Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

S2 3B öljynjäähdyttimen tarpeellisuus?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • S2 3B öljynjäähdyttimen tarpeellisuus?

    Tuli mieleen kun raapasin nuo ö-jäähyn putket irti ja pitäs uudet käydä teettämässä, et onko tuo itse kapistus kuin tarpeellinen normi ajossa (eli ei rata-ajoa) ja voisko siihen teettää vaan pienen lenkin putkien ja jäähyn tilalle?
    Ja jos sitten kuitenkin joskus innostuu radalle niin kuinkas käy?
    Ei kai nyt rauhallisessa ajossa ainakaan sitä tarviis mut miten äkkiä öljyt lämpiää jos vähän antaa töppöstä?

    Asconaa ei tarvii paljoa polkea niin nousee lämmöt ihan kivasti ilman jäähyä, mut oppeli on ooppeli ja pitää nyt kysästä tietävemmiltä...

    Oli toinen jäähyn/putken liitoksista niin jumissa et otti ite kenno vähän ihteensä ja taitaa se muutenkin aika haperoa olla :)
    Oispahan muutama paikka taas vähemmän mistä ajan mittaa alkais vuotamaan =)

    #2
    Olikohan porkkiksella joku korvaava ja parempi versio orkkis jäähyn tilalle. Haulla varmaan löytyisi.

    Comment


      #3
      Kyl ainakin urssi nostaa jo normi motariajossa öljynlämpöjä selkeesti ylöspäin, vaikka siellä jäähy onkin. Näin talvella sitä ei niin huomaa, mut kesällä on juttu ihan toinen. Toki 10w-60 öljyilläkin saattaa olla oma lusikkansa sopassa ;)

      Comment


      • #4
        Öljyn lämmöt nousee radalla kesällä sen verran rajusti ettei miontaa kierrosta tarvitse ajaa, kun on öljyn lämmöt 130 astetta. Minusta sitä ei missään tapauksessa kannata ohittaa vaan ainoa oikea ratkaisu on vaihtaa isompi.

        Comment


          #5
          Tässä se porkkiksen juttu. Ei ole muuten helppoa etsiä haulla porkkiksen viesteistä melkein mitään, on jokunen viesti kirjoitettuna. :)

          Vois olla aiheellista uusia tai päivittää siinä sivussa öljynjäähdytin. Vanhemmitenhan ne nyt tapaa olla aika heikossa kunnossa. Vilkaisin albumia niin väittää ettei uusia enää saa. Audi classic parts ehkä, jos haluat pitää originaalina. Voihan se varmaan suodatinjalan termostaattikin temppuilla?

          Aihetta sivuten: 3B S2:ssa on kuplavolkkarin (jep luit oikein) öjäähdytin. Tilalle sopii muutaman rivin korkeampi typ4 jäähdytin senkun laittaa vaan. Itsellä kesästä lähtien ollut moinen ja pelasi radallakin ihan asiallisesti. Suomessa nuo on aika arvokkaita, mutta http://www.kaeferklein.de/ palveli erittäinkin edullisesti. Ilmainen mainos, kun homma toimi niin loistavasti ja pari kerrallaan ostamalla selvästi alle hinnaston hinnan.
          Ja jäähy:
          http://www.kaeferklein.de/shop/theme...78994&source=2

          Comment


            #6
            Jepjep. Selvennetään vielä että 3B S2 on siis ainoa, jossa moinen on. 200/C4 erilainen kuin myös ABY/ADU.
            Urkkia en ole tsekannut.

            Ja kyllä se on todellakin tarpeellinen.

            Comment


              #7
              Ja oleellista on myös kunnolliset ilmanohjaimet sille jäähylle, kuten tietysti sekin ettei kenno ole täynnä savea...

              Comment


              • #8
                Oliskohan pöljä budjettiratkaisu pistää pari C4 kennoa peräkkäin...

                Comment


                  #9
                  Ainakin 20v urkin näyttää erilaiselta kuin 3B:n, enemmän ABY:n kaltainen (ainakin omassa)

                  Comment

                  Working...
                  X