laita? Voisko se tehdä tällaista.

                              Comment


                              • #16
                                Onko sytytys järjestys varmasti oikein, ettei ole 3 ja 4 pytyn johdot ristissä. Sytytys vahvistin ei tiedä mikä pytty on vuorossa, eli ei voi aiheuttaa. Aika usein oli kumiletku halki imusarjasta 3-4 pytyn kohdalta tehostimelle, mutta se oli täsä varmaan tarkistettu..
                                Viimeksi muokannut evinrude; 30.5.2020, 19:16. Perustelu: Lisätty juttua

                                Comment


                                • #17
                                  Johdot pitäis olla oikein. Kävi ennen hyvin samalla järjestyksellä. Ja nuo letkut ovat kaikki ehjiä. Ideat alkaa loppumaan kyllä nyt.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Ja jos se vuotaisi niin kierrokset olis kyllä tyhjäkäynnillä normaalia suuremmalla.
                                    Näin ei ole kyllä koskaan tehnyt vaan aina on käynyt todella huonosti koska ei vuodon takia saa bensaa.
                                    Tuo laippa on nyt ainoa jota et ole vaihtanut, olisiko nyt sen aika.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Voishan sen kait samalla vaivaa vaihtaa kun kaikki on irti. Soittelen Käyttöautolle huomenna jos sais nopeesti..

                                      edit. Motonetissä 34,90€. Taidan hakee sieltä.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Noniin. Jetta käy nätisti, paremmin kuin koskaan. Venttiileissä oli ohivuotoa, ilmeisesti sen verrankin oikein, että vaikutti käyntiin. Sinänsä en olisi uskonut, mutta kansirempan jälkeen käy hyvin. Kaasarin kurkkua en uusinut vielä. Laittelen tänään projektipuolelle kuvia.

                                        Comment

                                        Working...
                                        X