Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

1.8t kytkin kestämään

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    1.8t kytkin kestämään

    FFP:n puolella ja täälläkin on varmasti aiheesta ollut juttua, mutta en nyt 165kW koneista löytänyt juurikaan tietoja. Ongelmana siis on luistava kytkin ~3000 rpm -> täyskaasuvedoissa. Ei nyt vielä normaalikäyttöä isosti haittaa, mutta uutta ja mielellään kestävämpää osaa pitäisi saada tilalle. Moottorina BAM ja vakionahan tuossa on 240mm roippeet.

    Specista olen kuullut ristiriitaista kommenttia, osalla toimii osalla ei. SRE kuulostaisi merkkinä luotettavammalta, ja suosituksissa on pyörinyt SRE-asetelma vakiolevyn kaverina. Kestää kuulemma sen 415Nm. Vääntöjen osalta ollaan siis jo nykyisellä viriasteella aika rajoilla, ja kenties jotain pientä on vielä tulossa, joten tulevaisuuteenkin tekisi mieli varautua. Sintteriä en käyttöautoon halua, kun vaimokekin tuolla välillä kurvailee. Tavoitteena siis lähemmäs viitosella alkavaa vääntölukemaa kestävä paketti. Mitä käytännössä tarkoittaa tuo SRE:n "orgaaninen" levy? Poikkeaako radikaalisti vakio-osasta?

    Vinkkejä kaivataan. Sana on vapaa, ja kokemuspohjalla mielellään sen normaalin paskanjauhannan sijaan :) Homma tulee vuoden vaihteen jälkeen ajankohtaiseksi, nyt ei repeä muiden hommien puolesta lähellekään. Silloin auto ehtii myös makaamaan pukilla, kun toivon mukaan on laadukkaampi ja tehokkaampi saksalaisvalmisteinen peli työvaununa. Jos ei parempaa ehdotusta tule, niin pitänee tuohon em. pakettiin päätyä ja itkeä sitten myöhemmin kun ei pidä.
    Viimeksi muokannut Jede; 17.12.2007, 23:08.

    #2
    Tämä nyt on kaukana kokemusperäisestä, mutta eikös Sachs tuossa syksyllä mainostanut uutta 2-levyistä kytkinpakettia? Tuollainenhan olisi väännönkestoltaan hyvä käyttömukavuuden siitä kärsimättä. Saatavuutta autoosi en tiedä, mutta aihe kiinnostaa myös itseäni, tuon dieselin kanssa kytkin taitaa jossain vaiheessa antautua...

    Comment


    • #3
      Mennään eri koneeseen mutta samat osat muistaakseni löytyy myös 1.8T:n eri varianteille.

      Kaverilla oli arkikäytössä hieman piristelty 1.9TDI jonka vakiokytkin ei vaan jaksanu enää pitää kiinni joten vaihtoon meni. Tilalle tuli Sachs:n Race Engineering Heavy Duty paineasetelma ja Race Engineering Special Organic Facings levy. Hintaa setille tuli vajaa tuhannen euroa ilman sen suurempaa hintavertailua ympäriinsä ja vähintään sen 460Nm piti tuolla setillä pysyä kiinni. Ja hyvin pysyikin.

      Kokonaisuutena varsin miellyttävä käyttääkkin vielä kaupungissa pyöriessä, luistattaminenkin onnistuu, tosin alue on huomattavan kapea.

      Comment


        #4
        Pitkittäiskoneeseen saa kytkintä selkeesti helpommin mitä poikittaiseen.

        Comment


          #5
          Onkos Tepolla parempaa tietoa noista Sachsin 2-levykytkimistä?

          Comment


          • #6
            Onkos tänne tullut mitään uutta tietoa/ajatuksia? TT 165kw pitäis kestävämpää kytkintä alkaa miettimään. Tehonkesto pitäisi olla jotain vajaa 500nm. Auto on normaalikäytössä, joten käyttömukavuuttakin saisi vähän löytyä. Sachisin race kytkimistä olen kuullut, ettei mikään kovin käyttäjäystävällinen olisi. Tosin tuo 2-levykytkin voisi olla mukavakin?? Entäs Spec stage3. Toistaiseksi kuullut enemmän positiivista kuin negatiivista palautetta. Onko kellään kokemuksia? Ja köyhällä ei ole varaa noihin lähemmäs 2000e maksaviin paketteihin.

            Comment


              #7
              Tepolta tuli Sachsin autolle speksaama SRE asetelma ja orgaanipinnoitelevy vakio vauhtipyörällä. Erittäin mukava käyttää. Alkuperäistä hitusen raskaampi, ja alue aavistuksen lyhyempi, mutta kokonaisuutena parempi kuin alkuperäinen. Ja näillä väännöillä ainakin toistaiseksi kestänyt hyvin :) Asetelma aika 1:1 uuden 911 vaparipossun asetelman kanssa, ja kytkin myös tuntumaltaan hyvin samanlainen.

              Comment


              • #8
                Onko sulla Jede tietoa kuinka paljon tuon SRE:n väännönkeston pitäisi olla. Eikös kellään ole kokemusta/mutua noista spec:in stage2 tai stage3?

                Comment


                • #9
                  ps. Täältä löytyisi poikittaiseen 1.8T:hen jouten uusi ja käyttämätön Sachs SRE paketti (Paineasetelma ja 4-lapainen sintteri-levy!), sekä uunituore PO-Metallin valmistama vauhtipyörä!

                  Pitoa riittää ja kaupungissakin voi ajella ;) Privalla lisää!

                  Comment

                  Working...
                  X