Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi 100 kytkimen työsylinterin vaihto

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi 100 kytkimen työsylinterin vaihto

    Tuli laitettua 100 quattro vm87. Auto seissyt 6 vuotta ja sen seurauksena joutunut bensatankkia ja pohjaa hitsaileen.. Ja kaiken laista muuta remonttia tekemään.. Ekat pakkaset tuli ja kytkin lakkasi toimimasta.. Ilmeisesti ilmaa vetässyt.. Työ sylinterin vaihto ois edessä.. Sylinteri ilmeisesti kiinni kuvassa näkyvällä ruuvilla tai sokealla.. Sen verran hankalassa paikassa ettei saa selvää mikä tuo on. Ontto ainakin ja toiselta kyljeltä halki ehkä. Eli onko kyseessä joku lyönti sokka? Voiko tuo olla ainoa kiinnike sylinterille? En ainakaan muuta tuosta ulkopuolelta muuta löytänyt.
    Attached Files

  • #2
    Sylinterissäkään ei näy mitään pultin reikiä josta voisi olla kiinni. Lyönti sokka ehkä osuu tuohon uran kohdalle.
    Attached Files

    Comment


      #3
      Tutulta näyttää, putkisokka oli vastaavassa. Lyömällä lähtee pois eikä muuta kiinnitystä ollut.

      Comment


        #4
        Sokalla se on tosiaan kiinni. Putkisokkaa on ollut enemmän minun ropaamissani.

        Comment


        • #5
          Ok. Ei ole itsellä aikaisemmin tullut tuommosia sokkia vastaan.. Tosin kyllä muutenkin aiemmin jäänyt tukivarsien tai jarrujen vaihtoon nuo omat remontit niin niissä taitaa harvemmin putki sokkia olla.. Kiitoksia vastauksista.

          Comment


          • #6
            Putki sokka on irti mutta en saa kyllä millään tuota sylinteriä liikkumaan mihinkään suuntaan.. Ei vääntämällä kiertämällä tai lyömallä liiku yhtään.
            Kuinka helposti tuon pitäisi liikkua jos sokan irrottaa? Vai onko vaan hapettunut jumiin kenties?

            Comment


              #7
              Kyllä se aika napakasti siihen hapettuu. Lämmittämällä pesän puolelta saattaisi saada paremmin liikkeelle.

              Comment


              • #8
                Koputa vaa alumiiniiniin hapettunut ja taaksepäin

                Comment


                • #9
                  Lähtihän se lopulta irti ku sopivaa rautaa löysi että sai kunnolla lyötyä taaksepäin.. Ja vasarakin piti vaihtaa moskaan että sai reilummin voimaa iskuun. Ilmatessa tuli vaan seuraava ongelma. Polkimella pumppaamalla aina tulee tasasin välein 1 iso ilmakupla. Tippakannulla ei saanut ilma ruuvista oljyä pumpattua sisään eikä edes jarrujen ilmaus työkalu jaksanut imeä nestettä järjestelmän läpi. Onko noissa pääsylintereissä jousi sisällä joka palauttaa sylinterin alku asentoon? Että voiko olla jousi poikki tai kuoleutunut sen verran ettei työnnä mäntää riittävän taakse niin ei linja aukea.kytkin kyllä toimii nytkin mutta aika alhaalta ottaa kiinni..
                  Viimeksi muokannut Temeko; 2.2.2020, 10:02.

                  Comment


                    #10
                    Välillä nuo voi olla vaikeita ilmata ilman ylipaineistusta. Jarrusäiliön paineistava ilmauslaite on välillä pakollinen. Esim. https://www.amazon.de/dp/B07F2ZHKBM/...XQJMM9R03XNZZ4 . Itselläni vastaava, mutta vähän kalliimpi merkki. Aivan käsittämättömän hyvä työkalu, jota ilman en ymmärrä miten olen ennen edes jaksanut pulata mitään. Tuolla onnistuu nesteiden vaihto koko järjestelmästä ilman, että pitää koko ajan täytellä säiliötä. Pitää siis säiliön pinnan tasossa niin kauan kun tuossa pumppupullossa on nestettä.

                    Tosin sulla voi olla pääsylinterikin jotenkin tukossa. Kerran on tullut vastaan, että oli sylinterin kanavassa jokin kovettuma, jonka seurauksena ei ilmaantunut millään. Jossain vaiheessa poksahti sitten auki. Ennen nesteiden vaihtoa kytkin kuitenkin toimi, mutta ei saanut uutta tavaraa jotenkin säiliöstä.

                    Muista sitten pitää säiliö aivan täynnä ilmatessa. Se kytkimen syöttöletku ottaa aika ylhäältä säiliöstä nesteen.

                    Comment


                      #11
                      Minä olen polttanut yhden kytkimen tukkeutuneen pääsylinterin kanssa. Se kannattaa melkein käyttää irti. Oma sylkäisi jonkin sortin paakun sylinteristä, kun käsissä sitä paineli. En kokeillut, lähtikö vielä pelaamaan.

                      Yksi kikka ilmaukseen on painaa jarrusatulan ilmausnipasta nestettä kytkimen ilmausnippaan. Pitäisi olla ainakin riittävästi painetta.

                      Comment


                      • #12
                        Näytti jarru puolellakin olevan vuoto joko pääsylinterissä tai jarrutehostimessa niin tilasin sitten molempiin uudet pääsylinterit niin saa samalla molemmat ilmattua ja nesteet uusittua. Toivottavasti ei ole vika sitten siinä jarrutehostimessa.näytti olevan tiukassa löytää purkuosaa ja uutena aika kallis.. Mittaristo vilkuttaa silloin tällöin jarrujen merkkivaloa. Ilmeisesti painevika Kun vilkkuu vaikka säiliö on täynnä?

                        Jarru vuotaa siis nestettä auton jalkatilaan. Ensimmäisenä polkimesta ilmeisesti jarrutehostin? Jonka jälkeen pääsylinteri? Joku sanoi että jarru sylinteri voi vuotaa jarrutehostimeen ja tulla siitä läpi polkimelle asti. Itse en noista oikeen mitään tiedä. Onko noissa useampia paine antureita tai mitå kannattaa ensimmäisenä alkaa tutkimaan?
                        Viimeksi muokannut okkim; 6.2.2020, 12:26. Perustelu: Älä tee heti uutta viestiä perään, vaan muokkaa edellistä jos siihen ei ole vastattu.

                        Comment


                          #13
                          Jarrutehostin se on erittäin todennäköisesti. Niitä voi ehostaa sorvaamalla uuden stefan akselille tiivistefirmoissa. Jarrunestettä ei jarrupolkimelta oikein sisään asti helposti pääse. Kytkimestä kyllä, mutta sekin loppuu nopeasti kun nestepinta vajoaa.

                          Tehostimen vuotohan on sitten vihreää ohjaustehostinöljyä ei jarrunestettä. Sormia hieromallahan tuon erottaa. Öljy luistaa sormissa ja jarruneste ei.

                          Comment

                          Working...
                          X