Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

B8 A4 Öljyntasoanturi ongelma

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • B8 A4 Öljyntasoanturi ongelma

    Vuoden 2013 B8 2.0tdi CGLC koneella oleva auto on poltellut mittaristossa ”oil level sensor defective” valoa jo toista kuukautta. Alunperin ajattelin että anturi olisi sökö joten siltä seisomalta tilasin uuden mallia tarvike, mutta totuus paljastui moottorin alta ja anturin liitinhän se oli osin sulanut, eli oisiko oikosta käyttänyt liittimen sisällä. Purin liittimen pois ja laitoin pinnit takaisin johtimiin ja kokeilin uuden anturin kanssa. Ei mitään vaikutusta, vaikka käytin akkua irti ym. Seuraavaksi löysin Audizinen foorumilta arvot jotka voisi mitata tästä kolme johtimisesta kaapelista ulos ja arvot oli 10V, ground ja 3V, tätä kolmen voltin arvoa en kuitenkaan saanut mitattua, nopeasti pääteltynä voisi ajatella että kaapeli olisi poikki jostain syvemmältä kaapelinipun syövereistä. Äkkiseltään homma vaikuttaa sen verran työläältä että olisiko tiedossa keinoja joita kokeilla/tutkia ennen kun alkaa enemmän kaapelinippuja purkamaan? Voiko ohjelmoimalla ohittaa koko anturin? Tämä toki voi olla aika kohtalokas temppu mutta pääsisi tämän hektisimmän ajan yli.

  • #2
    Selvisihän se tämäkin ongelma.

    Konepellin alta pissapojan täyttöputken alla on relerasia josta löytyy myös jokunen sulake. Sieltä oli ensimmäinen pyöräkotelosta päin katsottuna 5A sulake palanut joka nimenomaan menee öljyn taso ja öljyn lämpötila anturille. Laittelin ehjän sulakkeen, tinailin uuden liittimen sekä vaihdoin uuden Hella merkkisen anturin öljypohjaan, alkoi toimia ihan normaalisti.

    Comment

    Working...
    X