Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Lämpötila ongelma 2.6V6

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Lämpötila ongelma 2.6V6

    Eli oli jo aika paljon juttuja tästä aiheesta,mutta kun en löytänyt viel vastausta niin pistän uuden kysymyksen,eli:
    Audi 80 tippuu lämmöt ku liikkuu ja tyhjäkäynnillä taas nousee melkein normaaliin. Ja se kyllä tippuu aika nopeasti mittarin mukaan ku lähtee vaan ajamaan.Lämmintä kuiten pukkaa sisälle vaik olis kuinka alhaalla lämpötila mittarin mukaan.Oon vaihtanu jo termostaatin eikä vaikutusta,vai pitääkö vaihtaa uudestaan? Vai voisko olla et jos on ilmaa järjestelmässä niin se tekis tuota? Ja sit viel että vaikuttaako sen flektin toimintaan?

    #2
    Suojaapa lämpöanturi jollain ulkoapäin ajoviimalta, ja katso onko vaikutusta.

    Comment


    • #3
      Onglema jatkuu

      Eipä ainakaan tuo vaikuttanu,mitäs sit?

      Comment


        #4
        Eikös tuo ole tyyppivika tuossa mallissa..? Marraskuussa ajelin audi 80 2.6v6 cabrioletilla saksasta suomeen ja se lämpömittari sekoili juuri noin eli ajossa laski alas mutta hyvin tuli kuumaa ja liikkeen myyjä sanoi että on samanlaisissa autoissa tuota vikaa ollut kun siitä kysyttiin. Eli tuskin syytä huoleen.

        Comment


        • #5
          Se lämpötilamittariin vaikuttava anturi on koneen takana, joten tokko ilmavirta siihen kauheasti vaikuttaa. http://www.12v.org

          Mulla heitteli se anturi satunnaisesti arvoja ja sen vaihto auttoi. Olikohan 50e Laakkoselta, Teppo Kalskeen kautta jäsenille varmaan edullisempi.

          Comment


            #6
            Mullakin lämpömittari käyttäytyy niinkuin olisi termostaatissa vikaa. Eli vain hitaassa ajossa ja tyhjäkäynnillä lämpömittari nousee lukemille. Ilmastoinnin kautta(kanava 51) katsottuna lämmöt ovat kuitenkin ajossa 90 astetta ja kone lämpiää lukemaan nollakelissä muutamassa minuutissa. Sisätilat lämpiävät myös normaalisti.

            Vaihdoin syksyllä lämpötila-anturin(samassa paikassa kuin 12v-koneissakin) ja tällä ei ollut mitään vaikutusta. Osan ostin Motonetistä, maksoi 17,50. No onpahan ehjä orggisanturi varalla.

            Ilmeisesti seuraavaksi pitäisi irroitella mittaristo ja suihkutella kontaktispraytä... Muiden mittarien(esim. bensamittari) kanssa ei ongelmia ole ollut.

            Comment


            • #7
              Eikös se ole tyyppivika tuo termarin hajoaminen. Sama vika rahikaisella - taas.

              Alkaako syyläri lämmetä vaikka kone ei oo vielä lämmin? Termari laskee läpi vaikkei kone ole vielä lämmin ja viima jäähdyttää ajaessa syyläriä. Termari aukee kyllä nätisti sitten 90 asteessa, muttei mene kiinni kylmänä. Näin siis ainakin mun edellinen termari ja vaikuttaa että nykynenkin, koska oireet on samat.

              Ilmastointi, ainaki tossa vanhemmassa, olettaa moottorin lämpiävän vakiovauhtia eikä tiedä tuon taivaallista todelliesta lämpötilasta.

              Comment


              • #8
                Koeajettuani muutamaa ABC koneellista ennen hankkimaani ainakin kahdessa oli samaa ongelmaa...

                Mittari herää eloon noin 40 minuutin ajon jälkeen näillä keleillä ja termarin vaihdon jälkeen näyttää jo uskottavia lukemia (80 ajossa, valoissa seistessä 90). Anturin vaihdolla ei ollut vaikutusta mihinkään.

                Omassa pienessä päässäni olen päätynyt hyökkäämään seuraavaksi mittariston jännitteentasaajan kimppuun. Ilmeisesti mittariston taustan lämmettyä riittävästi lämpömittari alkaa toimia ja polttoaine mittari rauhoittuu, mollemmillehan jännite tulee tasaajalta. Uuden tasaajan saa muuten merkkiliikkeestä, eikä hintaakaan ollut kuin noin 15 €.

                Comment


                  #9
                  Elektroniikkaliikkeistä saa myös noita säätimiä 1-2 euron hintaan.
                  http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...t=regulaattori

                  Comment

                  Working...
                  X