Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

S2 01e laatikon sovittaminen 3B nokalle.

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    S2 01e laatikon sovittaminen 3B nokalle.

    Nyt tarvisi kipeästi apua osaajilta. Itsellä ei pian huumori enää riitä tässä projektissa. Autona Audi S2 3B jota on projektoitu huolella. Vihdoin ja viimein kun nokalle saatiin moottori, niin sai todeta, että laatikon korvat ei sovi ja vetarit on liian pitkät.
    Moottorin perässä on Audi S4 noin 2003 vuoden 01E loota, joka ollut aiemmin 3B voimalinjan jatkona. Silloin on ollut eri tumpit ja nyt orkkikset.
    Aiempi laatikon omistaja kertoi vaihtaneen ne tumpit siitä pois ja laittaneensa Sequential-lootaan kiinni. Kertoi myös että hänellä oli vaihdettu joskus ”vahvemmat” vetarit. Olisiko sitten ollut ABYN-vetarit.

    Lisäksi laatikon korvat eivät sopineet apurunkoon. Foorumilla luki, että RS2 korvat ovat sopivat. Joten ostin sellaiset. No asennuksessa sai huomata, että repsikan puoleinen korva sopii ainakin kohtuullisesti. Kuskin puolen korvan ja apurungon väliin jää noin 50-100mm väliä. Reikä on kuitenkin aikalailla kohdilla. No noi korvat pystyy kyllä modaamaan kun on teräksiset. Vaikka lukemani perusteella niiden piti sopia ilman liimaa ja laastareita.

    Tärkein seikka tässä on kuitenkin vetarit. Ne ahdistavat niin paljon että kuskin puolelta ei saa edes sopimaan, repsikan puolelta saa sopimaan, mutta sekin on niin kireä, että ei kestä ajossa. Äkkiä kun vetarit mittasin, niin mitat oli noin 570mm ja 580mm. Mitta ei ole aivan tarkka.

    Osaisiko joku sanoa, että pitäisikö ostaa ABYN vetarit? Vai pystyykö noilla tumpeilla tekemään riittävästi tilaa.

    Nyt tumpit on ne mitkä tossa on 01e S4 lootassa on aina ollut ja on kieltämättä kohtuu leveät.

    Jos kuskin puolelle olisi joku korvake joka sopii suoraan, niin olisi todella ystävällistä jos joku kertoisi mikä siihen suoraan sopii.

    Aiemmissa korvissa jotka laatikossa oli, niin sopi korkeuden mutta ei pituussuunnassa. Reikä tuli 50-100mm liian eteen moottorin puolelle.

    Kiitos etukäteen

    Rami

    #2
    Verrattuani kuvasta RS2 kuskin puolen korvaa, on se erilainen korkeudelta kuin ruotsalaisten uustuotannon korva. Kuvassa orkkis näyttää juuri sellaiselta kuin siihen kuuluisi. Ilmeisesti noi mitkä tuohon tuli on vain väärin tehty..

    Comment


      #3
      Korvakkeiden ongelma on ratkaistu. 3B tarvii ilmeisesti spacerin apurungon ja korvan väliin.

      Suurin ongelma on se että vetarit jäävät liian kireälle laatikon ja nilkan väliin. Kuskin puoli ei kunnolla edes sovi. OEMPC mukaan 3B ja ABY vetari on sama(en tiennyt). Lisäksi noita tumppeja ei juuri erilaisia ole. Lähinnä halkaisija on se mikä määrittää sen sopiiko vai ei. Jotenkaan ei mene ymmärrykseen miksi vetarit ahdistaa. No tarvii taas huomenna mennä selvittämään, mikä ihme tossa on pielessä.
      Alapallonivelet tuli uudet tilattua, joten onhan sekin mahdollista, että sen takia ei mahdu. En tiedä sitten kuinka montaa erilaista alapalloa tuohon aikaan tehtiin. Käsittääkseni ne oli lähes joka autoon samat.
      Tolpat tuli vaihdettua, kun auton mukana tuli maalatut, mutta tietääkseni niissäkään ei ole eroa kuin putken halkaisijassa?

      Ei vain ymmärrä, missä ahdistaa..

      Comment


        #4
        Vetarit on samat 3B ja ABY ellei sulla satu olemaan aivan alkupään 3B. Silloin siellä voi olla jotain erilaista. Ehkä. Onko vetarit oikealla puolella autoa?

        Kannake osuu spacerillä, hatusta muistelen että 35mm oli paksuus. Ero tulee siitä että 3B ja ABY apurungoissa on korvake eri korkeudella.

        Comment


          #5
          Auto on loppupään 3B joten pitäisi näin siis olla samat kuin ABY.
          Vetareilla ei yksinkertaisesti ole riittävästi tilaa. Toinen puoli mahtuu jotenkin ja toinen ei. Silläkin puolella minne mahtuu on alapallon säätö tapissa.
          Tumpit vaikuttaa aika leveiltä ja niistä saattaa ahdistus johtua. Täytyy mennä katsomaan niiden osanumerot. Onko noita 108mm tumppeja matalampia ja enemmän ulostulevia?
          Samalla osanumerolla näytti olevan 90 luvun alusta 2003 asti.

          Ja se spaceri tosiaan jotain tuota 35mm luokkaa.
          Viimeksi muokannut Killeri; 20.2.2020, 13:02. Perustelu: Viestit yhdistetty.

          Comment


            #6
            Vetarien mitat pitäisi ilmeisesti olla 560mm ja 575mm. Omat suurinpiirtein mittaukset oli 570mm ja 580mm. Äkkiseltään erot ei ole niin suuret, että vetarit olisivat väärät.

            Tumpista pari kuvaa.

            Comment


              #7
              Olisiko kenelläkään 01e409355 tumppeja, B5 asti ilmeisesti sopii?
              noi on 01e409355F ja ilmeisesti hieman erilaiset. Ainakin B6 laatikon vaihdon yhteydessä ovat käyttäneet juuri F-loppuista tumppia.

              Comment

              Working...
              X