Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi A6 C7 2.0 TDI -13 jäähdytysnesteen ja öljyn kova kulutus

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi A6 C7 2.0 TDI -13 jäähdytysnesteen ja öljyn kova kulutus

    Loppuvuodesta ostetulla Audilla nyt noin 7500km takana ja öljyä lisäillyt nyt jo lähes kokonaiset 4 litraa tässä ajassa. Lisäksi myös jäähdytysnesteen pinta tuntuu putoavan melko usein alle minimirajan ja sitäkin jo muutama litra lisättynä.

    Mikä voisi olla vikana?

  • #2
    Jos kyseessä CGLC 130kw moottori niin näissä öljynkulutus vaikuttaa olevan tyyppivika.

    Comment


    • #3
      Juurikin tuo kyseessä, ei siis tarvitse sen enempää huolestua ja lisäilee vaan öljyä tarpeen mukaan?

      Comment


        #4
        Ei tuo 4litraa/7500km ole ollenkaan normaalia, varsinkaan jos auton alla ei ole isoa öljy- ja jäähd.nestelammikkoa kokoajan. Pelkkää arvailua, mutta männän öljyrenkaat voi olla syynä öljynkulutukseen, egr tai kannentiiviste jäähd.nesteen hupenemiseen jos ei ole näkyvää vuotoa. Noilla tiedoilla kone on ns. entinen ja vähemmästäkin on mennyt koko motti uusiksi. Jos ostit auton liikkeestä niin vaadit saada auton kuntoon tai kaupanpurku, kuitenkin alle 6kk kaupanteosta. Yksityisen kanssa tehdyssä kaupassa voi olla vaikeampaa.
        Viimeksi muokannut vV8m5; 1.4.2020, 14:23.

        Comment


        • #5
          Vastaus tosiaan jäi itsellä "hieman" lyhyeksi. En tarkoittanut että ajamista kannattaa jatkaa, kunhan vain lisäilee öljyä säännöllisesti. Aivan niin kuin jo tuossa kerrottiinkin, ei ole normaalia öljynkulutusta. Vaikkakin laskennallisesti vielä menee valmistajan ilmoittamaan 0,5l/1000km. Lämpimästi suosittelen tekemään asialle konkreettisesti muutakin kuin lisäämään vain öljyä. Öljynkulutus ei tuosta ikävä kyllä tule ainakaan vähenemään ilman korjaavia toimenpiteitä. Komppaan edellistä, myyjään yhteyttä (oletuksena että kyseessä yritys) ja reklamaatio asiasta (sähköpostitse). Itsellä kokemusta vastaavasta tapauksesta (öljynkulutus), ja voin tämän perusteella kertoa että esim. kaupanpurku ei ole läpihuutojuttu. Otin tosiaan kantaa ainoastaan öljynkulutukseen. Tähän kun vielä lisätään jäähdytysnesteen häviäminen, niin savottaa riittää. Kyllähän tuo vaikuttaa että koneremontti olisi tiedossa / tehdaskunnostettu moottori tilalle.

          Comment


            #6
            Onhan tuossa vielä tuo 6kk virhevastuu voimassa, eli kyseessä on piilevä vika jota ei voi ostohetkellä todeta. Tuossa vähän vastaavaa, vaikka juttu onkin vaihtoauton luovuttaneen vastuusta https://yle.fi/uutiset/3-10567829.
            Mulla on saman ikäinen volkkari 140hp koneella ja siinä ei ole tarvinnu LL-vaihtovälillä lisäillä kuin kerran. Silloinkin se on enemmän alarajalta ylärajalle täyttöä.

            Comment

            Working...
            X