Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

coupe kulkee paremmin tyhjällä tankilla?

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

• coupe kulkee paremmin tyhjällä tankilla?

elikkä nyt on jonki aikaa ihmetelty coupe quattron tehon puutetta...
    mutta tänä aamuna kun lähin ajamaan..ihan samanlaiselta tuntui kun kylmänä köröttelin hiljakseen, mutta koneen lämmettyä kun löin lämän tiskiin nii empä muistakkaa milloin coupe ois lähteny niin hyvin menemään :):) edelliseen kokeilu kertaan on erona vain se että bensamittari on nyt punaisen puolella..
    mikä tässä vehkeessä nyt mättää?? jollain ollut samanlaisia oireita jossakin vehkeessä?

tähän mennessä vaihdettu:
    katti+lambda+tulpanjohdot+virranjakajankansi+pyöri jä+bensapumppu+bensapaineensäädin+bensansuodatin+t ulpat
    Viimeksi muokannut Vesa_k1988; 16.12.2007, 12:14.

Tankki tyhjä->vähemmän painoa->parempi kulku :D. Jotain tällaista olen itekin huomioinut tuossa kulkineessa, ja kylmänä tuntuu kulkevan paremmin. Voihan se olla persedynon toiminnassakin jotain häikkää ("mulla nyt vaan on sellanen tunne persiissä!").
    Voisko olla bensapumppu menossa, kun tankki tyhjenee ja kehittyy kovempi alipaine niin bensapumppu toimis paremmin. Onko lämpösenä ollu käynnistymisongelmaa, mulla on kesäkelillä ollu?! Taskulämpösenä käynnistyy hyvin. Vois viitata bensapumppuun.

Comment

ei tämä kyllä bensanpainosta johdu :D eikä persedynosta koska silmillä näkee että kiekkamittari rullaa huomattavasti nopeammin tappiin tyhjällä tankilla..varsinkin 4000rpm-> vääntää paljon paremmin ...

aina lähtee käyntiin niinkuin pitääkin ja bensapummpu on syksyllä vaihdettu..

Comment

Bensan painon vaikutuksenhan voit testata sillä, että kun tankki on punarajan alapuolella, niin otat kyytin jonkun 80kg äijän. Jos vielä lähtee ku hauki rannasta niin bensan paino ei vaikuta.

Emännän tippakuutonen corolla ainakin hyökkää paljon paremmin ku tankki on melkein tyhjä ja ajelee yksin :D

Comment

Tankki tyhjä->vähemmän painoa->parempi kulku :D. Jotain tällaista olen itekin huomioinut tuossa kulkineessa, ja kylmänä tuntuu kulkevan paremmin.
          Samanlaista käytöstä olen ollut huomaavinani k-jet Audeissa mitä aikaisemmin hallussani on ollut. Vastoin parempaa tietoa, laitoin paremman kulkupuolen kylmäkäyntirikastuksien piikkiin. Arvelin, että kone ehkä kehittää pikkaisen enempi tehoa kylmänä, kun se saa normaalia enempi ruokaa ja silloin ei "moottorinohjaus" välitä päästö- yms. ikävistä asioista pätkääkään.

Tyhjä tankki vaikuttanee vain kevyemmän liikuteltavan massan muodossa.

Comment

Moottori voi ainakin teoriassa käyttää huomattavasti suurempaa sytytysennakkoa, kun ilma on kylmempää. Lisäksi kylmällä ilmalla saadaan parempi täytös. Tämä yhdistettynä rikkaaseen seokseen mahdollistaa hulvattoman kulkemisen silloin, kun pitäisi varovasti lämmittää konetta. Epistä!;-)

Aikanaan kuulemma ensimmäisiä ruiskukoneita hajoitettiin kylmänä polkemalla, kun rikastin ei rajoittanutkaan ilman virtausta kaasarikoneen lailla.

Bensan ominaispaino lienee luokkaa 0.85, joten täysi tankillinen (80 l) painaa noin 68 kg, ei 80 kg. Nus nus:-)

Itse topiikin ilmiöön ei ole mitään selitystä.
            Viimeksi muokannut Antti Määttä; 17.12.2007, 16:13. Perustelu: besserwisserkohtaus

Comment

Ihan vaan näin btw kaverin bemarissa oli myös moinen ominaisuus, tankki kun oli melkei kuiva ja kävi tankkaamassa auton ollessa käynnissä niin kulki paljon paremmin ennen kun sammutti ja starttas uudestaan =)

Tiedä sit mikä sitäkin riivas...

Hmm olikohan se 525 E36 tai jotain, en niin noista mutteri wirityksistä tiedä, mut oisko siellä jotain samaa kalikkaa ruiskun puolella tai jotain :)

Comment

Eniwei, voiskos autom.ryypyssä olla vikaa? Kylmänä mulla ainakin saa olla tarkkana miten painaa poljinta käynnistettäessä, ja puolilämpöisenä käynnistettäessä haisee vahvasti bensa... (ei taida kys. ongelmaan liittyä)

Bensan ominaispaino lienee luokkaa 0.85, joten täysi tankillinen (80 l) painaa noin 68 kg, ei 80 kg. Nus nus:-)
                Coupessa on 70L tankki ->59.5kg, nusnus^2 :D.

Comment

Okei, korjataan, "otat kyytiin jonkun noin 60 kiloisen siiderimötkön" ;)

En jotenkin jaksa uskoa, että tuolla bensanmäärällä olis kuitenkaan mitään vaikutusta sen suuremmin.

Comment

Working...
                  X