Eli hävittää nestettä vähän kerrassaan, ehkä kk välein desin kaksi joutuu lisäämään. Ajon jälkeen tuoksuu jäähdytin neste. Ulospäin ei näy selvää vuotokohtaa. Paisuntasäiliössä ehkä hieman öljyä nesteen seassa näkyy. Moottoriöljyn seassa ei näytä olevan ylimääräistä. Kiitos etukäteen vinkeistä.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
A6 C7 180 kW nestevuoto.
Collapse
X
-
Avainsanat: Ei mitään
-
Oma A6 C7 150 kW tihkutti jäähdytinnestettä moottorin V-tilan päälle ja tämä kuulemma on tyypillinen vika näissä. Tuota on todella vaikea nähdä (tuttu asentaja huollon yhteydessä vinkkasi tuosta) ja korjaaminen vaatii kaiken purkamista moottorin päältä pois. Itse vuodon syylliset ovat ymmärtääkseni O-renkaita tms. tiivisteitä.
-
A4 B8 180kW CDUC moottorilla ainakin vuosi juuri tuonne V lohkon keskelle. Paha nähdä, mutta sinne näkee kun ottaa moottorisuojamuovin pois ja taskulmapulla sopivasta välistä katselee. Itsellä ainakin oli nestettä kertynyt lohkon päälle selvästi. Vaihdoin kaikki tiivisteet EGR jäähdyttimestä ja öljyjäähdyttimestä sekä jäähdytinestekierronventtiilin/läpän niin tuli kuntoon. Öljyjäähdyttimen tiivisteet oli ainakin selvästi haperot ja vuotoa oli ollut.
Comment
-
Nestetoiminen öljynjäähdytin voi rikkoontua sillä tavalla, että öljy pääsee veteen muttei toisinpäin. Öljy jäähdytysjärjestelmässä mm. turvottaa vesiventtiilien kumet, jolloin jossain vaiheessa ei tule enää lämpöä hyttiin. Näin ainakin kävi A8 d2 4,2 V8:ssa.
Jos vuoto on pientä, niin ei jätä alleen välttämättä lätäkköä. Kuiva ja puna/valkoinen kauhtana on indikaatio vuodosta myös.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja 0501880 Näytä viestiOma A6 C7 150 kW tihkutti jäähdytinnestettä moottorin V-tilan päälle ja tämä kuulemma on tyypillinen vika näissä. Tuota on todella vaikea nähdä (tuttu asentaja huollon yhteydessä vinkkasi tuosta) ja korjaaminen vaatii kaiken purkamista moottorin päältä pois. Itse vuodon syylliset ovat ymmärtääkseni O-renkaita tms. tiivisteitä.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Jubatsu Näytä viestiA4 B8 180kW CDUC moottorilla ainakin vuosi juuri tuonne V lohkon keskelle. Paha nähdä, mutta sinne näkee kun ottaa moottorisuojamuovin pois ja taskulmapulla sopivasta välistä katselee. Itsellä ainakin oli nestettä kertynyt lohkon päälle selvästi. Vaihdoin kaikki tiivisteet EGR jäähdyttimestä ja öljyjäähdyttimestä sekä jäähdytinestekierronventtiilin/läpän niin tuli kuntoon. Öljyjäähdyttimen tiivisteet oli ainakin selvästi haperot ja vuotoa oli ollut.
Comment
-
Eipä tuo mikään mahdoton ollut, purkamista ja kasaamista. :) Pari iltaa tallilla se otti kun rauhassa teki. Erwinistä oli korjausmanuaalit ja niiden mukaan tein. Ei vaatinut mitään erikoistyökaluja, toki erikokoisia jatkoja ja niveliä muistaakseni on hyvä olla. Pahin kohta tais olla imusarjan ujuttaminen pois kun on aika ahdasta.. Ulkomuistista lyhykäisyydessään: Jäähdytinesteiden lasku -> imusarjan päältä johtosarja + polttoaineputki irti ja sivuun -> imusarja irti -> EGR jäähdytin irti -> öljynjäähdytin irti -> vesiventtiili irti -> öljyjäähdyttimen välilaippa lohkosta irti (kannattaa vaihtaa samalla tämän tiiviste). Ja kasaus päinvastaisessa järjestyksessä uusilla tiivisteillä ja vesiventtiilillä.
Comment
Comment