Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

R8 4,2 viritys esim. turbolla

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • R8 4,2 viritys esim. turbolla

    Ajellut muutaman vuoden vuosimallin 2008 R8 automaatilla ja kaipaisin päivitystä auton tehoon. Metrejä on kertynyt n. 36 tkm. Onko kellään kokemusta esim. turbon asentamisesta kyseiseen kotteroon tai muita vaihtoehtoja piristämiseen? On ollut kesäautoina Possuja yms. mutta R8 on ehkä parhaan näköinen noista kaikista enkä raatsisi siitä luopua. Toisaalta, jos joku foorumilaisista on kovasti kiinnostunut, niin mahdollisesti kaupan.

    #2
    Jos on ylimääräisiä roposia taskunpohjalla niin remmiahtimella:
    https://vfengineering.com/products/a...8-supercharger

    Tai sitten tupla-remmiahtimilla:
    https://www.google.com/amp/s/www.tts...i-R8-42-ltr-V8


    APR lienee se tunnetuin viripaja audipiireissä, tässä heidän tarjonnasta jotain:
    https://www.quattroworld.com/tunerne...-supercharger/
    Viimeksi muokannut vV8m5; 8.2.2020, 19:19.

    Comment


    • #3
      Kiitos VV infosta. Kevät tulee ja jotain kivaa pitää taas keksiä. Kerron sinulle, mikäli hanke etenee.

      Comment


        #4
        APR:llä ei ole enää tuota ahdinsarjaa tuotannossa tai myynnissä.

        Comment


        • #5
          Kiitos, Pulla. Katsotaan, mitä sopivia vaihtoehtoja maailmasta löytyy. Kyllähän noilla alkuperäisillä tehoilla Suomessa pärjää, mutta...

          Comment


            #6
            Onhan sitä kokemusta kahdenkin turbon asentamisesta ärkasiin, mutta oli sen verran kaukana katuversiosta se laite että ei liene kovin relevanttia infoa tähän tapaukseen. Konekin oli kymppi. :)

            Paljonko sieltä pitäis voimaa saada? Kyllä siihen keinot keksitään tarvittaessa.

            Comment


            • #7
              Moi Terho. No semmonen vielä katukäyttöön soveltuva n. 100 hv lisäys voisi olla ok. Ei kuitenkaan auton arvon/hinnan tuplaaminen liene mielekästä, vaikka noilla metreillä ei ihan loppu vielä olekaan.

              Comment


                #8
                Joo. Viisnumeroinen hintalappuhan tuollaiselle hommalle tulee väkisinkin, tekee sen sitten miten päin vaan. Ensimmäinen numero voi olla ykkönen, toinen todennäköisesti ei ole nolla. Semmosessa turbotushommassa paradoksaalista on vähän se, että aika pieni merkitys lopulta että minkä kokoisen/kokoiset ahtimet sinne laittaa, joka tapauksessa täytyy samat asiat laittaa uusiksi koneesta ja sen ympäriltä. Tuollainen 100hv vielä menis helposti konetta avaamatta, joten siinä tietysti säästää.

                Comment


                • #9
                  Eikös, Terho, tuohon aikaan pitäisi olla unten mailla. Vai onko yrittäjällä niin paljon hankkeita, ettei ehdi nukkua? Katsellaan, mitä keksitään. Kyselen sinulta lisää neuvoja, kunhan kevät etenee. Toinen askarruttanut asia on SQ5:n piristys. Eli 3-litrainen diiseli, jossa tehtaan ABT-viritys ja 360 hv sekä 700 nm. Liekö tuolle mitään ”järkevää” tehtävissä?

                  Comment


                    #10
                    Minä ja nukkuminen ei sovita yhteen, tälleen lyhyesti ilmaistuna. SQ5 pystytään tarjota noihin lukuihin semmoinen +20hv +100Nm Erikoismoottorin softalla. Sun kannattaa varmaan olla suoraan Petriin yhteydessä kun on samalla kylällä. (http://erikoismoottori.fi/)

                    Comment

                    Working...
                    X